Startprobleem v70 benzine/lpg

lange "aanloop" bij starten

 
 
 
 
 
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 16:44  ·  #1
Het betreft een Volvo v70 1998 420000 km.
Elke keer als ik hem start duurt het lang voordat hij aanslaat. Hij heeft een aanloop nodig en dan slaat hij aan en geeft daarna geen problemen meer. Rijdt perfect.
Een vriend van mij zegt dat de benzinedruk wel eens te laag kan zijn. Als dat zo is hoe moet ik dat repareren? De terugslag klep op de galerij is al vervangen.
Oorzaak benzinepomp ? Maar hij rijd goed op benzine.
De startmotor draait ook goed rond.
Wie heeft een goed idee/oplossing?
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 16:56  ·  #2
Km stand , en gas .

Lijkt mij meer een compressie euvel , draait ie ook erg snel rond tijdens starten , sneller dan voorheen ?

Ik zou dat eerst eens meten de compressie/lektest .

Voordat je van alles gaat vervangen , mocht dat goed zijn , stap voor stap alles nalopen , bougies , kabels , onstekingscomponenten etc etc .
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 17:16  ·  #3
Ik ga er vanuit dat je het Vialle LPI systeem in je Volvo hebt zitten, die installatie met die pomp in de tank.

Wat bij deze installaties wel eens wil gebeuren is lekkende injectoren. Als de motor dan afgezet wordt, vult het inlaatspruitstuk zich met LPG damp. Dat kan voor problemen zorgen welke je beschrijft.

Andere oorzaak zou idd lekkende brandstofdrukregelaar kunnen zijn. Compressie bij deze blokken? Als het een blok is wat altijd op LPG heeft gedraaid dan zou ik me daar in eerste instantie geen zorgen over maken. Die kunnen wel tegen een stootje.
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 18:47  ·  #4
Als de auto een nacht stil gestaan heeft zit er dan nog gas in het spruitstuk? s'Morgens start hij namelijk erg slecht. En zoals jullie weten start hij op benzine.
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 18:50  ·  #5
Oh ja het antwoord over de compressie. Ik zal het controleren maar ik kan het me niet voorstellen aangezien hij verder erg goed rijd en goed optrekt en erg regelmatig stationair loopt. Bij het starten loopt hij ook niet erg snel rond
tjalling
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 57
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 04.11.2012 - 19:36  ·  #6
Jaap, wat Enno stelt komt precies overeen met wat ik vorige week hoorde van Vialle inbouwstation in De Bilt: de injectoren kunnen "versleten" raken en gaan lekken, wat zich als eerste uit in slecht starten (lpg en benzine tegelijkertijd).

Zou zelf dat als eerste uitsluiten.
Misschien door alleen op bezine te starten, zonder draaiende lpg pomp. Dus met een rood indicatie lampje (en niet met een groen knipperend).
Danwel even voor het uitzetten over te schakelen op benzine zodat de injectoren rustig leeg kunnen "lekken".

Ben benieuwd!
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 07.11.2012 - 17:32  ·  #7
Alleen op benzine gestart, zoals boven omschreven. Geen verschil. Benzinedruk? Hoe kan je benzine druk verliezen? Zit er ergens een klep die dit regelt? De benzine injectoren zijn schoon gemaakt,ultrasoon.
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 09.11.2012 - 19:09  ·  #8
Benzinedruk?? Wie heeft daar ervaring mee?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 09.11.2012 - 20:02  ·  #9
Zit er op je brandstofrail geen "ventiel" waarmee je de brandstof druk kunt meten? IK meen aan bestuurderskant met een dopje (bij mijn V70 destijds was dit groen).

Drukregelaar is dat de regelklep waar je het over had? Als je een 10V hebt zit de drukregelaar volgens mij onder de brandstofrail. Maar ik zou eerst eens de benzinedruk opmeten.
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 10.11.2012 - 16:35  ·  #10
Dat ventiel is mij bekend. Er is een nieuwe drukregelaar op gekomen. Nu maar naar de garage om het op te laten meten. Maar ik vraag me af als het te laag is, hoe moet je dit dan verhelpen? Zit er ergens een terugslag klep?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 10.11.2012 - 17:11  ·  #11
Iets staat me bij dat als een benzinepomp op z'n laatste pootjes loopt dat het dan ook mogelijk is dat de maximale druk niet meer wordt bereikt.

Volgens mij hadden bijv. 850 T5-jes hier wel eens last van als er problemen waren met tunen, vervangen brandstofpomp en problemen met brandstofdruk / motorvermogen waren over.

Nu durf ik geen uitspraak te doen dat dit in jouw geval ook de oorzaak is, maar het zou natuurlijk zo maar eens kunnen. Ben dus wel benieuwd hoe het staat met de brandstofdruk als je gaat meten.
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 01.12.2012 - 11:51  ·  #12
Tot nu geen actie kunnen ondernemen wat het starten betreft. Wel weer iets anders wat de kop op stak. De startmotor begon kuren te krijgen. Even starten en dan hield hij er abrupt mee op. daarna weer proberen en dan stratte de motor wel. 'sMorgens erg onzeker of je hem wel aan de praat kreeg dus maar een andere startmotor er in gezet en jawel hoor zelfde verhaal. Wat is dit nu weer? Accu is goed, 1 jaar oud. Suggesties?
jaap25
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

update

 · 
Posted: 21.12.2012 - 16:08  ·  #13
Update tot nu toe maar het einde is er nog niet.... Op een gegeven moment ging hij ook nog erg beroerd lopen. Na een tijdje was het weer goed. Liep niet op alle cylinders. Had het even gehad en heb hem naar een garage gebracht en daar hebben ze een nieuwe nokkenas sensor geplaatst. Start weer "goed" althans regelmatig lopen maar de aanloop 's morgens is er nog steeds............
Oh ja de start motor bleek niet het euvel! We hebben drie geprobeerd maar ze gaven het zelfde effect.Ik heb nu een over!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 21.12.2012 - 19:06  ·  #14
Contactslot versleten .

Dat brengt ook dat soort klachten .
frankkreukniet
 
Avatar
 
Subject:

Re: Startprobleem v70 benzine/lpg

 · 
Posted: 19.03.2013 - 16:54  ·  #15
Heeft een standaard bifuel met necam systeem ook lpg injectoren, ik heb namelijk ook dat mijn auto af en toe aanloopproblemen heeft!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0