stuurhuis vervangen: Op zoek naar het nummer..

jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

stuurhuis vervangen: Op zoek naar het nummer..

· 
Posted: 11.05.2026 - 10:55  ·  #1
Hoi.

Stuurhuis heeft te veel speling en dus moet er gesleuteld worden. In vida allerlei verschillende nummers gevonden, maar welke is de juiste?

Het gaat om een XC90, 2005, met snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Het ingeslagen nummer is 031 7852 505 929.
VIN YVICZ595751165840

Kan iemand mij helpen? Ik zie door de dode bomen het bos niet meer, want er wordt een hoop aangeboden waar ik niets aan heb zoals passend op zowel op een 240, 340, zo ongeveer alle andere modellen, ook op een XC90 zouden passen..
Gereviseerd is ook een optie maar laten reviseren zit mijn garage niet zitten omdat ze maar twee bruggen hebben. Wat ook weer begrijpelijk is.

Dank voor het meedenken!
Johnpeter JP
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Ik zoek nog steeds

· 
Posted: Gisteren om 17:55  ·  #2
Ik heb een vin nummer, een nummer dat in het huis is geslagen maar het bestelnummer dat op een sticker zit is niet te zien. Is demonteren van het huis dan de enige manier om dat te vinden? Waar moeten we kijken?

Skandix: Beim Austausch des Lenkgetriebes ist auch die Skandix Art Nr 1021747 zu ersetzen.

Im Ersatzteilkatalog vom Volvo XC90 werden die Ersatz-Lenkgetriebe nicht nur anhand der Fahrzeugdaten zugeordnet. Um das richtige Ersatzteil zu bestellen, benötigen Sie die Originalnummer des defekten Lenkgetriebes. Sie finden die Originalnummer auf einem Barcodelabel am Gehäuse.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van het stuurhuis? Zo langzamerhand begin ik te twijfelen of ik verder moet gaan of richting private lease moet gaan en deze zwarte parel te verkopen, met een niet zo lekker stuurwiel.

Tips? Hulp? Bedankt!

Johnpeter
Selected quotes for multi-quoting:   0