Storing, V70 D5 start niet

Storings melding "start onderbroken"

 
 
 
 
 
Andre1
 
Avatar
 
Subject:

Storing, V70 D5 start niet

 · 
Posted: 06.10.2010 - 20:11  ·  #1
Wie o wie weet hier een antwoord op. Vanavond wil ik mijn auto starten met zelfde sleutel als altijd, krijg ik de melding "Start onderbroken" op storings display. verder doet alles het, hij geeft alleen vooronder geen krimpt :( .. Daarnaast staat ook de melding dat hij een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Ik heb geen enkel probleem verder met de auto gemerkt.
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Storing, V70 D5 start niet

 · 
Posted: 07.10.2010 - 06:36  ·  #2
Reservesleutel even proberen... Als die wel werkt, dan is er wat kapot... En als ie niet werkt, dan is er ook wat kapot ;)

Als je reservesleutel het doet kan het met de chip te maken hebben in de sleutel die je normaal gesproken gebruikt.

Nog betere oplossing is de Volvo Advanced Card gebruiken en Volvo gratis langs laten komen... als je die hebt.
Andre1
 
Avatar
 
Subject:

Re: Storing, V70 D5 start niet

 · 
Posted: 07.10.2010 - 14:58  ·  #3
Dit is inmiddels opgelost. Reserve sleutel werkte ook niet, nu werken beide sleutels. Schijnbaar was er een confliterende bron in de in de buurt van de auto of in de auto. Kennelijk reset de startblokkering na enige tijd en vanmorgen deed alles het weer. Volgende beurt in een paar weken kunnen ze de computer uitlezen, mogelijk geeft dat uitsluitsel en "fingers crossed" dat dit 1 malig is..

Wat wel is gebeurt, mogelijk een oorzaak.. ik heb de auto afgesloten terwijl de deur niet geheel was gesloten en heeft zo eerst 1,5 uur gestaan.
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Storing, V70 D5 start niet

 · 
Posted: 08.10.2010 - 01:44  ·  #4
Kan je je deur dan afsluiten als ie neit goed dichtzit? Bij mij springt ie dan gelijk weer open.
Maar dan nog.. dat zou natuurlijk nooit tot gevolg mogen hebben dat je auto niet start.

Soms is het lastig de oorzaak ervan te vinden.. Misschien herinner je je nog wel een aantal auto's in een Amsterdamse straat waarvan de portieren niet meer open wilden gaan met de AB en sommige startten zelfs niet meer.
Dat had te maken met een draadloze deurbel waarvan het batterijtje bijna op was...

Succes met de zoektocht ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0