Stuurhuis

Casper_vdb
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Stuurhuis

· 
Posted: 28.09.2025 - 19:25  ·  #1
Goedenavond allen,

Ik rij sinds anderhalf jaar een prachtige S60 2.5t uit 2009. Het is elke dag een genot om er in te rijden en heb er een half jaar geleden Eudora velgen op gezet. Echter sinds de aanschaf (feb. 2024) heb ik dat de auto in lange bochten tegen stuurt of kleine "correcties" maakt.

Nu dacht ik te hebben gelezen dat van de facelift modellen de stuurhuizen vaak intern lek gaan. Toen ik de olie ging vervangen was deze ook pik zwart, inmiddels heb ik hem nog een keer vervangen en blijft het netjes groen.

Mocht ik het stuurhuis gaan vervangen, heeft iemand ervaring met dit stuurhuis en wat zijn goede dingen om gelijk mee te vervangen aangezien ik het subframe moet laten zakken?

Groetjes Casper
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Stuurhuis

· 
Posted: 28.09.2025 - 19:39  ·  #2
Beter je eigen laten reviseren, bij voorkeur geen ruilsysteem.

Maar mijn ervaring met dit stuurhuis is dat als je eenmaal de olie een of twee keer goed vervangen hebt, dan wordt het tegensturen steeds minder. Dit kan wel een jaar duren, in mijn ervaring.
Ik heb het laatst weer vervangen (zelf gespoeld), waarna het laatste beetje verdwenen is. Althans ik merk het niet meer.

Er wordt vaak verkeerde hydrauliek olie in gegooid, hier kan het systeem slecht tegen. Wie weet ben je op tijd en herstelt je systeem ook in de loop van de tijd.

Ik heb ooit ook een revisie overwogen en kreeg daar een offerte voor van net onder de 1000 eu voor alles inclusief uitlijning.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.09.2025 - 19:40  ·  #3
Als je het subframe laat zakken..
- nieuwe bouten , zijn rek bouten en kunnen dan breken bij het gebruik.

- je zou je sufframe rubbers kunnen vervangen.