Starten bij -12 C

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 16:00  ·  #16
Linker hendel, reset knopje.
Tenminste bij mij. 😉
OGv
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 16:36  ·  #17
Hmm die probeerde ik wel maar er veranderde toen niets. Ik ga nog wel even op onderzoek uit. Ben in ieder geval al heel blij met alle antwoorden.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 18:06  ·  #18
Gooi een paar liter benzine bij een volle tank benzine. Denk dat hij daarna wel gewoon start. Heeft bij mij jaren goed gewerkt.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 18:15  ·  #19
Wat je kan proberen is het contact een paar keer aan/uit te zetten. Startknop ingedrukt houden zonder koppeling of rem in te houden. Gloei symboom moet uiteraard uit gaan na x aantal seconden.

Klinkt mij alsof de gloeiers het niet meer (goed) doen. Of het relais ervan. Uitlezen geeft vast uitsluitsel.

En wat betreft benzine bij de diesel, ik mag toch aannemen dat zeker in koudere landen dat ze daar de zogenaamde winter diesel hebben in de winter, dat is diesel met een toevoeging wat vlokken tegen gaat (bevriezen)
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1385
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 18:21  ·  #20
Quote door yes996

Gooi een paar liter benzine bij een volle tank benzine. Denk dat hij daarna wel gewoon start. Heeft bij mij jaren goed gewerkt.


Euh.....🤔🤔🤔🤔🤔🤔
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 18:27  ·  #21
Er zijn standkachels werkend op brandstof en elektrische.
Als je een elektrische hebt zie je linksvoor, net voor het voorwiel een kleine zwarte stekker aansluiting zitten.

Bij brandstof zit van buiten geen stekker aansluiting.

Heb je een elektrische zal er eerste een stekker aan moeten.
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 348
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 19:10  ·  #22
Kijk alsjeblieft uit met benzine bij de diesel doen !!
De "oudere" diesels deden het hier perfect op, de huidige diesels lopen erop kapot !
In de topic start staat dat het een 2.0 diesel is en als deze uitgerust is met een hoge drukpomp is de kans op problemen groot als je er benzine bij gooit.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 19:28  ·  #23
Quote door Blade


En wat betreft benzine bij de diesel, ik mag toch aannemen dat zeker in koudere landen dat ze daar de zogenaamde winter diesel hebben in de winter, dat is diesel met een toevoeging wat vlokken tegen gaat (bevriezen)


Absoluut! Toen wij nog op Noorwegen reed (Kirkenes) en Zweden (Kiruna) reed moesten wij in die landen ook altijd tanken. Was wel een stuk duurder maar je had geheid nooit problemen met vlokken en dergelijke. Nu waren de auto's ook wel aangepast op dergelijke temperaturen.
OGv
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 20:08  ·  #24
Bedankt voor de tip! Ga ik proberen:-).


Quote door Blade

Wat je kan proberen is het contact een paar keer aan/uit te zetten. Startknop ingedrukt houden zonder koppeling of rem in te houden. Gloei symboom moet uiteraard uit gaan na x aantal seconden.

Klinkt mij alsof de gloeiers het niet meer (goed) doen. Of het relais ervan. Uitlezen geeft vast uitsluitsel.

En wat betreft benzine bij de diesel, ik mag toch aannemen dat zeker in koudere landen dat ze daar de zogenaamde winter diesel hebben in de winter, dat is diesel met een toevoeging wat vlokken tegen gaat (bevriezen)
OGv
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 20:19  ·  #25
Voor mij was eea wat verwarrend omdat ik de Nederlandse termen niet ken. Een standkachel wordt hier een motorvarmer genoemd. Met de elektrische variant hiervan ben ik bekend. De garages hier geven aan dat deze steeds minder worden gebruikt omdat de synthetische olie goed genoeg is om de start 'gesmeerd' te laten verlopen.
In onze Volvo V70 2.0D zit dus een parkeerverwarming (direct start - parkeringsvarme). Is dit hetzelfde als een standkachel?

Hier in Noorwegen wordt bij dieselauto's aangeraden om de auto vaker af te tanken. Dit voorkomt condensvorming in de tank en dus vervuiling van de brandstof. Bijvullen met wat benzine wordt idd afgeraden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 21:09  ·  #26
Dat klinkt idd als de brandstof versie standkachel.

Maar als ik jouw zo hoor is deze stuk, of weigerde door de lage accu spanning. Een keer een poging wagen met de acculader erop?

Draaiwiel/standverwarming>Ok, Directe start > ok, en hij moet starten.
OGv
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 21:50  ·  #27
Ga ik morgenochtend proberen maar ik weet nog steeds niet hoe ik op 'ok' kan drukken. Er staat nu 'uit'. Iemand tipte dat je met de resetknop kunt bevestigen dat je deze op aan/ok wilt hebben maar dat werkt in mijn auto niet...



Quote door martijn-a

Dat klinkt idd als de brandstof versie standkachel.

Maar als ik jouw zo hoor is deze stuk, of weigerde door de lage accu spanning. Een keer een poging wagen met de acculader erop?

Draaiwiel/standverwarming>Ok, Directe start > ok, en hij moet starten.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 27.12.2021 - 22:21  ·  #28
Wanneer je optie Directe verwarming in de dim hebt staan (die staat dan op uit) hou ie de reset knop aan de handel even ingedrukt en dan floept het woordje uit naar aan.
Athans zo werkt het bij mij.
OGv
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 29.12.2021 - 13:50  ·  #29
Auto gestart met acculader en accu doorgemeten. Deze lijkt niet het probleem. Ik zal een garage vragen om de bougies te bekijken. Weet iemand hoeveel tijd een garage nodig heeft om alle bougies te vervangen?

Dankzij bovenstaande instructies heb ik de 'direct start - standkachel' inmiddels voor het eerst gebruikt. Ik heb 'm naar verloop van tijd weer uit gedaan (was enkel om te testen). Weet iemand hoe lang een standkachel nodig heeft om z'n programma te draaien en kun je de auto starten/ met de auto rijden als de standkachel nog aan staat?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Starten bij -12 C

 · 
Posted: 29.12.2021 - 14:03  ·  #30
Mooi dat het gelukt is.
Bij mij draait de SK ongeveer 30 minuten, afhankelijk van de buitentemperatuur is dit langer of korter. Als die na 5 minuten bijvoorbeeld al uitgaat dan is er iets mis mee.
Voor zover ik weet kun je de auto gewoon starten als de standkachel draait. Of het kwaad kan weet ik eerlijk gezegd niet. Heb het pas nog gedaan en onder het rijden uitgezet omdat het naar mijn idee niet meer nodig was dat dat ding stond te draaien.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0