Startproblemen V70

 
 
 
 
 
scuba_fly
 
Avatar
 
Subject:

Startproblemen V70

 · 
Posted: 14.04.2011 - 09:52  ·  #1
Ik rij zo'n 2 jaar in een V70 2.4 D5 uit 2002

Als het koud weer is starte deze altijd moeizaam maar het ging altijd wel.

Aan het begin heb ik 2 gloeipluggen vervangen waarmee het probleem opgelost leek te zijn. Echter na een paar weken starte hij weer slecht. Het brandstof filter is daarvoor ook al vervangen maar bleek niet te helpen.

Een paar maanden gelden kwam ik stil te staan langs de snelweg omdat blijkbaar de diesel op was. ( dat terwijl de meter nog niet eens in het rode deel stond, en het reserve lampje al helemaal niet brande )
De ANWB gebeld die hebben er wat diesel bij gegooid, en na wat doorstarten starte hij weer.
Volgens de ANWB een v70 kwaal dus gewoon beter op de meter letten en eerder tanken.
Bij het volgende tankstation gestopt om te tanken, maar er ging nog geen 50L in..
Dat terwijl het een 70L tank is, en de ANWB er maar 5 liter heeft ingegooid.
mijn conclusie: die tank was nog niet leeg.

Maar het start probleem wordt nu erger, en soms krijg ik hem alleen nog maar met ether aan de gang.

Gister stond ik weer langs de snelweg stil met volgens de meter nog wel brandstof in de tank. Omdat het niet ver van een tankstation was, ben ik naar het tankstation gelopen en heb er 5L diesel bij gegooid. Maar mooi niet starten... busje ether gepakt en toen sloeg hij wel aan.

Verder als hij koud is krijg ik de melding 'motor service vereist' waarna de cruise control niet meer werkt, en ook het gaspendaal wordt erg 'direct' ( normaal als je het gaspendaal los laat merk je het niet zo erg, maar nu is het alsof je in een 'race' modus zit en lijkt het alsof de brandstoftoevoer direct wordt onderbroken )
Als de auto weer een beetje warm is en ik start hem opnieuw zijn alle problemen weer weg.

We hebben de gloeipluggen terwijl ze nog in het blok zaten door gemeten en deze geven allemaal goede waardes aan volgens een kennis die automonteur is.
Maar ik las wel ergens dat je ze tegenwoordig niet meer kan doormeten?

Ik heb wat topics door zitten lezen maar kom er niet echt uit wat het nu zijn kan.
Ik zit te denken aan het gasklephuis, of toch die gloeipluggen gezien er 2 vervangen zijn en ze allemaal dezelfde levensduur hebben.

Verder heb ik gehoord dat het ook iets met de brandstoftoevoer kan zijn en dat dit geintje voor een paar tientjes is op te lossen.

Wat kan ik het beste doen, de auto laten uitlezen? of zijn er dingen die ik gewoon zelf zo kan checken?

thnx,

Jack
Kasper-D5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 35
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Startproblemen V70

 · 
Posted: 09.03.2015 - 12:08  ·  #2
Hallo Jack,

Ik heb een soortgelijk probleem alleen dan minder heftig. Wat was bij jou de oplossing? Ik ben benieuwd.
Groet,

Kasper
 
Selected quotes for multi-quoting:   0