Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

Zelf aan beginnen.. of liever niet?

 
 
 
 
 
bmaarten
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 37
Berichten: 40
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 24.11.2020 - 19:30  ·  #16
Toch nog een vraag. Zit te kijken waar in/op/bij de SK het onderdeel straks moet worden vervangen.
Inmiddels vrij diep op YouTube op Poolse filmpjes beland haha maar ik dacht ineens: misschien heeft iemand (1-wiel?) wel een foto in zijn archief waar in een oogopslag/plaatje duidelijk wordt waar deze beveiliging zich bevindt?
Of een technische tekening ofzo? Heb nog nooit de SK zelf gezien dus probeer mezelf een beeld te vormen van de klus.

Dan de voortgang: morgenochtend langs de dealer. Onderdeel zelfde prijs als bij skandix (33 nogwat) en dealer zit in zwolle dus dat is weer een lekker ritje! Waarschijnlijk zaterdag aan de klus/pruts.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 24.11.2020 - 21:25  ·  #17
Hier heb je wel wat aan
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bmaarten
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 37
Berichten: 40
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 11.12.2020 - 13:38  ·  #18
Update.

Vanochtend de thermische weerstand zoals eerder genoemd vervangen. Ging redelijk makkelijk; gedaan bij de lokale doe-het-zelf garage dus dan is ook al het gereedschap bij de hand.

Bevindingen:
- De zekering zag er goed uit; niet echt zichtbare corrosie ofzo. Zie foto's.
-Er zit nog wel een ander onderdeel met de rode 'hoes' waar corrosie op zit. zie foto. leek iets van de ontsteking ofzo? deed me denken aan de bougie van m'n brommer van vroeger..

Dus mijn taakjes vervolgd:
-Alles weer gemonteerd.
-En weer 'directe start' aangezet (tweede keer na de vida-reset btw) en toen sloeg hij aan! YES!
...

Maar hij hield er naar een paar minuten ook weer mee op. Slaat dan ook op dashboard weer 'uit' ipv 'aan'. (Nondeju!!).

Ik heb een filmpje gemaakt direct na het aanzetten. Dat geeft denk ik een goed beeld van wat er gebeurde.
Dit is het filmpje (op YouTube): https://youtu.be/aKoJxcyePf0

Twee opmerkingen bij het filmpje:
-Ik kon vanwege mijn positie recht voor de loeiende kachel. niet horen of de brandstofpomp ook zijn 'tikkende geluid' maakte bij opnieuw starten. Wel zijn er geluiden te horen in de kachel zelf die erop lijken (hard mechanisch, kan niet missen, doet de auto!).

-Nu was het redelijk warm in de loods dus het kán natuurlijk dat het daaraan ligt dat hij uitslaat. Al lijkt me dat sterk (toch?). Dat is gauw gecheckt door vanavond of straks even in de buitenlucht opnieuw te starten -auto staat daar nog. Ik verwacht geen andere reactie eerlijk gezegd maar dat ga ik nog uitsluiten.

Nu blijft dus de vraag over:
Wie kan hier chocola van maken? Drie minuten diagnosetijd op YouTube en de foto's erbij..
Ik ben iets verder want in elk geval dit uitgesloten. Maar zoals het nu staat nog steeds een koude wagen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 11.12.2020 - 14:08  ·  #19
Bij handmatige start maakt ie gewoon zijn programma af, ongeacht de buitentemperatuur.
Trouwens je foto,s werken hier niet.
bmaarten
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 37
Berichten: 40
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 11.12.2020 - 14:44  ·  #20
Quote door ohz274

Bij handmatige start maakt ie gewoon zijn programma af, ongeacht de buitentemperatuur.
Trouwens je foto,s werken hier niet.


Thanks voor je reactie!

Over de foto’s. Op de mobiel werkt de ‘bekijk’-functie bij mij ook niet, vreemd. Downloaden gaat prima en ook op de laptop geen problemen.
Meeste info overigens denk ik te halen uit het filmpje.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Standkachelprobleem T5 2007; brandstofpomp lijkt boosdoener?

 · 
Posted: 11.12.2020 - 15:04  ·  #21
Uitlezen wat de kachel doet, oftewel vida eraan en standkachel opstarten.
Sk schakelt uit bij probleem met waterpomp, ventilatormotor, brandstofpomp en overtemperatuur van sk, brandstofpeil beneden 6 liter en accu voltage te laag....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0