Stoel bescherming

Bescherming voor het zitje en kinderschoentjes

 
 
 
 
 
thorbadour
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 41
Homepage: glitchbox.nl
Berichten: 178
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Stoel bescherming

 · 
Posted: 24.11.2014 - 09:26  ·  #1
In mijn Volvo zit een vol-lederen bekleding en dat is erg mooi en fijn en ook makkelijk schoon te houden.

Maar nu zit ik met 2 dingen.
Mijn kinderen (1 jaar en 4 jaar oud) zitten beiden nog in kinderzitjes. Ik heb nu een dubbelgevouwen deken onder de zitjes gedaan maar de zitting deukt nog wat in en ik wil graag voorkomen dat de bank beschadigd wordt door de zitjes.
Heeft iemand tips wat ik onder de zitjes kan doen om de bank te beschermen maar dat de kinderen nog wel veilig op de plek zitten? Ik kan er wel 6 dekens onder doen maar dan is de veiligheid een beetje weg ;-)

En de oudste van 4 is nog te klein om zonder zitje te zitten maar wel weer zo groot dat zijn voeten tegen de stoel aankomen. Hij schopt er niet tegenaan maar ik ben vrij lang (1.98m) en de stoel moet toch wel iets naar achter voor ik fatsoenlijk voor het stuur kan zitten.
Door het zitje kunnen zijn voeten niet onder de stoel maar bungelen ze in het ledige en op hoogte en hij heeft helaas de voetengroei van zijn vader meegekregen ;-)
Nu zoek ik een mooie fatsoenlijke hoes voor over de stoel zodat zijn voeten daar tegenaan komen ipv. de stoel zelf.
Heeft iemand ervaring met een stoelhoes die mooi aansluit op de Volvo zetels of kan ik het beste naar de halfords/twimva voor een simpele stoelhoes?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stoel bescherming

 · 
Posted: 24.11.2014 - 10:28  ·  #2
voor de veiligheid mag je officieel niks onder die stoeltjes doen, en je stoelhoes kan ook niet "simpel" want je hebt er een sidebag in zitten, dan moet er een hoes om die daar een scheurnaad voor heeft, anders houdt je stoelhoes je airbag tegen als die ooit nodig zou zijn..
om die beenruimte (en omdat ik de jongste (4) nog moet helpen met zijn gordel) heb ik de oudste (6, geen grote voeten, wel lange benen) juist rechts achter zitten..
het is natuurlijk een puntbelasting, maar in gewicht doen die kinderen met hun stoeltjes niks in vergelijking met een volwassene.. (20(?) vs 75 kg)
thorbadour
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 41
Homepage: glitchbox.nl
Berichten: 178
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stoel bescherming

 · 
Posted: 24.11.2014 - 11:01  ·  #3
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan komt de jongste weer met zijn voeten tegen de bovenkant van de stoel aan. Vooral op lange stukken als hij in ligstand gaat met z'n stoel.
Heb net gezien dat er een goedje is die de stoel ook kan beschermen tegen allerhande vlekjes:
http://www.driven2shine.eu/led…100ml.html
Wellicht dat ik dat ga proberen om de stoelen te beschermen.

De jongste is ~12kg en de oudste is ~18kg, maar je ziet duidelijk dat er achterin een drukpunt in de bank zit. Ben wat angstig wat dat betreft dat de bank kapot gaat.
Besef me net dat ik thuis in de bank van die rubberen matjes heb liggen dat voorkomt dat de kussens eruit glijden. Dat is dun maar stevig materiaal en voorkomt schuiven. Denk dat met de rubberen matjes de stoel nog steviger staat dan hij nu al staat. Is het proberen waard.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Stoel bescherming

 · 
Posted: 24.11.2014 - 11:40  ·  #4
Wij hadden vroeger een "hoes" die alleen langs de achterkant van de stoel liep.
Zaten wat opbergvakken in, is toen handig gebruikt voor zijn functionaliteit maar hiermee zou je ook prima de achterkant van je stoel mee kunnen beschermen zonder dat het voor de airbags in de weg zit
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stoel bescherming

 · 
Posted: 24.11.2014 - 11:56  ·  #5
die optie is nog het fraaist omdat je dan zelf tenminste wel lekker op het originele leer zit, en ik heb er nog eentje liggen uit mijn vorige auto die rechts geen vak had (was juist inklapbaar tot tafeltje) in zwart net-echt-nepleer/skai.. kwam bij Halfords vandaan..
dan moet je er niet te dikke voorwerpen in opbergen, anders krijg je die juist in je rug geschopt..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0