Ster in de voorruit: Kan een ruit met groene band bij een uitvoering met camera?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Ster in de voorruit: Kan een ruit met groene band bij een uitvoering met camera?

 · 
Posted: 04.03.2024 - 12:29  ·  #1
Vorige week zag ik tijdens het rijden een sterretje bovenaan in de voorruit langs de spiegel. Ik dacht eerst dat het een druppel water is, ondanks dat de voorruit bovenaan niet lekt.
Bij beter bekijken blijkt dit tussen de lagen in te zitten, van buiten een minimaal putje. Ook is vandaar een scheurtje tot bovenaan zichtbaar,
Ik ben nog niet naar Carglass of een ander bedrijf geweest dus weet niet of dit te repareren is. Zo niet dan zal er een nieuwe ruit in moeten.
Mijn vorige Volvo's hadden een gekleurde groen band bovenaan maar bij de XC70 ontbreekt dit wat ik mis.
Nu is mijn vraag: als er een nieuwe voorruit in moet kan ik dan kiezen voor een ruit met groene band, mijn wagen heeft 1 of meerdere camera's achter de voorruit. Heb dit al bij de Volvo dealer nagevraagd maar die konden mij daar geen antwoord op geven.
Weet iemand dit hier of heb jij zo'n ruit met groene band waarbij ook 1 of meer camera's aanwezig zijn dan hoor ik dat graag.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Ster in de voorruit: Kan een ruit met groene band bij een uitvoering met camera?

 · 
Posted: 04.03.2024 - 12:55  ·  #2
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ster in de voorruit: Kan een ruit met groene band bij een uitvoering met camera?

 · 
Posted: 09.03.2024 - 18:41  ·  #3
Dank je Bart.
Moet dus idd mogelijk zijn.
Zelfs de prijzen zijn vermeld! Binnenkort maar eens gaan bellen of beter nog: er naar toe gaan om de mogelijkheden te bespreken.
dirk_
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: omgeving Den Haag
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Ster in de voorruit: Kan een ruit met groene band bij een uitvoering met camera?

 · 
Posted: 27.03.2024 - 16:43  ·  #4
Het is idd mogelijk, ik heb zelf een V70 met blauwe band en city-safety (dus met camera).
Toen ik de ruit opnieuw ging laten vast-kitten werd me wel verteld dat het waarschijnlijk lastig zou zijn, of wat langer zou duren, om een nieuwe te vinden, als ie kapot zou zijn gegaan.
Gelukkig is de ruit heel gebleven :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0