Stuurwiel Bediening

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 20.12.2017 - 22:17  ·  #16
Mee eens, aangezien ze van Volvotech aangaven dat het aan de radio zou liggen en dat nu niet zo blijkt te zijn, heb je nu dus tijd verloren. Als een juist advies hadden gegeven had je de set wel binnen 14 dagen terug gestuurd.
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 20.12.2017 - 23:50  ·  #17
Als ze je niet of onvoldoende juist geïnformeerd hebben over je retour recht dan is de wettelijke termijn 12 maanden. Als ze na de aankoop pas informeren over je retour recht dan geldt: de datum waarop je op je rechten bent gewezen + 14 dagen vanaf dat moment.


Moet de ondernemer mij informatie geven over de bedenktijd?
Een ondernemer moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. Hij moet uitleggen hoe de bedenktijd werkt. Hij moet u ook een formulier geven dat u kunt invullen als u van de koop af wil. Geeft de ondernemer deze informatie niet voordat u de koop doet? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met een jaar. Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie na uw aankoop alsnog? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 21.12.2017 - 08:01  ·  #18
Welk type Kenwood heb je dan? Ik had een DNX7250DAB en daar werkte die perfect op...

Misschien anders bij VolvoTech langs gaan, ze zijn nooit te beroerd om te helpen. Ik ken VolvoTech als een zeer servicegericht bedrijf.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 21.12.2017 - 08:07  ·  #19
ging om een kenwood 5016DAB en daar werkte de interface dus niet op helemaal niet
En heb nog steeds de interface niet retour kunnen sturen omdat volvo tech daar toch wel heel moeilijk over doet en duidelijk aangeeft dat niet te accepteren
Dus dan ga ik de interface maar zelf verkopen en hopelijk verlies ik er dan maar niet te veel geld op
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 21.12.2017 - 08:11  ·  #20
En ik ga niet meer bij volvo tech langs (ben er al eens langs geweest met die kenwood ) toen zei volvo tech ligt aan de radio
dus 200 km rijden en nog geen oplossing
En nu heb ik de interface niet meer nodig omdat ik de auto weer verkocht heb en er nu weer de originele radio inzit waar wel alles aan werkt
Ik zit nu dus met een bijna nieuwe interface te kijken waar ik niks meer mee kan
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 21.12.2017 - 08:39  ·  #21
Tja als je de auto al verkocht hebt is alles wat we hier zeggen mosterd na de maaltijd. Nu kan niemand je er ook meer mee helpen. Vanuit dat oogpunt snap ik ook wel dat VolvoTech er niet happig op is om de module terug te nemen. Ze hebben namelijk niet echt de kans gehad om het probleem op te lossen. Voor jou is dat nu lastig omdat je er nu niks meer mee kunt.
Misschien kun je nog voorstellen om de module om te ruilen, bijvoorbeeld voor een altijd handige iMiv?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 21.12.2017 - 18:47  ·  #22
het gaat er mij om dat ze die module gewoon terug hadden moeten nemen ongeacht of ik de auto verkoop of niet
de module deed niet wat belooft was daar gaat het mij om
Ik ga toch weer een andere volvo kopen en ja daar komt ook weer een 2 din radio in
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 24.01.2018 - 08:08  ·  #23
nog even een update over dit verhaal :

Ik had in november 2017 een interface gekocht bij volvo tech
Na aansluiten werkte de interface niet met een bepaald type kenwood
Volvo tech bleef beweren dat het aan de radio lag
Ik heb tot 3 keer toe deze radio omgeruild bij coolblue en heb zelfs gewoon 2 keer een nieuw expemplaar gekregen
De interface werkte niet

Toen heb ik aan volvo tech gevraagd of deze interface retour kon en er een nette oplossing kon komen
Maar toen was de retour termijn van 14 dagen natuurlijk alang voorbij
Ben zelfs een keer helemaal naar rotterdam gereden zodat ze konnen zien dat het niet werkte maar hadden ook geen oplossing

Dus toen bleef ik met een interface zitten waar ik niks meer aan heb ( nieuwprijs 149 euro )
Of te wel met andere woorden ben ik gewoon door toedoen van volvo tech 150 euro kwijt
En zegt volvo tech zoek het maar lekker uit


Ik heb geprobeerd de interface via marktplaats te verkopen
Er was iemand die hem wilde overnemen voor 75 euro maar deze persoon had een pioneer radio en dan heb je een ander kabeltje nodig
Deze persoon heeft contact gezocht met volvo tech om een ander kabeltje te bestellen bij hun

De reactie van volvo tech was dat hij dat zelf maar moest uitzoeken !! en stuurde hem dus geen kabeltje

Ik heb nog nooit zulke rare dingen meegemaakt bij geen 1 bedrijf !!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 26.01.2018 - 17:02  ·  #24
Dit ben ik ook niet gewend van Volvotech, vond Bob toch altijd wel serieus goed bezig.

Mijn MII leek kapot te gaan een paar maanden geleden, mailtje gestuurd en 2 mails terug gehad dat het aan de auto moest liggen.
Lijkt toch wat achteruit te gaan daar?
Ik was van plan een nieuwe Imiv te kopen maar ga toch maar kijken voor wat anders, want ze zijn ook nog eens aardig aan de prijs. Geeft ook niet, maar dan mag je ook wat verwachten.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 27.01.2018 - 07:55  ·  #25
ik ben op de facebook pagina van volvo rijders maar gestopt met mijn verhaal te schrijven Werd aan alle kanten aangevallen en uitgemaakt voor leugenaar
Het gaat mij helemaal niet meer om het verhaal dat ik de interface niet meer terug kan geven ,maar wel om het feit dat als ik hem probeer te verkopen volvo tech gewoon zegt tegen de koper zoek het maar lekker uit met je kabeltje
De koper had een ander kabeltje nodig voor zijn pioneer radio
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 02.02.2018 - 15:33  ·  #26
Heb net een Axxess besteld via Ebay. Dus nog effe wachten voordat de Axxess over plas hier is. Zodra e.e.a. is gemonteerd, laat ik wel weten hoe dat bevalt.
Het gaat hier om een combinatie van een V70 met een Kenwood. Op het stuur zitten het rode en het groene knopje. Benieuwd of dat ook aan de praat te krijgen is.

Wordt vervolgd!!

BTW: dankzij dit forum ben ik achter het bestaan van de Axxess gekomen. Tenx Volvisti :-)
V70zzy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 29
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 13.03.2018 - 14:21  ·  #27
Nu ben ik dus heel benieuwd of de ASWC-1 werkt met mijn 2004 V70 en DNX5220BT radio.

Volgens de site https://axxessinterfaces.com is het niet getest.

Heeft iemand toevallig de zelfde combinatie ?
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 14.03.2018 - 19:33  ·  #28
Heb mijn Axxess nog niet gemonteerd. Axxess geeft aan dat de combi V70 2000 en Kenwood niet getest is. Voor de nieuwere typen wel (vanaf 2003). Weet iemand of er verschil zit in de aansluitingen (de groene stekker) van de radio tussen 2000 en zeg maar 2004?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 14.03.2018 - 19:58  ·  #29
In de stekker zit geen verschil, ik geloof dat het verschil zit in de canbus. Ik zou het gewoon proberen :)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 14.03.2018 - 22:32  ·  #30
Audio bediening van een MY05 past niet in mijn MY04, stekker was wel degelijk anders. 00-04 zijn gelijk.
MY04 is wel een apart ding, beetje een mix van nieuw en oud maar ik denk dat de interface nog oud is.
Grijze HU803 bijvoorbeeld werkt ook gewoon in een 04 waar de zwarte radio al in zit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0