Stelmotor bixenon s60 2006

Hoogteverstelling werkt niet

 
 
 
 
 
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Stelmotor bixenon s60 2006

 · 
Posted: 02.08.2015 - 08:56  ·  #1
Heren,

Ik heb gisteren groot onderhoud gepleegd aan mn koplampen. Daarbij de lenzen van de bixenon aan de binnenkant gepoetst. Verder de stelmotor van de Hoogteverstelling even los gehaald en deze volgens mij niet goed teruggeplaatst. De lamp schijnt nu namelijk 2 meter voor de auto op het asfalt.

Heeft er iemand een how-totaal of handleiding vorm het vervangen van deze stelmotor? Vermoed dat ik hier toch iets verkeerd heb gedaan. Krijg overigens geen melding via de boordcomputer dus verwacht dat deze niet defect is.

Wie-o-Wie wet raad?

Groetjes,

Mark
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Stelmotor bixenon s60 2006

 · 
Posted: 03.08.2015 - 14:12  ·  #2
Even vanuit gaand dat er niets mechanisch/fysiek stuk is (afgebroken):

Je kan ook met de witte kapjes/boutjes op de motortjes zelf de stand beïnvloeden. Wellicht is alleen je 0-stand verloren gegaan met loshalen.

Op je achteras zit overigens de niveausensor. Je zou dus kunnen kijken of de hoogte wordt aangepast bij ingedeukte achteras (even op een drempel stil gaan staan)

Tenslotte zit in VIDA onder HCM een diagnostische test. De motortjes gaan dan alle kanten op (ik heb ook nog bochtverlichting, dus werkelijk naar boven, beneden en links en rechts) en VIDA rapporteert dan terug of er fouten zijn gevonden.

Als bijvoorbeeld de verbinding naar de sensor niet goed is, of er geen contact met de motortjes kan worden gemaakt, stelt de auto de koplampen "veilig" in, d.w.z. zo laag mogelijk, om verblinding te voorkomen.
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Stelmotor bixenon s60 2006

 · 
Posted: 04.08.2015 - 18:40  ·  #3
Ik heb het al opgelost... :S Ik had de kogel van de stelmotor niet teruggedrukt in het "grijpertje" van de koplamp zelf. De stelmotor ging dus netjes op en neer zonder het binnenste van de koplamp mee op en neer te bewegen.

Was overigens een verschrikkelijk werk om die kogel weer in het grijpertje te krijgen. Moet ongetwijfeld een makkelijkere manier voor zijn als ik heb gedaan.

Het het probleem dus opgelost maar ben nog altijd benieuwd naar een how-to om dit in een vervolg makkelijker te kunnen doen.

Mark
 
Selected quotes for multi-quoting:   0