Stoel verstelt vanzelf

 
 
 
 
 
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 12.03.2013 - 10:38  ·  #1
Vorige week deed ik een boodschap met de S60. De vrouw was er de hele dag mee op stap geweest dus de auto was lekker warm. Ik zet de stoel in "mijn stand" (goud, dat geheugen) en ga op pad. Even later gaat de rugleuning steeds rechter op staan, geheel vanzelf dus niet dat er iets op de verstelling drukte. Met het geheugen weer teruggezet. Is dat ritje nog een tweetal keer gebeurd. Mijn vrouw, die de auto dagelijks mee heeft, heeft dit probleem niet geconstateerd. Met koude auto ik ook niet, met warme auto wel nog een keer. Heeft een van jullie zoiets al eens bij de hand gehad? Uitlezen doe ik binnenkort, zodra mijn bestelde Dice binnen en geïnstalleerd is. O-)
Zelf denk ik aan een vervuild contact of wellicht een slecht soldeereilandje op een printplaat wat bij warmte wat problemen kan geven. Tips zijn welkom!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 12.03.2013 - 11:09  ·  #2
Het kan zijn dat je stoel zich vanzelf afsteld maar dat zou dan alleen op de sleutel moeten zijn.

Het geheugen reageerd op je sleutel(AB), als je vrouw instapt gaat de stoel naar haar stand en op jou sleutel naar jouw stand maar dit zou niet onder het rijden mogen gebeuren.
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 12.03.2013 - 11:29  ·  #3
Precies. Darom is het ook zo vervelend, onder het rijden kwam ik steeds rechter op te zitten. Als de stoel naar de stand van mijn vrouw gaat dan moet hij behalve rechter op ook naar voren en omhoog. Dat deed 'ie dan weer niet gelukkig, dat wordt pas echt gevaarlijk want dan kan ik niets meer. Wellicht zou er dus ook iets met de sleutel kunnen zijn, makkelijk te testen door van sleutel te wisselen, goeie tip!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 12.03.2013 - 19:50  ·  #4
Kan ook zijn dat de knop problemen geeft.
Misschien maar eens schoonmaken ?
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 13.03.2013 - 11:09  ·  #5
Ja, dat ben ik zeker ook van plan, dat is wat ik bedoelde met vervuild contact in m'n openingspost :D
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 24.03.2013 - 16:28  ·  #6
Even voor de volledigheid: vandaag rustig de tijd gehad om de auto uit te lezen met m'n nieuwe DiCE. Er stond een melding in de PSM (Power Seat Module) met een fout signaal van motor m2+ en m2-. Deze maar eens gewist en het euvel is (vooralsnog) verholpen. Wat een ontzettend fijn ding zo'n DiCE 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 24.03.2013 - 17:54  ·  #7
Als je zo doorgaat, dan heb je de aanschafwaarde nog wel een keer terug.
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 10.04.2013 - 18:35  ·  #8
Nog maar een update: nadat het probleem toch weer terugkwam nu maar het controlepaneel (zijkant stoel) vervangen. Als het nu wegblijft horen jullie me in dit topic niet meer :lol:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stoel verstelt vanzelf

 · 
Posted: 10.04.2013 - 19:34  ·  #9
Dan hoop ik je in dit topic niet meer te vernemen.
Ik duim alvast. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0