Storing in auto Emissie service vereist.

Uitdraai Vida

 
 
 
 
 
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 14.03.2015 - 11:44  ·  #151
Ah ja. Dat zijn soms weerbarstige etterbakjes.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 14.03.2015 - 14:50  ·  #152
Was inderdaad een rotding om los te krijgen. Heeft me meer tijd gekost om de stekker los te krijgen dan de lambda verwisselen :'(

Tot nu toe geen foutcode meer gehad, maar ook nog maar een een kleine 30km gereden. Net even aan Vida gehangen en de voorste lambda staat nu stationair rond de 1,0 en gaat met toeren tot max 1,04. De oude lambda pendelde stationair tussen de 1,10 / 1,30 en op toeren ging hij naar 0,98.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 14.03.2015 - 15:20  ·  #153
Goed man! Be proud. Weer een dingetje.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 14.03.2015 - 15:25  ·  #154
Hopen dat de melding nu even wegblijft. We gaan het zien. Het geeft inderdaad wel een goed gevoel om zelf de dingen te kunnen doen, al is het soms wat amateuristisch gepruts van mijn kant hehe. Met behulp van jullie allen, inmiddels al heel wat kunnen doen. Een gouden forum en leden!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 14.03.2015 - 15:29  ·  #155
Zo zijn veel van ons begonnen, Wiebe. Ik wel iig. En met elk klusje neemt het vertrouwen toe en wordt de volgende klus groter :)
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 18.03.2015 - 19:18  ·  #156
Inmiddels al ruim 400km verder en nog geen storing gezien. Mijn laatste klusje lijkt dus de oplossing te zijn geweest :D . Deze week maar een co-meting laten doen om te zien of hij klaar is voor de keuring.

Bedankt weer voor de hulp allen :thumb:
lawl
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 39
Berichten: 69
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 28.08.2015 - 18:18  ·  #157
hey Wiebeh,

En nog altijd geen meldingen gehad...?
Aangezien ik met dezelfde problemen kamp vond ik het fijn jou topic door te lezen, iclusief alle vragen die je had. Helpen mij ook weer een eind op weg.
Ik had een klein lek in de uitlaat net voor de eerste sonde, dat heb ik afgelopen week professioneel dicht laten lassen. Helaas was dat niet voldoende om mijn problemen op te lossen.
Aangezien ik meestal pech heb en meestal het duurste onderdeel defect gaat heb ik deze week een nieuwe lambda sonde gehaald.
Die ga ik er morgen in draaien. wish me luck..
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 21:46  ·  #158
Quote door lawl

hey Wiebeh,

En nog altijd geen meldingen gehad...?
Aangezien ik met dezelfde problemen kamp vond ik het fijn jou topic door te lezen, iclusief alle vragen die je had. Helpen mij ook weer een eind op weg.
Ik had een klein lek in de uitlaat net voor de eerste sonde, dat heb ik afgelopen week professioneel dicht laten lassen. Helaas was dat niet voldoende om mijn problemen op te lossen.
Aangezien ik meestal pech heb en meestal het duurste onderdeel defect gaat heb ik deze week een nieuwe lambda sonde gehaald.
Die ga ik er morgen in draaien. wish me luck..


Hey Law,

Excuus voor de ontzettend late reactie, het ouwe lijf heeft soms van die momenten dat het niet allemaal meewerkt.

De meldingen zijn destijds niet meer terugekomen dus het was wel de oplossing. Al heb ik sinds een 2 weken zo nu en dan weer opnieuw een melding, dus ik kan even verder knoeien <_<

Is het bij jou allemaal goed gegaan?
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

 · 
Posted: 13.12.2015 - 12:02  ·  #159
Ik heb het genoegen nog een liefhebber van de Volvo in mijn buurt te hebben. De motorkap isolatie was kaport gescheurd en toen had ik al zo'n vermoeden, maar gister was de eventuele twijfel meteen weg. De foto maakt wel duidelijk wie de Volvo ook wel kan waarderen :'(

Toevallig ook weer de emissie melding en bij het uitlezen komt de voorste Lambda naar voren, met als troubleshoot eventueel kortsluiting. Ik heb de Lambda eruit gehaald om dat ik dacht dat er waarschijnlijk wel wat tandjes in hebben gezeten, maar niets kunnen vinden. Dus nu maar op zoek naar een andere lambda en een rekje van gaas te maken om de bezoeker weg te houden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0