Storing electriciteit rechter voorportier.

 
 
 
 
 
bentleys70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pijnacker
Leeftijd: 79
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 10.12.2013 - 21:06  ·  #1
Ik rij in een Volvo V70-Titanium, bouwjaar 2003. Sinds medio oktober heb ik het volgende probleem.
De elektriciteitsvoorziening in het rechter voorportier valt uit kort na het starten. Daardoor werkt dan de spiegelverstelling, de spiegelverwarming, de portiervergrendeling en de elektrische raambediening niet meer.
Wanneer ik de auto wil gaan gebruiken, ontgrendel ik deze met de afstandsbediening. Dan worden wel alle vier de portieren en de achterklep ontgrendeld.
Daarna start ik de auto en rijd weg. Wanneer ik dan weer alle portieren en de achterklep via de centrale portiervergrendelknop in het linker voorportier wil vergrendelen, lukt dat bij het rechter voorportier niet meer.
Dan werkt ook de elektrische raambediening niet meer net als de spiegelverstelling en de spiegelverwarming.
Wanneer ik de vergrendelknop in het rechtervoorportier met de hand indruk en vervolgens probeer via de centrale portiervergrendelknop in het linkervoorportier alle portieren te ontgrendelen, lukt dat niet.
Wanneer ik dan een stuk heb gereden, werkt alles ineens wel weer. Het lijkt er daarbij soms op, dat hoe kouder het buiten is, hoe langer het duurt voordat het weer allemaal werkt.
Dit euvel doet zich voor sinds de zware regenbuien op zondag 13 oktober jl.
De stekkerverbinding tussen de auto en het rechter voorportier is al schoongemaakt. Helaas heeft dat niet geholpen.
Het is heel onhandig want soms denk je er niet aan en doe je voorraam in het rechter voorportier open direct na het starten. Dat lukt dan nog. Dichtdoen gaat dan vervolgens niet meer.
Je moet dan verplicht met een open raam rijden tot dat de elektriciteitsvoorziening weer werkt. Nogal fris in deze tijd van het jaar, om van regen maar niet te spreken.
Heeft iemand misschien ervaring met dit euvel en hoe het op te lossen?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 10.12.2013 - 22:40  ·  #2
Welke stekker heb je nagekeken? Is de deurkaart eraf geweest? Er zitten twee stekkers in de deurmodule.

Het doet me denken aan een CANBUS probleem. Ontgrendelen gaat zonder de CANBUS, aangezien die nog niet is opgestart bij een "slapende auto". In jouw geval werkt dat normaal. Wat gebeurt er als je ontgrendelt, rijdt tot het moment je rechterdeur ermee ophoudt, die met de hand op slot doet, de auto vergrendelt en dan na een minuut (de auto moet weer "slapen") de auto weer ontgrendelt? Als dan de deur weer opengaat, is het vrijwel zeker de CANBUS.

Aangezien onder normaal gebruik de linkerdeur de "baas" is over de rechterdeur, zou ik die ook eens nakijken. Vervolgens loopt alle communicatie via de klimaatmodule, nog een punt om te bekijken dus.

Uitlezen is misschien de makkelijkste oplossing. Er is vast een forumlid bij jou in de buurt met een DICE.

En oh ja, voorstellen kan hier, vinden we leuk ;)
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 11.12.2013 - 21:43  ·  #3
Volgens mij heb ik zo'n zelfde probleem maar dan de deur aan de bestuurderkant.
Bij openen gaat de linkerdeur dus niet open soms na 2 keer drukken wel,vaak niet, moet dan met sleutel openen en hoor dan echt wat rattel geluiden terhoogte van het raambediengspaneeltje? de verlichting van de unit knippert dan ook, niets doet het dan(ramen spiegelverstelling) en na enige tijd, een paar minuten, doet alles het weer, raambediening, spiegels ect tips?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 11.12.2013 - 21:50  ·  #4
Quote door waal70

Uitlezen is misschien de makkelijkste oplossing. Er is vast een forumlid bij jou in de buurt met een DICE.


Lijkt mij in dit geval de beste optie.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 11.12.2013 - 21:57  ·  #5
in geval van OP is DICE noodzakelijk want hier hoor ik geen symptomen van een mechanische aard.
in geval van benben65: eerst ff mechanische probleem oplossen en/of uitsluiten dan weer uitlezen.

als een van de deuren zelfs een beetje doet dan wordt er zeker een melding gemaakt in het geheugen van auto.

ik heb wel melding van een rechterportier vergrendeling maar merk er niks van het werkt gewoon maar melding is er en zelfs als ik die verwijder dan komt het heel vrolijk weer terug.
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 12.12.2013 - 06:53  ·  #6
Oke thnx! zogauw ik even tijd heb ga ik er naar kijken en laat het wel even weten hoe en wat.
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 28.12.2013 - 13:04  ·  #7
Vandaag deurkaart verwijdert, steckers even los gehad maar volgens mij niks bijzonders te zien...

Linkerdeur gaat alleen nog maar met de sleutel open en dicht, de overige reageren gewoon op de afstandsbediening.
Raambediening / spiegelverstelling ect werkt niet. lekker vervelend dus...

Dus nu bij de dealer uit laten lezen? kan dit ook bij een garage om de hoek of moet ik dan echt bij de Volvo dealer zijn?

Alvast bedankt!
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 02.01.2014 - 09:18  ·  #8
Niemand?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2718
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 02.01.2014 - 09:25  ·  #9
Uitlezen kan iedereen die een dice ter beschikking heeft O-)
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 02.01.2014 - 09:33  ·  #10
oke dus hoef niet noodzakelijk naar de Volvo dealer dus?

iig bedankt! ;)
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 02.01.2014 - 11:10  ·  #11
Even bij de garage om de hoek geweest,
geen canbus signaal linker deur.

Heb nu net even de zekeringen nagelopen eruit gehaald opnieuw geplaatst (overigens al een keer gedaan) en nu werkt alles weer!?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 02.01.2014 - 18:11  ·  #12
Vreemd, geen last van oxidatie of aanslag ?
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 03.01.2014 - 07:04  ·  #13
Quote door Bigdog

Vreemd, geen last van oxidatie of aanslag ?


idd vreemd, oxidatie of aanslag is mij zo 123 niet opgevallen, zal vandaag nog eens opnieuw bekijken.

moest vanmorgen wel weer 2 x drukken op de afstandsbediening om de linkerdeur open te krijgen.
na het starten kreeg ik gelijk een srs airbag service spoed melding? zal wel toeval zijn of?
benben65
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bommelerwaard
Leeftijd: 59
Berichten: 71
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 10.01.2014 - 17:20  ·  #14
vandaag auto hele dag bij de garage "om de hoek" gestaan ivm bovenstaande storingen. hebben niets kunnen vinden. airbaglampje is nu gelukkig uit.

alleen m'n radio ( HU 1205 ) vraagt om een code, dus ik thuis op zoek naar de code en heb een 4 cijferige code ingetoetst die ergens stond opgeschrevenin het boekje, dus je raad het al geblokkeerd....
heb de radio eruit gehaald en daar staat met stift een code op dus nu maar wachten tot dat ik hem opnieuw kan invoeren en hopen dat het de juiste is...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Storing electriciteit rechter voorportier.

 · 
Posted: 16.01.2014 - 19:19  ·  #15
Quote door benben65

heb de radio eruit gehaald en daar staat met stift een code op dus nu maar wachten tot dat ik hem opnieuw kan invoeren en hopen dat het de juiste is...


Klimkt alsof hij al eens is vervangen.
Lijkt mij dat de code, welke op de radio staat, de juiste is.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0