stijging in verbruik

 
 
 
 
 
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

stijging in verbruik

 · 
Posted: 25.03.2012 - 16:26  ·  #1
Misschien dat iemand hier een verklaring heeft voor het volgend. Sinds ± 3 maanden is het verbruik van mijn V70 T5 (2001) behoorlijk gestegen. Waar ik normaal een gemid. verbruik heb van ergens halverwege de 11 liter op 100km kom ik de laatste tijd op gemiddeld 13 en soms hoger uit. Ik ben niet anders gaan rijden en het enige wat er de laatste tijd is veranderd aan de auto zijn 4 nieuwe banden. Heeft iemand een idee waardoor die kan? Is er misschien iets verstopt of kan het zijn dat een filter minder goed werkt? Misschien iets met de turbo dat hij meer gaat verbruikten. ik heb zelf geen idee en voordat ik naar een garage ga hoop ik wat richting te hebben waar ik op moet letten.

grtz

raoul
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: stijging in verbruik

 · 
Posted: 26.03.2012 - 00:35  ·  #2
Heb je de zelfde banden er weer op laten leggen, sommige banden hebben een aanzienlijk hogere afrolweerstand dan andere, of dat zoveel mag schelen weet ik niet, misschien bandenspanning lager dan bij je vorige banden.

Overige lijkt me erg lastig te zeggen, zeker als je geen storing hebt.

Loopt je wagen nog in de zelfde toerentallen of zijn deze hoger zover je weet.
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: stijging in verbruik

 · 
Posted: 26.03.2012 - 09:14  ·  #3
Er ligt een ander merk banden op dus dat van die afrolweerstand zou kunnen maar dat het zo veel is sta ik wel van te kijken.
De bandenspanning heb ik laatst ook gecontroleerd en die was goed. Qua toeren is het gelijk gebleven.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: stijging in verbruik

 · 
Posted: 26.03.2012 - 20:58  ·  #4
Het is de laatste drie maanden aardig koud geweest , scheelt wel behoorlijk op verbruik , dus wacht even af met de hogere temperaturen van nu .

voor de rest , bougies , luchtfilter , injectoren , olie , banden , lambdasonde ,verschillende sensoren onder andere die temperatuur doorgeven naar inspuitcomputer ,imperiaal op dak , tja verzin het maar .
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: stijging in verbruik

 · 
Posted: 27.03.2012 - 08:57  ·  #5
bedank voor de reactie. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden. Hij krijgt binnenkort een grote beurt. Misschien komt daar nog iets. Mocht er iets veranderen laat ik het wel weten. Thnx
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: stijging in verbruik

 · 
Posted: 27.03.2012 - 11:05  ·  #6
 
Selected quotes for multi-quoting:   0