Storing verlichting na plaatsen aftermarket parkeersensoren

Melding storing parkeerlicht

 
 
 
 
 
ErnaS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Leeftijd: 47
Berichten: 23
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Storing verlichting na plaatsen aftermarket parkeersensoren

 · 
Posted: 06.03.2013 - 09:42  ·  #16
Vandaag de S60 maar naar de Bosch garrage gebracht in Leeuwarden om een en ander uit te lezen.
Mijn zoon vond het maar vreemd dat de man daar dan geen boekje bij heeft (Jelmer is nu bijna 4).

Eigenlijk was het allemaal niet zo ingewikkeld:
- storing airbag wissen (ja@@&&@?!) met het plaatsen van een nieuw stuur is de klokveer verkeerd gedraaid en na een kort stukje sturen:krak en storing airbag. Mooi, naar de sloperij, nieuwe halen en weer monteren. Storing moet wel via systeem gewist worden.

- het probleem met de "storing parkeerlicht" bleek gewoon een zekering.... Alles gecontroleerd van tevoren uiteraard, maar niets kunnen vinden. De monteur heeft een nieuwe geplaatst en probleem is opgelost :D Wel zelf al alle lampen gecontroleerd. Bleek dat er een paar erg zwart waren en verkeerde wattage in de sidemarkers (5 watt ipv 10 watt)

- deurvergrendeling achter werkt niet: bleek ook een zekering te zijn. Deze zat er gewoon niet in... Of ik deze nu zelf heb verwijderd bij het controleren of hoe de storing er dan de eerste keer in kwam? Geen idee. Belangrijkste is dat het allemaal weer werkt. :love:

Nu: eerst even een lekker stukje sturen zonder storing.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Storing verlichting na plaatsen aftermarket parkeersensoren

 · 
Posted: 06.03.2013 - 10:57  ·  #17
Goed te horen dat je problemen met de auto tot dusver zijn opgelost.
Nu kan het grote genieten beginnen.

Ik geef Jelmer geen ongelijk. Lezen doe je op de Ipad of in een boek, zo hoort dat als je bijna vier bent :D .
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Storing verlichting na plaatsen aftermarket parkeersensoren

 · 
Posted: 06.03.2013 - 18:47  ·  #18
Quote door ErnaS60

Eigenlijk was het allemaal niet zo ingewikkeld:
- storing airbag wissen (ja@@&&@?!) met het plaatsen van een nieuw stuur is de klokveer verkeerd gedraaid en na een kort stukje sturen:krak en storing airbag. Mooi, naar de sloperij, nieuwe halen en weer monteren. Storing moet wel via systeem gewist worden.

Voor jou waarschijnlijk te laat.
Ik neem aan dat je met klokveer de ring achter het stuur bedoeld.
Deze heeft een soort van kijkglas.
Voordat je het stuur monteert, moet je goed opletten dat de gele markering in het midden staat.

Mooi dat het is opgelost en het uiteindelijk mee is gevallen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0