Storing remsysteem stop zsm

abs en cem al gerepareerd

 
 
 
 
 
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 11.01.2015 - 13:17  ·  #1
Sinds een tijdje de melding storing remsysteem stop zsm

deze krijgt ie eigenlijk alleen na een dag of langer stilstaan

wat ik al heb laten doen

Abs module laten repareren bij ETS
CEM gerepareerd en gister gewisseld bij ETS
Dus dacht nou moet het goed zijn geen foutmeldingen dat ik daar wegreed

wil net de auto weer starten weer de melding storing remsysteem stop zsm iemand een idee waar nu verder te zoeken want wordt er een beetje schijtziek van :sick:
jasper_o
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 219
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 11.01.2015 - 14:39  ·  #2
Wellicht eerst eens even uitlezen met VIDA/Dice? in het wildeweg onderdelen laten repareren lijkt me niet de meest handige oplossing.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 11.01.2015 - 14:48  ·  #3
Hoe oud en hoe zwaar is je accu?

Onze Volvo's hebben de kwaal bij een slechte accu de meest rare storingen te krijgen.
En dit heb ik zelf ook ondervonden.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 11.01.2015 - 15:55  ·  #4
Ja, dat klopt en dat heeft te maken met de locatie van de accu.

Er is veel verlies van achter naar voren ondanks dat er een dikke kabel tussen zit.

Heeft de accu dus al een lage spanning dan zal het in de motorruimte nog minder zijn.
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 12.01.2015 - 13:35  ·  #5
Accu is net nieuw auto vorige week uit laten lezen niks gek te vinden tijdens de storing piept het relais van de ecu wel mischien dat die er wat mee te maken heeft
jasper_o
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 219
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 12.01.2015 - 23:22  ·  #6
Lijkt me stug als de auto dergelijke meldingen geeft dat er niets uit te lezen valt...
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 49
Berichten: 253
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 12.01.2015 - 23:30  ·  #7
Quote door Plein69

Hoe oud en hoe zwaar is je accu?

Onze Volvo's hebben de kwaal bij een slechte accu de meest rare storingen te krijgen.
En dit heb ik zelf ook ondervonden.


Zou best eens veel kunnen verklaren, dit is niet alleen bij Volvo zo, bij BMW ook de meest rare storingen krijg je als je accu niet helemaal fris meer is, ondanks dat de wagen er nog wel op start.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 13.01.2015 - 13:40  ·  #8
is het wel het juiste type accu? (als je een conventioneel laadcircuit hebt, maar een AGM accu of calcium-calcium of zilveraccu gemonteerd hebt*, krijgt je dynamo die niet vol, omdat die een hogere laadspanning nodig hebben, en loopt ie gewoon leeg..)
*"ja, want die is béter"
en is die nieuwe accu dan wel goed aangesloten?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 13.01.2015 - 15:23  ·  #9
Gezien het opduiken van de melding na een dag niet rijden = accu wat leger, denken we dus allemaal aan check de nieuwe accu en de aansluiting.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 13.01.2015 - 18:56  ·  #10
Quote door 626Ronin

is het wel het juiste type accu? (als je een conventioneel laadcircuit hebt, maar een AGM accu of calcium-calcium of zilveraccu gemonteerd hebt*, krijgt je dynamo die niet vol, omdat die een hogere laadspanning nodig hebben, en loopt ie gewoon leeg..)



Ik gebruik al sinds 2005 in al mijn auto's AGM accu's. Optima's.
Ja, die zijn écht beter dan "gewone" accu's. Geven veel langer dezelfde hoge spanning af, en houden het in de winter ook perfect vol! En een ander pluspunt is dat je ze zelfs op zn kop kan monteren want lekken kunnen ze niet. Plus je hebt geen ventilatie nodig.

En dat deze hogere laadspanning nodig zouden hebben, is naar mijn mening nonsens, ook mijn accu dealer heb ik daar nog nooit over gehoord.
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 13.01.2015 - 20:12  ·  #11
Accu heb ik 2weken terug vervangen, gister de relais en zekeringen in de motor ruimte eruit gehaald schoongemaakt en wat contactspray op de verbindingen en vandaag geen melding meer hopen dat dit zo blijft
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 14.01.2015 - 08:47  ·  #12
http://www.mobilenergy.nl/leer-meer-over-acculaders.html
"Om de batterij te laden moet door een externe spanningsbron de celspanning worden opgevoerd tot een waarde boven de 2,1 Volt. Aan de laadspanning zijn grenzen verbonden i.v.m. de overmatige vorming van waterstofgas (de "gasspanning"). Bij 2,35-2,4 Volt per cel zal die ongewenste gasvorming optreden. Bij een gewone 12 Volt accu is dat bij 14,1 tot 14,4 Volt batterijspanning. AGM-accu's moeten worden geladen met een hogere spanning (14,8 volt) en vereisen hiervoor een speciale acculader.

Tussen het laadsysteem en de accu moet daarom een laadregelaar geplaatst zijn, die voorkomt dat de accu te lang geladen wordt. Een accu wordt als geladen verondersteld, als de spanning tijdens het laden circa 14,4V bedraagt en het laden dient dan gestopt te worden. (14,8V voor AGM)."

één van de vele sites waar ik dit geverifieerd zie..

een dagelijks gebruikte auto zal hem wel bijhouden, maar als ie leeg is moet je om hem goed vol te krijgen op zoek naar een lader die net iets meer levert..
maar misschien dat optima de cellen net iets kleiner bouwt zodat ze eigenlijk met minder genoegen nemen?
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 49
Berichten: 253
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 14.01.2015 - 09:44  ·  #13
Quote door PDJ

Quote door 626Ronin

is het wel het juiste type accu? (als je een conventioneel laadcircuit hebt, maar een AGM accu of calcium-calcium of zilveraccu gemonteerd hebt*, krijgt je dynamo die niet vol, omdat die een hogere laadspanning nodig hebben, en loopt ie gewoon leeg..)



Ik gebruik al sinds 2005 in al mijn auto's AGM accu's. Optima's.
Ja, die zijn écht beter dan "gewone" accu's. Geven veel langer dezelfde hoge spanning af, en houden het in de winter ook perfect vol! En een ander pluspunt is dat je ze zelfs op zn kop kan monteren want lekken kunnen ze niet. Plus je hebt geen ventilatie nodig.

En dat deze hogere laadspanning nodig zouden hebben, is naar mijn mening nonsens, ook mijn accu dealer heb ik daar nog nooit over gehoord.


AGM heeft wel degelijk een hogere laadspanning nodig namelijk 14,8 volt. Een goede acculader heeft ook een AGM stand en dat betekend dat de laadspanning hoger is. Toen ik in mijn BMW 7 serie op aanraden van de dealer een AGM liet plaatsen is die ook met de dealer software ingeleerd (ja das echt geen grapje) zodat hij voortaan met 14,8 volt geladen wordt en niet met de standaard 14,4 volt.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 14.01.2015 - 21:10  ·  #14
Ik kijk net ff bij de Optima site, maar daar staat duidelijk dat het vanaf 13,8 volt. (en tót 15v)

Zie hier: http://www.optimabatteries.com…d-storage/
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Storing remsysteem stop zsm

 · 
Posted: 14.01.2015 - 21:28  ·  #15
Quote door Hendrikseven

......... Toen ik in mijn BMW 7 serie op aanraden van de dealer een AGM liet plaatsen is die ook met de dealer software ingeleerd (ja das echt geen grapje) zodat hij voortaan met 14,8 volt geladen wordt en niet met de standaard 14,4 volt.


Als ik in de 118d een nieuwe accu moet, dan moet ik vervolgens naar dealer om de boordcomputer te vertellen dat er een nieuwe accu in zit. Anders wordt hij niet volledig geladen..... Boordcomputer houdt rekening met de veroudering van de accu, en past daar de laadstroom op aan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0