Storing aan parkeersensoren voor, maar ze werken wel. Wat kan dit zijn?

hessel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Storing aan parkeersensoren voor, maar ze werken wel. Wat kan dit zijn?

· 
Posted: 15.12.2018 - 09:35  ·  #1
Had dit ook al even op een andere, beter verstopt topic gezet, maar even hier om te kijken of dit mensen bekend voor komt en we dit kunnen diagnostiseren.

Mijn V70 is de afgelopen 2 weken bij een schadeherstelbedrijf geweest daar de bumper er voor af was gereden. O.a. Nieuwe bumper erop en eergisteren weer opgehaald. Door een andere storing de auto uitgelezen met VIDA en de volgende codes kwamen naar voren.

PAM-B1B3614 Buitensensor rechtsvoor - Algemene Elektrische Storingen - Kortsluiting naar massa of open​
PAM-B1B3614 Binnensensor rechtsvoor - Algemene Elektrische Storingen - Kortsluiting naar massa of open​
PAM-B1B3614 Buitensensor linksvoor - Algemene Elektrische Storingen - Kortsluiting naar massa of open​
PAM-B1B3614 Binnensensor rechtsvoor - Algemene Elektrische Storingen - Kortsluiting naar massa of open​

De sensoren werken wel, maar kan niet inschatten of deze geheel functioneren zoals hoort. Maar mijn vraag is, wat kunnen de bovenstaande codes betekenen? Normaal krijg je dit als er onderdelen stuk zijn, maar bij mij werkt het.

Volgende week gaat de auto een dagje terug en gaat de bumper er weer af. Ik zou dan graag wat gericher aangeven wat het probleem zou kunnen zijn. Hopelijk heeft iemand hier nog ideeen wat dit zou kunnen zijn.

hoor graag. ​
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

Re: Storing aan parkeersensoren voor, maar ze werken wel. Wat kan dit zijn?

· 
Posted: 15.12.2018 - 10:02  ·  #2
De vraag is, als je de storingen wist met Vida, komen ze dan ook weer terug? Ik lees namelijk niet dat de storingen ook gewist zijn. Als er eenmaal een storing optreedt wordt deze onthouden. De sensoren kunnen dan inmiddels weer prima werken maar de storing blijft in de computer staan. Hoeft dus niks meer te betekenen. Eerst even storingwissen dus.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 15.12.2018 - 10:03  ·  #3
Wat Doeke dus zegt 😉
hessel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.12.2018 - 10:05  ·  #4
Storingen zijn 1 keer gewist. Zal ik vandaag nog eens doen om te kijken of het terug komt.
hessel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.12.2018 - 10:43  ·  #5
Ok. Net alle codes opnieuw gewist. Opnieuw uitgelezen met motor aan en dan krijg in aflevering weer die 4 codes te zien, maar als ik de codes selecteer en info bekijk, dan geeft hij aan dat in de huidige bedrijfscyclus er geen storingen zijn, maar wel in eerdere cycli.

Wellicht een beginnersvraag, maar als er nu bij uitlezen geen storingen zijn, waar laat hij deze dan wel zien in aflevering, maar in detail geeft hij aan dat er momenteel geen storingen zijn. Laat Vida ondanks resetten altijd de voorgaande codes zien ondanks dat deze niet actief zijn op het moment van uitlezen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.12.2018 - 17:33  ·  #6
Quote door hessel

Ok. Net alle codes opnieuw gewist.

maar wel in eerdere cycli.

Bij een reset verdwijnt je verleden ook.
Zo te lezen dus niet helemaal goed gegaan.
Na storingzoeken (1e keer en dan het 2e veld storingzoeken) selecteer je autocommunicatie en vervolgens “aflevering”.
Als je dan wist zijn de codes ook echt weg.
Overigens kun je in de tab “tijdlijn” precies zien wanneer de laatste storing actief is geweest.

Selected quotes for multi-quoting:   0