Stuur draait/trekt bij remmen.

 
 
 
 
 
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 25.06.2015 - 21:47  ·  #1
En nog een narigheidje :D.

Sinds ik de auto heb is het zo dat de auto naar rechts trekt als ik mijn stuur stevig vast houdt. En als ik rem en laat het stuur "vieren" draait deze zo'n 4cm naar links, en buigt de auto heeeeeeeeel iets af naar rechts. Nu is hij net door de apk gekomen en er was geen remverschil. Nu heb ik nieuwe remblokken en schijven liggen welke ik binnenkort ga monteren en wou dan kijken of alles goed gangbaar is, echter als dit niet zo zou zijn had dit met de apk als remverschil naar boven moeten komen imo.

Iemand een suggestie?
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 25.06.2015 - 22:15  ·  #2
Misschien moet je eerst even uitleggen hoe het kan dat als het stuur naar links draait, je auto naar rechts afwijkt... :happy: Daar zou ik zeker even mee terug gaan... :D

Zonder gekheid:
Kan ook in de draagarmen zitten, als de rubbers hierin versleten zijn dan kan dat ook voor dit soort verschijnselen zorgen. Hoe stuurt de auto verder?

Vastzittende klauwen kan je ook merken aan een trillend stuur of warme velgen na een rit.
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 25.06.2015 - 22:31  ·  #3
Verder opzich wel goed geloof ik. Is me verder niets van opgevallen.
Ik zal als ik de remmen vervang, de draagarmen controleren. Bedankt voor de tip!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 25.06.2015 - 22:53  ·  #4
ik zet ook in op de draagarmen.
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 28.06.2015 - 11:31  ·  #5
Gister even de voorkant van de V70 opgekrikt. En er zit links behoorlijk beweging in de rubbers, en rechts iets. Dus ik denk ook dat t daar vandaan komt. Nu twijfel ik om er van die pu rubbers in te doen of gewoon een paar nieuwe draagarmen er onder te zetten. Iemand tips?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 28.06.2015 - 11:51  ·  #6
Wat ik wel vreemd vind, is dat er tijdens de APK geen opmerking of advies is gegeven.
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 310
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 28.06.2015 - 13:19  ·  #7
Hoe controleer je de speling op je draagarmen en wat zijn de toleranties?
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 28.06.2015 - 13:35  ·  #8
Dat vind ik ook bigdog, maar ik ga er natuurlijk even naar verstaan hoe dat zit.
En ik heb de auto opgekrikt van voor stefan, vervolgens kijk je of je je wiel kunt bewegen van links naar rechts. En toleranties weet ik niet, maar ik zie overduidelijk speling in de rubbers.
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 13.07.2015 - 19:55  ·  #9
Naar het schijnt is het bij de apk zo, dat wanneer de draagarm weer op zijn "oude" plaats terug komt, de rubbers gewoon goed schijnen te zijn.

Ik heb afgelopen vrijdag naar de draagarmen gekeken. Toen ik rechtsvoor gedemonteerd had, heb ik besloten de complete draagarmen te gaan vervangen. Gezien de fuseekogel ook gaar was en ik de oude rubbers er niet uit kreeg. Dus nieuwe draagarmen zijn onderweg, en nu kunnen de bestelde pu bussen weer in de verkoop. Dus mocht er animo voor zijn :-)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 13.07.2015 - 20:19  ·  #10
voor de duidelijkheid: welk type ophanging hebben je draagarmen? bouten door de bussen? of bouten door de pennen..
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 15.07.2015 - 18:59  ·  #11
Vandaag mijn draagarmen binnen gekregen. Echter helaas de verkeerde besteld. Klopt het dat enkel de rubbers anders zijn? Dus dat ik eventueel toch mijn pu rubbers er in kan persen en dan compleet monteren?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 15.07.2015 - 19:06  ·  #12
dan zou ik voor de zekerheid je PU bussen in je bestaande draagarmen persen, mits je fuseekogels nog goed zijn.. (en de verkeerde draagarmen terugsturen)
want welke heeft je auto en welke had je besteld/ontvangen?
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 15.07.2015 - 19:32  ·  #13
Dat is het juist, de fusee kogel rechts is gaar. En ik heb draagarmen met rubbers waar de bout doorheen komt. En ik heb nu die waar bouten in de pennen binnen gekregen. Maar als ik hem er onder houdt lijken ze dezelfde.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 15.07.2015 - 20:21  ·  #14
waar had je die draagarmen vandaan? die rubbers met pennen pers je er ook niet 1,2,3 uit, je PU bussen zitten er wel zo in, maar ìk zou ze gewoon omruilen voor de juiste.. pas als dat niet mogelijk is zou ik gaan fröbelen..
ThaMansie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Stuur draait/trekt bij remmen.

 · 
Posted: 15.07.2015 - 21:54  ·  #15
Die draagarmen komen van ebay.de en ik zou ze wel om kunnen ruilen. Alleen wil het graag klaar hebben nu, anders ben ik zo weer een week onder de pannen. Dus als de draagarmen an zich wel gelijk zijn pers ik ze er zo uit. Zal wel wat mee vallen gezien het nieuw spul is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0