Storing alarmsysteem Service vereist!

 
 
 
 
 
DHMJE
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 16
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Storing alarmsysteem Service vereist!

 · 
Posted: 18.03.2024 - 15:32  ·  #1
Hallo beste forumleden,


Al enige maanden geeft de auto (V60 D4 2015.5) bij het opstarten aan: "Storing alarmsysteem Service vereist!". Verder merk ik geen eigenaardigheden aan de auto t.o.v. het alarmsysteem. De dealer gesproken en die heeft geen idee wat deze service zou moeten zijn. Hebben jullie hier ervaring mee?


Hartelijke groet en alvast (weer) enorm bedankt voor de hulp!

Daniel
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Storing alarmsysteem Service vereist!

 · 
Posted: 18.03.2024 - 15:37  ·  #2
Je zult moeten uitlezen met vida (mogelijk lukt dat nog bij jouw modeljaar, dat weet ik niet... laatste gekraakte versie is van 2014) of vdash, of een ander uitleesprogramma om te weten wat de storing veroorzaakt. Het alarmsysteem heeft diverse sensoren (deuren, interieur, motorkap...) en een module, het kan overal zitten.
Je kunt eens proberen de accu een half uurtje te ontkoppelen om de boel te resetten, maar ik weet niet of dat bij jouw auto iets oplost of andere issues kan geven.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1461
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Storing alarmsysteem Service vereist!

 · 
Posted: 18.03.2024 - 22:29  ·  #3
Veelgehoorde issues zijn de microswitch in de het slot van de achterklep en de batterij van de alarmunit.
Maar zoals Bolbo al aangaf er zijn veel meer oorzaken mogelijk.
Uitlezen met Vida gaat je helpen. Tot die tijd blijft het raden.
met een "Fire the parts canon"-actie krijg je het vast ook opgelost, maar kun je er zomaar onnodig voor 500 of 1000 euro extra in het schip gaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0