Stuurhuis naar zn grootje?

Speling op stuurhuis.

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 03.02.2015 - 19:39  ·  #1
Na vervangen van stuurkogel, fuseekogel, veerpootlager etc. nog steeds speling aan de linkerkant bij checken voorwielophanging. Rechts is strak, links speling. Blijkt in het stuurgedeelte te zitten. Beschermhoes er af en helaas niet een probleem met de stuurkogel maar met het stuurhuis zelf lijkt t.
als ik de fusee heen en weer beweeg heeft de getande middenstang in het stuurhuis een behoorlijke speling in het stuurhuis. Dus waarschijnlijk kwestie van vervangen. Herkent iemand dit probleem en klopt mn diagnose. of is dit gewoon bij Volvo <_< :'( ??
Het stuurhuis lekt niet maar ik voel soms wel wat ondefinieerbare weerstand. laatst even een zelfflushje gedaan en olie was niet schrikbarend vies.

Oja het is een SMI stuurhuis (s60 2001 dus SMI).

Mening?

Oja Foto:

Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 03.02.2015 - 19:47  ·  #2
Grunn, kijk even bij je webdagboek. Ik had je even terug een bericht gedaan, misschien dat je er iets aan hebt.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 03.02.2015 - 20:53  ·  #3
As zaterdag ga ik er mee bezig thx alvast.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 04.02.2015 - 14:42  ·  #4
Quote door GRUNNS60

Herkent iemand dit probleem en klopt mn diagnose. of is dit gewoon bij Volvo <_< :'( ??
Het stuurhuis lekt niet maar ik voel soms wel wat ondefinieerbare weerstand. laatst even een zelfflushje gedaan en olie was niet schrikbarend vies.

Oja het is een SMI stuurhuis (s60 2001 dus SMI).

Mening?



Komt vaker voor idd.
Flushen helpt niet... je zal het vaak ook merken bij lange bochten, afritten snelweg bv of rotonde rijden, wat weerstand op bepaald moment of zelf het gevoel dat het stuur af en toe even terug lijkt te duwen.
Vervangen stuurhuis is helaas de enige remedie....
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 04.02.2015 - 15:26  ·  #5
Even een praktische vraag, daar ik mogelijk aan een setje nieuwe stuurkogels toe ben. Ik begrijp dat er 2 stuurhuizen gebruikt zijn, SMI en ZF. Waaruit kan ik op maken welk stuurhuis ik heb?
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 04.02.2015 - 15:40  ·  #6
Dit heeft met bouwjaar te maken... Helaas is mij even ontschoten tot welk bouwjaar maar SMI is eerst gebruikt, hierna ZF. Ik geloof dat ze de wissel vrij vroeg uitgevoerd hebben. Ergens rond 2002/2003 als ik het goed heb.

Edit: je kan het ook aan je chassis nummer zien icm Vida. Of je kan het stuur helemaal 1 kant opdraaien en op de koppelstang kijken, hier zou het blijkbaar ook op moeten staan.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurhuis naar zn grootje?

 · 
Posted: 04.02.2015 - 15:57  ·  #7
2003 is het wisseljaar. volgens mij moet er ook ergens smi op het stuurhuis staan maar dat ga ik zaterdag zien.

bij de kogelgewrichtssets staat vanaf welk chassisnummer zf bij stuurhuis -2003 SMI
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0