Storing gasklephuis Vida ECM-925C

 
 
 
 
 
Saeftinghe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 44
Berichten: 72
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Storing gasklephuis Vida ECM-925C

 · 
Posted: 31.01.2024 - 22:31  ·  #16
Kostenplaatje komt in dit geval uit op rond de € 800,- maar goed kan ook zo rond de € 1000 gaan zitten, waarbij de Bosch garage de reparatie gaat uitvoeren. Ik kwam in eerste instantie ook bij de Bosch garage ipv de dealer. Want dat durfde ik zoals gezegd niet aan in noodloop. Het gasklephuis word besteld via de dealer en dan moet ook nog de software door de dealer toegevoegd worden. demontage en montage voert de Boschgarage uit ze geven aan er ongeveer 2 uur mee bezig te zijn. Qua arbeidsloon per uur zitten zij ongeveer op de helft dan wat de dealer berekend.

Klopt al met al wil ik dan gewoon klaar zijn. Anders blijf ik zoeken en uitproberen met een hoopt tijd en kosten en wellicht nog steeds dezelfde issue's.

PVC is nog goed volgens de old school handschoenentest. Weet ook niet of ze het GKH monteren met het spruitstuk los. In de opgave hebben ze ook geen spruitstukpakking etc meegerekend. dus heb het vermoeden dat ze hem van onderen monteren en het spruitstuk laten zitten.

Ben wel blij dat ik voor de rest zelf genoeg weet en kan vervangen etc Dat scheelt me in de toekomst weer een hoop arbeidsloon, maar deze reparatie gewoon op straat uitvoeren gaat me helaas te ver.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1530
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Storing gasklephuis Vida ECM-925C

 · 
Posted: 31.01.2024 - 22:36  ·  #17
Klinkt idd rationeel, de pleister in 1 keer eraf.

Het kan overigens prima op straat dit hoor . Hangt er alleen vanaf waar je straat is.
Bij mij in Utrecht voor de deur liever niet tenzij .. hij mijn ouders in een rustige woonwijk met lekker weer , geen probleem.

Check nog even of /hoe die Bosch dealer die originele software erin gaat krijgen. Zij hebben een Vida account ?. Je wil voorkomen dat je daarvoor alsnog naar de dealer moet met een nieuw gkh dat nog software nodig heeft.
Saeftinghe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 44
Berichten: 72
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Storing gasklephuis Vida ECM-925C

 · 
Posted: 31.01.2024 - 22:39  ·  #18
Ja even pijn lijden en weer door om het maar zo te zeggen..

Hier op straat niet echt relaxed, redelijk drukke doorgaande weg. dus niet echt praktisch en veilig.

Bosch garage heeft al contact gehad met de dealer. Zodra het GKH is gemonteerd wordt hij naar de dealer getransporteerd om de software via Vida te uploaden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3201
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Storing gasklephuis Vida ECM-925C

 · 
Posted: 01.02.2024 - 01:32  ·  #19
Spruitstuk hoeft niet per se los. Is wel een irritant klusje en er moet veel aan de kant om er bij te kunnen, vast zetten deed ik met een spiegeltje.. Tja. Ook op straat gedaan hier. Paar uur bezig geweest inc zoeken naar video's met voorbeelden.

Software zou bij de 2004 ook nodig zijn maar het werkte gewoon. Misschien heb je daar ook geluk mee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0