storing verlichting rechterkant v70

 
 
 
 
 
skinny
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

storing verlichting rechterkant v70

 · 
Posted: 28.06.2015 - 09:25  ·  #1
ik heb in 3 maanden al 3 keer de lamp rechts voor vervangen, nu is mijn achterlicht rechts kapot.
ik heb de lampen links met rechts vervangen, omdat deze er niet kapot uit zag. en inderdaad, links deed het gewoon weer, rechts niet.

heeft dit met elkaar te maken?? (voor en achter) en wat kan het probleem zijn.
(rechtsvoor brand gewoon op dit moment, dus ik neem niet aan dat dit een zekering is??)

ps rechts is voor mij de kant van de bijrijder

psps ook vraag ik mij af, waarom er een dubbele lamp in zit, remlichten zitten immers in een ander vakje.

wie weet het antwoord??
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: storing verlichting rechterkant v70

 · 
Posted: 28.06.2015 - 11:31  ·  #2
Vreemd, je zou eens een forumlid kunnen vragen je auto uit te lezen. Lijst met Vida bezitters.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: storing verlichting rechterkant v70

 · 
Posted: 28.06.2015 - 12:16  ·  #3
Quote door Bigdog

Vreemd, je zou eens een forumlid kunnen vragen je auto uit te lezen. Lijst met Vida bezitters.


Wij gaan er van uit dat je goede lampen geruikt (Philips, Osram o.g.) en niet die van b.v. de Action, want bij deze is 3 maanden al lang. :'(
Mocht je al in Frankrijk verblijven en niet richting Nederland meer komen, dan zou je eens de boordspanning kunnen meten.
Goed mogelijk dat deze te hoog is.
In dat geval kun je de dynamo eens aan een nadere inspectie onderwerpen (vrijlooppoelie, spanningsregelaar).
skinny
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: storing verlichting rechterkant v70

 · 
Posted: 28.06.2015 - 12:39  ·  #4
Quote door Bigdog

Quote door Bigdog

Vreemd, je zou eens een forumlid kunnen vragen je auto uit te lezen. Lijst met Vida bezitters.


Wij gaan er van uit dat je goede lampen geruikt (Philips, Osram o.g.) en niet die van b.v. de Action, want bij deze is 3 maanden al lang. :'(
Mocht je al in Frankrijk verblijven en niet richting Nederland meer komen, dan zou je eens de boordspanning kunnen meten.
Goed mogelijk dat deze te hoog is.
In dat geval kun je de dynamo eens aan een nadere inspectie onderwerpen (vrijlooppoelie, spanningsregelaar).


UPDATE

boordspanning/dynamo zou kunnen kloppen.

zoals gezegd, ik weet niets of niet veel van auto's, kan wel improviseren, bijdeze gedaan dus.

ik kon me niet voorstellen dat het een zekering was, dus wel.

30 was kapot en 31 compleet doorgesnirkt(gesmolten) en plakt nu vast aan de zekering houder en is met geen mogelijkheid los te krijgen.

de vorige eigenaar moet van dit probleem geweten hebben, op de zekering houder zit namelijk op iedere ''pool'' 1 kabeltje, behalve, juist ja, bij 31, hier zaten 2 kabels op 1 pool. gecamoufleerd met een zekering ervoor alsof er niets aan de hand is. daardoor kon die dus ook smelten, (constantespanning, ook zonder zekering)

ik heb nu dus de lampaansluiting van 31, mee aangesloten op 30
(1plus, 2 lampen)
dit kan dus niet lang goed gaan.
en zal waarschijnlijk een complete zekering houder moeten laten vervangen, en inderdaad de spanning laten meten.

de conclusie tot zover :'(

ps, nadat de eerste keer de rechter voorlamp kapot ging, heb ik bij een garage een nieuwe lamp gekocht. toen ook deze weer kapot ging binnen enkele weken, heb ik ze vervangen door een action lampje, die ging even lang mee als de orginele ;)
na de laatste lamp die kapot ging, heb ik die van links naar rechts verplaatst, en links vervangen, gewoon ter controle of die beter zou zijn. en links door een nieuwe (action) lamp vervangen, en die doet het nog steeds.

ik was niet van plan om om ''action'' lampen te blijven gebruiken, maar als ze toch maar 3 weken meegaan? koop ik liever lampen van 2 euro, als van 10.

maar goed, conclusie is dus waarschijnlijk overspanning, en als het gemaakt is, zal ik weer over gaan op orginele lampjes ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: storing verlichting rechterkant v70

 · 
Posted: 28.06.2015 - 12:46  ·  #5
Voor het testen zijn de Action lampen ok. :D
Succes. :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0