Stuurbekrachtiging (wederom)

hogedrukleiding

 
 
 
 
 
woutertje1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 10:39  ·  #1
Beste mensen,

na dat ik 5 weken geleden het stuurhuis heb laten vervangen heb ik weer problemen met mijn stuurbekrachtiging. Deze keer is het relatief makkelijk op te lossen (hoop ik) er lekt weer stuurolie. Echter deze keer niet uit het stuurhuis maar uit de hogedrukleiding van de pomp richting stuurhuis.

Ik heb besloten dat ik deze slang zelf ga vervangen, heb een eigen brug dus denk dat ik een eind moet komen. Mijn vraag is echter is dit een beetje te doen? wat is de makkelijkste manier? ik gok van onderaf, iemand ervaringen en tips? betreft een volvo s60 D5 uit 2003 MY2004 met een ZF stuurhuis. Een passende slang (gaan we van uit) ga ik kopen bij verwijst. onderdeelnummer is 30648900.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 12:13  ·  #2
lekt ie onderweg ergens of lekt ie bij de pomp?
woutertje1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 12:46  ·  #3
Quote door GRUNNS60

lekt ie onderweg ergens of lekt ie bij de pomp?


Hij lekt niet bij de pomp. Vanaf de pomp komt er eerst een stukje leiding welke overgaat naar een rubberen leiding. In het midden van deze rubberenleiding lekt deze. Volgens mij lekt hij op de "lasnaad" van de rubberenleiding op het midden van het rubberen gedeelte. Wanneer ik normaal stuur zweet het plekje een beetje. Echter wanneer ik tegen de stuurblokkade aandraai spuit het een meter de lucht in (letterlijk tegen de openstaande motorkap).

Leiding loshalen bij stuurhuis en stuurpomp moet lukken, hoop alleen dat ik de nieuwe leiding er fatsoenlijk tussen "gevrot" krijg. een groot deel van de leiding is niet bepaald flexibel.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 12:56  ·  #4
Nee dat zag ik. maar je zou verwachten <_< dat t moet willen. idd van boven of onderaf. wat gaat een nieuwe kosten? worden niet breed aangeboden.
woutertje1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 14:05  ·  #5
Quote door GRUNNS60

Nee dat zag ik. maar je zou verwachten <_< dat t moet willen. idd van boven of onderaf. wat gaat een nieuwe kosten? worden niet breed aangeboden.


een nieuwe heb ik ergens gezien voor €219,- ik ga vanmiddag een gebruikte slang kopen, deze kost €45,- persoonlijk vindt ik het wel even prima, helaas ook net stuurhuis en voorruit moeten laten wisselen
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurbekrachtiging (wederom)

 · 
Posted: 04.03.2015 - 16:07  ·  #6
helemaal eens. :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0