Stuurpomp

 
 
 
 
 
VolvoJoop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten-Leur
Leeftijd: 66
Berichten: 62
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Stuurpomp

 · 
Posted: 16.06.2015 - 21:42  ·  #1
Hallo forumleden, weet iemand of er een how to bestaat van het zelf vervangen van
een stuurpomp van een V70 benz. 2002 ?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 16.06.2015 - 22:56  ·  #2
Jazeker. Als Grunn60 achter zn pc zit heb je zo een uitdraai uit Vida. Anders maak ik m wel ergens deze week.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 17.06.2015 - 00:03  ·  #3
Tjonge jonge dat moest zelfs bijna 2,5 uur duren voordat die afdrukjes er waren.

Hierbij:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 17.06.2015 - 07:26  ·  #4
:thumb: Zorg dat je geen stuurbekrachtigingsvloeistof morst in je dynamo. Dan heb je er nog een klusje bij. *ervaring* :shame:
VolvoJoop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten-Leur
Leeftijd: 66
Berichten: 62
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 17.06.2015 - 09:19  ·  #5
Bedankt, hier kan ik wat mee!! en handig om uit te printen :D
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 18.06.2015 - 00:47  ·  #6
Quote door grrroovedude

:thumb: Zorg dat je geen stuurbekrachtigingsvloeistof morst in je dynamo. Dan heb je er nog een klusje bij. *ervaring* :shame:


Whahahaha....

oeps, sorry.

Vertellllll !!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 18.06.2015 - 08:45  ·  #7
Staat wel ergens op t forum. Overenthousiast de stuurslang van de pomp losgekoppeld vorig jaar en -stom- vergeten dat er ook vloeistof in de pomp zit. Aansluiting zit boven de dynamo. Dus de stuurvloeistof uit de pomp liep in de dynamo. Plaatsgenoot Volvos60racer had nog een dynamo liggen en was zo vriendelijk die langs te brengen. Nou ja, dan moet de koelfan eruit anders krijg je de dynamo er niet uit. Paar uur extra werk.

Aangezien vida bij de dynamo storing aangaf 'ga na of er geen stuurbekrachtigingsvloeistof inde dynamo is gelopen' komt dit wel vaker voor. Daardoor voelde ik me ietsje minder klungelig.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Stuurpomp

 · 
Posted: 18.06.2015 - 12:39  ·  #8
Quote door grrroovedude

Staat wel ergens op t forum. Overenthousiast de stuurslang van de pomp losgekoppeld vorig jaar en -stom- vergeten dat er ook vloeistof in de pomp zit. Aansluiting zit boven de dynamo. Dus de stuurvloeistof uit de pomp liep in de dynamo. Plaatsgenoot Volvos60racer had nog een dynamo liggen en was zo vriendelijk die langs te brengen. Nou ja, dan moet de koelfan eruit anders krijg je de dynamo er niet uit. Paar uur extra werk.

Aangezien vida bij de dynamo storing aangaf 'ga na of er geen stuurbekrachtigingsvloeistof inde dynamo is gelopen' komt dit wel vaker voor. Daardoor voelde ik me ietsje minder klungelig.


Je zou dus bijna verwachten dat ze er een waarshuwingsticker op zouden plakken.

Erg vervelende momentjes waarbij je jezelf veel extra werk op de hals haalt inderdaad, dit soort dingen waarbij iets simpels plots onverwachts toch een grote klus word ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0