Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

Gedaan met RTi-updates?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 03.07.2013 - 22:17  ·  #31
Waardeloos zal het niet worden.
Het is vrij makkelijk om te bouwen naar een state of the art uitvoering.
Kijk maar eens op de site van Volvotech.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 03.07.2013 - 22:28  ·  #32
Had het draadje al voorbij zien komen inderdaad. Echter ben ik van mening dat 700 euro voor een up to date Navi erg veel geld is. Zeker als de reden is dat Volvo hier gewoon mee ophoudt. Ik vind dat een slechte zaak van dit merk. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 03.07.2013 - 22:30  ·  #33
700 voor een pro navi duur ?
Je vergeet iets, wij hebben al een s scherm....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 03.07.2013 - 22:32  ·  #34
Jawel klopt ook wel maar ik vind dat je dit als merk niet moet willen. Ik bedoel dan kunnen ze een auto beter niet uitrusten met Navi als er na een aantal jaar niks meer voor te krijgen is.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 00:51  ·  #35
Mee eens, Tris.

Twee jaar vind ik op zich nog wel goed en misschien prima. Ik deed niet mee met de jaarlijkse update. Eens per twee jaar is voor mijn gebruik wel voldoende.

Was alleen lastig met de nieuwe A2 rond Eindhoven, maar met een beetje nadenken en bordenlezen kwam je daar ook wel uit. Zo'n navi ontslaat je niet van de plicht om ruwweg te weten waar je heengaat, vind ik
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 01:12  ·  #36
Persoonlijk vind ik dat de jonge S60 rijders het meest recht van klagen hebben, je zult net een 2010 S60 gekocht hebben voor een aardig bedrag, dan ben je hier wel zuur van.

Voor de rest hebben we het natuurlijk ook wel een beetje aan ons zelf te danken. Als je met programma's als spotnet eenvoudig deze dvd software kunt downloaden en branden (wat beslist zeer velen zullen doen of gebruik maken van deze 'dienstverlening' door derden) is het voor Volvo niet meer rendabel nog met nieuwe dvd's te komen.

Als de verkoop van deze dvd's nog steeds een goede bron van inkomsten was geweest was Volvo er echt niet mee gestopt. Waar je pakem beet een jaar of 5 tot 7 geleden nog bijna niet aan een kopie kon komen is dit vandaag de dag kinderspel.

Als Volvo de afspraak kon maken met een ieder met dit RTI systeem alleen originele dvd's te kopen en geen gebrande handel dan starten ze vandaag de productie denk ik nog op.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 01:20  ·  #37
Mee eens heren! Helemaal mee eens! :love:
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 01:27  ·  #38
Quote door Bert69

Persoonlijk vind ik dat de jonge S60 rijders het meest recht van klagen hebben


Val ik met 34 nog in die categorie, Bert? :D

Verder heb je met dat kopiëren natuurlijk wel een punt maar tegelijkertijd klinkt het ook een beetje als de verloren strijd van de muziek- en filmindustrie tegen bijvoorbeeld Pirate Bay. Dat verdienmodel is niet meer van deze tijd. 200 euro voor een stel dvd's...
Dat zo'n downloadcircuit er is, kun je nou eenmaal niet ontkennen, en in plaats van krampachtig proberen dat tegen te gaan, kun je ook proberen het in je voordeel om te draaien. Bijvoorbeeld voor 20 euro een jaar lang alle updates mogen downloaden (en dan elk kwartaal ook updaten) en dan vooral zelf je dvd's laten branden. Of dat en dan zelf "goedgekeurde" lege dvd's verkopen voor niet al te veel. Wedden dat je dan per saldo meer kunt verdienen?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 02:02  ·  #39
Puntje gemaakt Waal! ;) Echter denk ik ook dat Volvo door moet gaan met nieuwe software. Je RTI wordt er op termijn onbruikbaar van. Anders gewoon geen RTI en lekker een after market set doen. Deze 2 rijmen niet samen. Wat ook nog zou kunnen is de DVD's nog beter beveiligen! ;)
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 07:50  ·  #40
Hey,
Wat die kopiëer-en downloadzwendel betreft, dat is nu eenmaal zo. We zitten nu eenmaal in zo'n tijdperk. Kijk naar de muziek-industrie.
Legaal downloaden van de Volvocars website is idd een goed alternatief. Als ze hierbij een gunstige prijs hanteren, zal dit volgens mij goed werken. Volvo heeft nooit de volle 200€ mogen vragen voor zo'n set. Véél teveel geld voor 3 schijfjes! Nochtans, andere merken doen het ook, maar goed...
En over dat beveiligen... Dat lijkt me ook geen oplossing, want hoe meer een DVD beveiligd is, hoe moeilijker hij afspeelt in een apparaat. Zeker de RTi van Volvo zou het daar lastig mee hebben.
Geduldig afwachten blijft hier aan de orde. <_<
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 14:59  ·  #41
Zeer zeker waar Maaidie! ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 19:20  ·  #42
Quote door Bert69

Persoonlijk vind ik dat de jonge S60 rijders het meest recht van klagen hebben, je zult net een 2010 S60 gekocht hebben voor een aardig bedrag, dan ben je hier wel zuur van.


Ik denk juist niet, want de maatregel geldt voor de dvd systemen in de "oudere" modellen, zoals wij deze hebben, of mis ik iets ?
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 21:23  ·  #43
Nee Hans, het gaat hier wel degelijk over het "oud" model van S60 hoor, maar die kon je dus kopen tot en met het jaar 2010 en dat is dus eigenlijk wel héél recent. Dus stel... jij hebt in 2010 één van de laatste "oude" S60's gekocht, een gloednieuwe auto met zo'n mooie RTi erop en je krijgt te horen dat je fraaie navigatie van je 3 jaar oude S60 niet meer ge-update wordt... Balen hoor. Die categorie van mensen/auto's zijn dus inderdaad te beklagen. Mochten ze wel eens aan gedacht hebben bij Volvo.
Mijn auto is ook een uitloper van de V70 reeks en ik vind het ook al veel te vroeg. Dat is ook de reden dat ik dit topic aangemaakt heb. ^_^
Groetjes. 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 21:48  ·  #44
Inderdaad, dat is ook zo.
Mocht het kloppen, dan getuigt dit niet echt van een goede aftersale service.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 22:11  ·  #45
Zeker niet! :'(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0