Strip bovenop achterklep V70 Classic

 
 
 
 
 
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2023 - 15:05  ·  #1
Vraagje;
Bijgesloten 2 foto's van de strip die aan de bovenzijde van de klep tussen raam en carrosserie zit.
Zoals te zien is het mooie er na bijna 27 jaar wel af. Zal wel geen garantie meer zijn....

Nu heb ik mij wel eens laten vertellen ( weet niet meer door wie) dat deze strip straffeloos verwijderd kan worden.
De strip sluit niks waterdicht af heb ik het idee.
Is er iemand die kan bevestigen of ik deze zonder verdere gevolgen kan verwijderen?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2023 - 15:07  ·  #2
Foto andere zijde.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2023 - 15:26  ·  #3
Het lijkt me een onderdeel wat er voor zorgt dat je minder last hebt van windgeruis bij hogere snelheden.
Bij Volvo (nummer 3512402, "Trim moulding, upper" volgens Vida) al een tijdje uitverkocht, maar in Denemarken beweert iemand 'm nog te koop te hebben:
https://volvoreservedele.dk/85…12402.html

En anders even kijken op de sloop, is hetzelfde zowel voor de 850 als voor de V70 tot 2000.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2023 - 16:08  ·  #4
Bedankt Robert.
Nieuw inderdaad niet te krijgen.
En degene van de sloop waren niet beter dan wat er nu zit.
Als het er enkel zit tegen windgeruis kan ik daar mee leven. Als er maar niks gaat lekken o.i.d.
emperorbone
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 13.07.2023 - 18:01  ·  #5
De strip onder de achterruit van de 850/v70 classic kun je straffeloos verwijderen. Die heeft geen functie en sterker nog, als je het niet doet heb je nog wel eens kans dat je achterklep daar gaat roesten.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat de strip bovenop wel een functie heeft, maar ik zou eigenlijk niet durven te zeggen wat.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 14.07.2023 - 10:11  ·  #6
En als je er een achterspoiler op zet, is het nog uit het zicht ook 🙂
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 15.07.2023 - 09:59  ·  #7
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 15.07.2023 - 10:52  ·  #8
Dat is de praktijk bij auto's die in kleine aantallen zijn gemaakt, of waarvan de support van de fabrikant beroerd is. Of allebei. Als je een V70 of S70 hebt uit modeljaren 1999 of 2000, de motorsteun rechtsvoor is "expired" en er is geen aftermarket van. Dat onderdeel lijkt ontzettend veel op de steun die in de eerdere bouwjaren zat, maar de boutgaten in het bovenste deel zitten op een andere plaats. Daar is vast een mouw aan te passen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 15.07.2023 - 13:29  ·  #9
Dan heb ik vast (nog) geluk gehad, want zowel de steun als de strip heb ik nog nieuw kunnen kopen. De steunde via Poika trouwens, misschien kan die je verder helpen.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Strip bovenop achterklep V70 Classic

 · 
Posted: 15.07.2023 - 15:11  ·  #10
Ik heb nog even verder gezocht naar de strip op het internet, maar behoudens wat vage Russische/Poolse sites gewoon niet meer nieuw te krijgen.
De sloop zal vol liggen, maar deze zullen niet beter zijn dan de mijne.

Via het 850 forum geleerd dat de strips boven en onder het achterraam eigenlijk geen functie hebben, behalve optisch misschien. Er werd zelf aangeraden deze beide te verwijderen, omdat onder de strips het roesten van de achterklep begint.
Besloten dus deze beide te verwijderen. Bovenzijde was een makkie, onderzijde stribbelde meer tegen, maar heeft uiteindelijk verloren.
Bovenzijde is roestvrij, onderzijde zit wat beginnend roest, gaan we dus binnenkort aanpakken.
Achterruitenwisser ook naar verwijderd, hing er al een tijdje zielig bij en werd de afgelopen 2 jaar niet gebruikt.

Verder doet de Volvo waar hij voor gemaakt is, helemaal sinds de LPG tank erin zit.
De kids duwen hem vol met koelkasten, wasmachines, ikea kasten, stapels laminaat, plinten, bedden, banken, tafels, stoelen; verhuizen en verbouwen is een vakantiedingetje van de jeugd. En een busje of karretje huren kost geld (de Volvo van papa is blijkbaar gratis).
Mooi toch.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0