[img][/img]Dag allemaal,
Sinds een tijdje de standkachel kapot. Eigenlijk vorig jaar al maar toen maar zo gelaten en op de 'to-do' gezet. Nu toch wat in verdiept en graag jullie hulp. Heb de meeste topics inmiddels wel gevonden (denk ik) maar ik heb mijn antwoord daar nog niet gevonden.
Eerst even de auto.
V70N MY 2007 T5. Inmiddels 330K gelopen en elke dag een plezier om te rijden. Voor de liefhebber: de oude T5 van @PVL
.
Wat is de klacht.
De standkachel slaat na de direct start na ongeveer een minuutje af. Hij begint vooraan wel te draaien, geen gekke geluiden of rook of andere spookverhalen. Maar na enkele minuten stopt hij.
Wat heb ik zelf al ontdekt:
-Het kenmerkende 'tikken' vanaf de brandstofpomp achter bij het brandstoffilter ontbreekt. Dat herken ik van toen hij het nog deed. Dus er lijkt niets stuk bij de kachel zelf, maar lig geen tikken.
-auto is uitgelezen. Daar kwam de melding (foto gemaakt maar gewist dus geen exacte foutcode) dat de brandstofpomp niet werkt meteen naar voren. Dat bevestigde het vermoeden.
-toen foutcodes gewist --> directe start standkachel --> herhaling van stappen en meteen de foutcode weer --> brandstofpomp.
-Zo op het oog lijkt het duidelijk.
Wat vraag ik me nu af:
- Wat denken jullie? Is het zo obvious? Ik lees ook diverse verhalen van jullie dat er op onderdeelniveau nog van alles 'mis' kan zijn.
- Kan ik dit zelf vervangen? Heb even onder de auto gekeken en lijkt 'redelijk' plug en play.
- Is er een bepaalde volgorde die ik aan moet houden voor vervangen, of iemand die dit eerder heeft gedaan? Ik kan nergens een instructie vinden..
-Moet het vervangen gecombineerd worden met acties in VIDA? Of kan het gewoon op de spreekwoordelijke oprit?
Kortom: hopelijk kunnen jullie me verder helpen? als het moet breng ik hem naar een garage (woon in zwolle), maar leuker natuurlijk om het zelf op te lossen met wat hulp. Hoor graag!
mvg, Maarten
Sinds een tijdje de standkachel kapot. Eigenlijk vorig jaar al maar toen maar zo gelaten en op de 'to-do' gezet. Nu toch wat in verdiept en graag jullie hulp. Heb de meeste topics inmiddels wel gevonden (denk ik) maar ik heb mijn antwoord daar nog niet gevonden.
Eerst even de auto.
V70N MY 2007 T5. Inmiddels 330K gelopen en elke dag een plezier om te rijden. Voor de liefhebber: de oude T5 van @PVL

Wat is de klacht.
De standkachel slaat na de direct start na ongeveer een minuutje af. Hij begint vooraan wel te draaien, geen gekke geluiden of rook of andere spookverhalen. Maar na enkele minuten stopt hij.
Wat heb ik zelf al ontdekt:
-Het kenmerkende 'tikken' vanaf de brandstofpomp achter bij het brandstoffilter ontbreekt. Dat herken ik van toen hij het nog deed. Dus er lijkt niets stuk bij de kachel zelf, maar lig geen tikken.
-auto is uitgelezen. Daar kwam de melding (foto gemaakt maar gewist dus geen exacte foutcode) dat de brandstofpomp niet werkt meteen naar voren. Dat bevestigde het vermoeden.
-toen foutcodes gewist --> directe start standkachel --> herhaling van stappen en meteen de foutcode weer --> brandstofpomp.
-Zo op het oog lijkt het duidelijk.
Wat vraag ik me nu af:
- Wat denken jullie? Is het zo obvious? Ik lees ook diverse verhalen van jullie dat er op onderdeelniveau nog van alles 'mis' kan zijn.
- Kan ik dit zelf vervangen? Heb even onder de auto gekeken en lijkt 'redelijk' plug en play.
- Is er een bepaalde volgorde die ik aan moet houden voor vervangen, of iemand die dit eerder heeft gedaan? Ik kan nergens een instructie vinden..
-Moet het vervangen gecombineerd worden met acties in VIDA? Of kan het gewoon op de spreekwoordelijke oprit?
Kortom: hopelijk kunnen jullie me verder helpen? als het moet breng ik hem naar een garage (woon in zwolle), maar leuker natuurlijk om het zelf op te lossen met wat hulp. Hoor graag!
mvg, Maarten
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).