Stotteren / overslaan

 
 
 
 
 
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Stotteren / overslaan

 · 
Posted: 08.03.2016 - 22:43  ·  #1
Mijn vriendin had vandaag mijn V70 mee en helaas belde ze vanavond dat de melding: "rijd langzaam, service spoed" was verschenen en dat de motor stotterde. Heb haar maar laten overschakelen op benzine en even langs de kant laten staan om hem even uit en weer aan te kunnen doen. De melding verdween weer en dus heeft ze rustig naar huis kunnen rijden. De melding verscheen en verdween af en toe.

Heb net nog even een rondje gereden. Eerst niks aan de hand, maar op een gegeven moment bij het parkeren toch nog hetzelfde verhaal. Echter nog geen melding. Stotteren leek wel constant en ook niet meer weg te gaan bij een uit en aan trucje.

De auto gaf hierna nog geen foutcodes, maar heb er ook niet meer mee gereden. De codes die ik heb gevonden voor het wissen:
DDM-0049 Control module
ECM-3310 Ignition coil cilinder 2
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder / Misfire, catalytic converter damage
ECM-3502 Misfire, at least one cylinder


Heb nog niet echt uitgebreid gekeken en heb daar morgen ook geen tijd voor, maar een beetje lezen en mijn boeren verstand zegt dat waarschijnlijk dit iets met de ontsteking te maken heeft. Bougies heb ik 5000 km geleden door originele vervangen, dus die lijken mij onwaarschijnlijk. Kunnen deze codes uit een kapotte bobine voortkomen? (Met naar huis rijden uiteraard)

Ga donderdag even wat wisselen, maar wellicht dat dit nu al iemand bekend voor komt. Zowel op benzine als lpg hetzelfde. Dus vermoed dat daar niks in zit.

Thanks! :thumb: :thumb:
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stotteren / overslaan

 · 
Posted: 09.03.2016 - 16:38  ·  #2
zeer waarschijnlijk kapotte bobine. even wisselen als je het zeker wilt weten en je krijgt waarschijnlijk de melding op de cilinder waar de bobine van cilinder 2 op zit.
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Stotteren / overslaan

 · 
Posted: 10.03.2016 - 12:15  ·  #3
Net even bobine 1 en 2 gewisseld. Codes gewist en laten lopen. Na 20 minuten perfect lopen begon ik het toch wat vreemd te vinden. Alle draden goed langs gelopen. Zijn er 2 draden die klem hebben gezeten onder het plastic en daardoor beschadigd zijn. Precies 2 draden die naar cilinder 2 gingen. Kan nog tegenvallen, maar ik denk dat dit met een rolletje tape is opgelost... :thumb: :thumb: :thumb:

Thnx Grunn voor je reactie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0