Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 
 
 
 
 
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 28.05.2011 - 22:53  ·  #1
Stukje voor beetje pakken we de auto aan, eerst zijn de pitten uit de carrosserie gehaald, vandaag dashboard, console en portierbekleding onderhanden genomen. Vorige eigenaar heeft zelf of een knoeiert in gehuurd die zijn auto machinaal gepoets heeft met de ramen (of portieren) open.

Gevolg alles onder de witte spetters wax of polijst o.i.d., al eerder proberen te reinigen maar dit lukte niet, vandaag met Meguiar's interieurreiniger en conditioner bezig geweest, na alles ca. 4x behandeld te hebben is de witte prut weg en de boel weer schoon en fris.

Nu de vraag, langs de zijkanten van de voorruit loopt een strip, deze loopt door over het dak (tussen de dakreling). deze is iets anders van kleur en mat. Onder bij de raamzijde zitten blaasjes op de strip. ik dacht eerst dat het kunststof was maar het lijkt wel gespoten aluminium.

Toen ik er met een vochtig doekje over ging gaf deze ook groen af (lijkt me niet goed).

Kun je deze strippen eruit halen en laten spuiten of moet je dan nieuwe bestellen.

Ook de dakrailing die matzwart moet zijn is meer grijs dan zwart, iemand hier nog een tip voor.

Ik hoor het graag.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 29.05.2011 - 00:07  ·  #2
De strips naast het raam zijn aluminium, je kan ze er rustig aftrekken, deze zitten met clips vast.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 29.05.2011 - 16:33  ·  #3
Oke, maar kan ik ook de strippen tussen de dekrail verwijderen en kun je deze laten spuiten of moet je dit nieuw bij Volvo bestellen ?.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 15.06.2011 - 21:30  ·  #4
Spuiten van deze is lastig vanwege het kleine rubber randje ( bijna niet af te plakken ).
Bij de dealer kun je ze op kleur bestellen, maar is behoorlijk prijzig.
Je zou ook eens rustig op zoek kunnen gaan naar gave donorexemplaren.

Succes
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 15.06.2011 - 21:44  ·  #5
Je kan ze ook op de auto laten dan de boel goed afplakken en dan spuiten wordt op deze manier ook veel bij eerdere volvo's gedaan
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 16.06.2011 - 20:57  ·  #6
Ook de dealer brengt ze naar de spuiter.
VolVO5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 26.07.2011 - 15:14  ·  #7
Waxen onmogelijk?
Is toch apart dat de lak los laat van de auto? Niet echt Volvo-like?!
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 26.07.2011 - 16:55  ·  #8
is ook alleen op de kunstofdelen...bumpers schijnen er ook wel eens last te hebben...
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Strippen bij voorruit en tussen dakrail

 · 
Posted: 26.07.2011 - 21:29  ·  #9
Quote door VolVO5

Waxen onmogelijk?
Is toch apart dat de lak los laat van de auto? Niet echt Volvo-like?!


Ik heb twee plekjes waar de blanke lak los heeft gelaten... een op een deurstijl en een ander plekje op de bumper voor.. Heb als eens geprobeerd dit bij te werken met een orginele lakstift van Volvo... is niet gelukt... :'(
Zelf vindt ik het ook niet kunnen ... Jaren geleden heb ik een V440 gehad daar had ik op het laatst een lap van 30cm x 30cm los hangen... heb dat toen met een bus blanke lak weer afgewerkt.. is nooit meer mooi geworden... wil als het weer ooooooi weer een beetje mee mee zit het nog eens proberen... maar de water basis volvo lak is niet het prettigst.. De strips in mijn dakrails zien er gelukkig nog heeeeel mooi uit... zet ze dan ook regelmatig in de was zodat er geen vocht onder kan komen....! Ik heb voordat ik deze V70 kocht een metalic rode V70 bekeken en daar waren de strippen totaal verweerd.... zagen er niet uit.

Frans....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0