Dag allen,
Al enige tijd gaf mijn stuur af en toe een soort klikkend gevoel. Verder niets ernstigs. toen, enige tijd geleden, leek het of ik af en toe meer druk voelde als ik naar links stuurde, alsof het zwaarder ging. Duwde ik het stuur door de weerstand heen, dan was het probleem voorbij.
Op de terugweg uit frankrijk werd dit echter steeds erger, en wel in die mate, dat na insturen van een bocht het stuur nu ook niet meer terugging naar de middenstand. Ik kon, met andere woorden, rondjes rijden zonder handen aan het stuur.
Stuurvloeistof gecheckt. Die was bruin/zwart. Vanmiddag vervangen door de groene. (knoeiboel, maar goed, eigen schuld, alles weer schoongemaakt).
Reservoir zag er OK uit. Pijpje wiebelde een beetje, maar was niet afgebroken. Ik lees op internet over een verstopt zeefje, maar dat heb ik niet kunnen vinden.
De weerstand bij het uitsturen naar links of rechts lijkt nu een heel stuk minder, maar als ik de bocht uitkom, blijft het stuur nog steeds enigszins in een ingestuurde stand staan. Weliswaar minder, maar toch.
Nu vraag ik me af: stuurhuis kaduuk? Of een keer laten flushen? Of kan er ook iets anders zijn? Heb vrij recent de spoorstangen en stuurkogels vervangen, dus dat lijkt me niet het geval.
Verder valt het me op, maar misschien is dat normaal, dat als ik de motor stationair laat draaien en het stuur helemaal naar links uitstuur, de rechter voorkant van de auto omhoog komt en vice versa. Wil iemand en of dat normaal is?
Wie wil er meedenken? Ik baal hier nogal van. Dacht dat ik de reparaties nu wel achter me had gelaten.
Al enige tijd gaf mijn stuur af en toe een soort klikkend gevoel. Verder niets ernstigs. toen, enige tijd geleden, leek het of ik af en toe meer druk voelde als ik naar links stuurde, alsof het zwaarder ging. Duwde ik het stuur door de weerstand heen, dan was het probleem voorbij.
Op de terugweg uit frankrijk werd dit echter steeds erger, en wel in die mate, dat na insturen van een bocht het stuur nu ook niet meer terugging naar de middenstand. Ik kon, met andere woorden, rondjes rijden zonder handen aan het stuur.
Stuurvloeistof gecheckt. Die was bruin/zwart. Vanmiddag vervangen door de groene. (knoeiboel, maar goed, eigen schuld, alles weer schoongemaakt).
Reservoir zag er OK uit. Pijpje wiebelde een beetje, maar was niet afgebroken. Ik lees op internet over een verstopt zeefje, maar dat heb ik niet kunnen vinden.
De weerstand bij het uitsturen naar links of rechts lijkt nu een heel stuk minder, maar als ik de bocht uitkom, blijft het stuur nog steeds enigszins in een ingestuurde stand staan. Weliswaar minder, maar toch.
Nu vraag ik me af: stuurhuis kaduuk? Of een keer laten flushen? Of kan er ook iets anders zijn? Heb vrij recent de spoorstangen en stuurkogels vervangen, dus dat lijkt me niet het geval.
Verder valt het me op, maar misschien is dat normaal, dat als ik de motor stationair laat draaien en het stuur helemaal naar links uitstuur, de rechter voorkant van de auto omhoog komt en vice versa. Wil iemand en of dat normaal is?
Wie wil er meedenken? Ik baal hier nogal van. Dacht dat ik de reparaties nu wel achter me had gelaten.