Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

Gedaan met RTi-updates?

 
 
 
 
 
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 22:23  ·  #46
Wat een discussies over die verouderde RTI...

Natuurlijk is het heel vervelend als er geen updates meer uitkomen voor RTI.....ik zit er ook mee en had liever gezien dat er wel nog updates kwamen.

Maar wees eerlijk. (misschien tegen het zere been van de "echte nostalgie" aanhangers)

Het RTI is echt niet meer van deze tijd. En het verbaast me te moeten lezen dat ze het tot 2010 nog verkocht hebben....gewoon ouwe zjwik..!!

Het systeem is traag met routeberekening. Waarschijnlijk door inefficient geprogrammeerde databases met straatinfo. Waarom bijvoorbeeld 3 DVD's voor Europa, waar bijvoorbeeld TomTom met "slechts" een halve DVD aan data zelfs meer kan laten zien van Europa (nuttige plaatsen bijvoorbeeld)
Herberekenen, als je eens per ongeluk een afslag mist, kan er voor zorgen dat je weer een afslag mist omdat ie nog niet gereed is met rekenen, zeker in een stad of wijk met allemaal van die kleine korte straatjes, nog erger op de snelweg, waar je niet effe achteruit kunt rijden.
Op complexe verkeersknooppunten met vele afslagen blijft het ding praten over waar en wanneer je links of recht aan moet houden. Dat wordt soms zo erg, dat je op een gegeven moment nog niet meer weet waar de essentie ligt en kun je beter op de borden boven de weg kijken om het juiste baanvak te volgen (rond Antwerpen bijvoorbeeld waar je zowel links als rechts of rechtdoor kunt rijden op bepaalde plekken van de Ring :sick:
Je krijgt dan hele verhalen te horen, waarbij net dat mooie muziekje op de radio, volledig onhoorbaar wordt omdat RTI een verhaaltje wil vertellen....Gelukkig kan het geluid van de RTI helemaal uit gezet worden.
De kosten....pfff, ik wilde destijds de 2012 versie kopen omdat ik pas de V70 had waar nog 2006 kaarten origineel in zaten. Ik viel achterover van de kosten.
Dus toch maar even op ftdworld.net gekeken... :devil: En yes....hebbus. Gelukkig maar, want die 2012 kaarten klopten ook al niet meer (dit was ongeveer in augustus 2012), alsof ze minstens een jaar achter lopen. Was veel geld geweest voor oud spul. Dus dat valt ook te verwachten van de eventuele 2013 versie.

Gebruiksgemak???? wat is dat, hebben ze bij Volvo gedacht. Als je lang genoeg gespeeld hebt met het ding, weet je het wel te vinden. Maar het is niet allemaal logisch opgebouwd.

Uiteindelijk maar een TomTom op mijn iPhone gekocht voor 70 euro. Lifetime updateskrijg je er bij. verkeersinfo, flitsinfo enz. enz.....EN vooral, TomTom is voor mij een van de meest handige, accurate, routewijzer die bestaat. Ze hebben nog altijd een flinke streep voor op hun concurenten, zeker als het om intuïtief gebruiksgemak gaat .

Wil je dit niet op je telefoon? Voor nog geen 100 euro koop je elk jaar een nieuwe TomTom (desnoods) dan ben je al veel goedkoper uit dan die onhandige RTI updates te kopen. Als je goed oplet zijn de apparaten rond het voorjaar/zomer in de aanbieding zo goedkoop dat het beter is een nieuwe tomtom te kopen dan updates aan te schaffen..(zet je de oude op marktplaats)

Jammer dat er geen RTI updates meer komen. Ik had het ook liever zo gezien, al is het maar voor de nostalgie :D .
Maar als het op snelheid, accuratesse, gemak aankomt, wint TomTom het met vlag en wimpel. En tov RTI zullen vele andere alternatieven ook ver er bovenuit steken op deze aspecten.
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 23:13  ·  #47
Quote
Het systeem is traag met routeberekening, Herberekenen, enz

????????
Mankeert er mischien wat aan de uwe ???
Ik heb nog nooit zo,n snelle herberekening gekregen als op mijn RTI en heb behalve Tomtom nog verschillende andere systemen gebruikt waaronder de MK3 en MK4 van BMW, maar deze RTI is gewoon véél sneller 8-)

Quote
kun je beter op de borden boven de weg kijken om het juiste baanvak te volgen (rond Antwerpen bijvoorbeeld waar je zowel links als rechts of rechtdoor kunt rijden op bepaalde plekken van de Ring

Hmmmm,
juist daar heb ik erg véél gemak gehad van het tijdig tonen van de juiste baanvakken !
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 04.07.2013 - 23:31  ·  #48
Inderdaad, deze week naar Oostenrijk gereden, rekent super snel om, alles keurig aangegeven.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 07:47  ·  #49
@brompa en peterm:
Met welk model van Volvo rijden jullie?
Lees vooral eens goed de eerste berichten van dit topic. Het gaat hier vooral om de "oude" modellen van S60, V70 en S80.
Ik vermoed dat één van jullie of allebei het huidige model hebben van V70/S80 en inderdaad.. Die RTi's zijn supersnel in het corrigeren van een route.
Hierbij geef ik dus toe dat mijn RTi inderdaad behoorlijk passief werkt bij route-berekening en ook bij het herberekenen. Dat is inderdaad zowat het grootste nadeel.
Gebruiksvriendelijk vind ik het wel en ook al is het systeem traag..., het is handig dat je het altijd aan boord hebt. Je vergeet dus nooit je TomTom mee te nemen. <_<
Ik heb zelf ook een TomTom Go 730. Werkelijk een supertoestel! Zéér snel en zeer kompleet.
Ook heel veel nuttige plaatsen enzo. Gebruiksvriendelijkheid is werkelijk top! Ik merk hierbij ook duidelijk de verschillen hoor, wees gerust.
Als ik op reis ga, neem ik 'm zelfs mee. Kwestie van zeker te zijn.
Ik heb gewoon zoiets van: het systeem is aanwezig, dus het moet dan ook optimaal werken.
Als we 5 jaar verder zullen zijn, zullen we onze RTi niet meer willen gebruiken omwille van de verouderde kaarten en dat is gewoon jammer.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 08:18  ·  #50
Quote door Brompa

Quote
Het systeem is traag met routeberekening, Herberekenen, enz

????????
Mankeert er mischien wat aan de uwe ???
Ik heb nog nooit zo,n snelle herberekening gekregen als op mijn RTI en heb behalve Tomtom nog verschillende andere systemen gebruikt waaronder de MK3 en MK4 van BMW, maar deze RTI is gewoon véél sneller 8-)

Quote
kun je beter op de borden boven de weg kijken om het juiste baanvak te volgen (rond Antwerpen bijvoorbeeld waar je zowel links als rechts of rechtdoor kunt rijden op bepaalde plekken van de Ring

Hmmmm,
juist daar heb ik erg véél gemak gehad van het tijdig tonen van de juiste baanvakken !


Ja ik zou hem dan zeker ook eens laten nakijken. Ik herken dit totaal niet. Sterker nog, mijn RTI is vaak zelfs sneller dan mijnTomTom uit 2008 welke geregeld zelfs geen sateliet verbinding had, iets waar ik me helemaal groen en geel aan ergerde. Was vaak al bijna een kwartier van huis voordat hij eindelijk signaal had. En dan heb ik het niet eens over de lelijke raam bevestiging en dat irritante oplaadsnoer dat je weleens nodig hebt. Maargoed dat is wat ik er van vind, een ander hoeft zich daar natuurlijk niet aan te storen.
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 08:53  ·  #51
Quote
@brompa en peterm:
Met welk model van Volvo rijden jullie?
Lees vooral eens goed de eerste berichten van dit topic. Het gaat hier vooral om de "oude" modellen van S60, V70 en S80.

Ahh sorry, Foutje (V70T4 4/2012) O-)
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 10:33  ·  #52
Nee hoor, ik heb 4 weken terug een V70 2.4 t uit 2002 gekocht. RTI 2012 genomen en draaien als een trein.Ook ik had in vorige auto Tom Tom en had ook regelmatig dat deze pas na minuut of 15 contact had. Dus tot nu toe RTI prima.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 12:53  ·  #53
Mijn RTi gedraagd zich ook voorbeeldig, dus op dat vlak, eigenlijk geen klagen. :happy:
Er zal vermoedelijk bij Roffeltje een zwakke laser zitten in z'n systeem of het stelmotortje van de laser is misschien (bijna) kapot.
Whatever... We wijken eigenlijk af.
Ik wil alleen updates, that's all!!!
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 13:00  ·  #54
Quote door maaidie


Ik wil alleen updates, that's all!!!


Inderdaad....ook ik wil updates. Traag of niet....Want het is toch handig om de RTI altijd bij je te hebben. :love:

Wel een goede...zou best kunnen dat bij mij de laser defect aan het raken is en de traagheid door een slechte laser wordt veroorzaakt.

zal eens verder gaan zoeken over reparaties en zo.. :(
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 13:29  ·  #55
Op zich natuurlijk wel interessant waar Bigdog het over had, als er inderdaad geen nieuwe update meer komt . Enige lijkt me dan nog om om te bouwen. Ik heb op site van Volvotech gekeken , maar kan er eerlijk gezegd niet veel over vinden. Wie kan hier in leken taal wat meer over zeggen, ben namelijk op gebied van autotechniek een echte leek!
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 13:37  ·  #56
Volgens mij is het alleen een kwestie van de RTI computer/DVD speler achter in de kofferbak vervangen voor de alternatieve Garmin computer. Vraag me alleen wel af of de stuurwiel bediening dan ook nog werkt. Wellicht weet iemand anders dit.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 13:42  ·  #57
Niet alleen de stuurwiel bediening, maar ook de integratie met je radio (bijvoorbeeld de HU-850) en de programmering van je boordcomputer. Doet of kan de dealer daar wat mee?
Denk dus niet dat het effe ombouwen is.

zou wel mooi zijn als het mogelijk is... maar eens op gaan studeren....als ik tijd heb :sick:
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 14:19  ·  #58
Volgens de tekst en uitleg op de volvotech site is het 20 minuten werk....
peterm
 
Avatar
 
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 14:49  ·  #59
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Stopt Volvo met nieuwe update-DVD's van de MMM/P2001?

 · 
Posted: 05.07.2013 - 15:08  ·  #60
Ey..... das vreemd. Van de week stond het er nog netjes op. Zie dat mn link die ik eerder had geplaatst in dit topic ook niet meer werkt. Site is weer veranderd zie ik. Kan het nu ook niet meer vinden maar stond er echt.

Quote door Arthur30

Tja, ander alternatief is om een andere navigatie computer in te bouwen.
http://www.volvotech.eu/produc…gtb5d8tjt4
Maar vind dit wel behoorlijk balen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0