Stuurwiel Bediening

 
 
 
 
 
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 08.01.2020 - 21:27  ·  #46
Quote door Doeke Dobma

Doe connects2 modules zeggen inderdaad enkel voor 2000-2004, maar ik snap niet zo goed waarom. Gevoelsmatig gaat het met jongere modellen ook wel werken, echter geen ondersteuning van parkeersensoren. Persoonlijk zou ik de gok wel willen wagen.


Ik begrijp dat jij er een beetje verstand van hebt. Ik heb deze module ingebouwd en vlgs mij goed aangesloten. Maar ik krijg geen responsie van de stuurschakelaars. Nu zat er eerst een stuur in zonder radiobediening en heb ik er een ander stuur ingezet. Als ik de knopjes bedien valt de display met de CFE weergave een paar sec weg. Hieruit concludeer ik dat er iig een signaal is. Of het juist is weet ik niet.
Heb jij een idee hoe ik dit opgelost krijg? Moet zo'n nieuw stuur mss ingeprogrameerd worden?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 08.01.2020 - 22:19  ·  #47
Heb je de module ingesteld op het juiste merk? Ik kan me herinneren dat je op die module een aantal draden had zitten, voor verschillende merken. De draden van de merken die je niet nodig had moest je doorknippen/verwijderen. Zit dat bij die van jou goed? Welk merk radio heb je?
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 09.01.2020 - 12:13  ·  #48
Quote door JanRSmit

Ik heb nog een access apparaat liggen. Als interesse, stuur een pm


Done! :)

Quote door Doeke Dobma

Heb je de module ingesteld op het juiste merk? Ik kan me herinneren dat je op die module een aantal draden had zitten, voor verschillende merken. De draden van de merken die je niet nodig had moest je doorknippen/verwijderen. Zit dat bij die van jou goed? Welk merk radio heb je?


klopt, dit heb ik ook moeten doen bij mijn Peugeot icm Kenwood. Staat als het goed is de handleiding die je er bij gekregen hebt.
@HarryB; Welk jaar Volvo heb je?
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 10.01.2020 - 23:41  ·  #49
Quote door Doeke Dobma

Heb je de module ingesteld op het juiste merk? Ik kan me herinneren dat je op die module een aantal draden had zitten, voor verschillende merken. De draden van de merken die je niet nodig had moest je doorknippen/verwijderen. Zit dat bij die van jou goed? Welk merk radio heb je?


Ik heb een Pioneer Avic. En herinner me dat ik bepaalde draden moest aansluiten. Maar is alweer ff geleden. Ik kreeg er op geen enkele manier beweging in. Voor Pioneer was het het eenvoudigste geloof ik. En omdat ik mijn stuur heb gewisseld wist ik ook niet of die wel een signaal doorgaf. Nu ik zie dat de CFE erop reageert, denk ik dus van wel.

@ Koenie. Mijne is van 2004, maar met wel oude interieur.
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 15.01.2020 - 19:31  ·  #50
De Axxess werkt ook met de 2007 V70, vandaag nog op de site van hun gezien.

Anyway's via Doeke vandaag de knoppen binnen gekregen, nieuwsgierig als ik ben uiteraard direct even de airbag gelost en de knoppen verwisseld.

na inschakelen, updaten van de Axxess en het opnieuw programmeren ervan heb ik het volgende resultaat:
- knoppen geven alle 4 licht (of alle 6, ligt eraan hoe je het bekijkt)
- normale knoppen voor de audio doen goed hun werk
- de telefoon knoppen geven geen sjoege.

Ik gok dat dit komt doordat er origineel geen carkit in heeft gezeten en Volvo de knoppen dus ook niet herkent. Weet iemand een mogelijkheid dit toch zo te krijgen zonder een originele carkit? Vind het een beetje teveel van het goede om een originele carkit met bekabeling aan te schaffen om een paar knoppen mogelijk te kunnen activeren.

Hoor graag suggesties!

@Asterix, heb jij jou Axxess inmiddels geïnstalleerd en geheel werkzaam incl telefoon knoppen?? :)
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 15.01.2020 - 20:11  ·  #51
Heb de Axxess geïnstalleerd. Maar de Kenwood doet er helaas niks mee. Mijn V70 is uit 2000, de allereerste serie. Ik heb begrepen dat die dit soort dingen niet doet, ietsie nieuwere types wel. Helaas (voor mij).
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 04.06.2020 - 15:26  ·  #52
ik heb inmiddels de axxess unit ook aan de praat in mijn 2007 model met kenwood radio. Alles aangesloten zoals in de eerste post en alles werkte onmiddellijk. De axxess detecteerde automatisch mijn kenwood. Werkt goed!

ik heb geen rode en groene telefoonknop op mijn stuur, maar zou deze wel willen proberen. Ik heb het stuur met de drie spijlen (wordt die ook niet sportstuur genoemd?).
Weet iemand of die knoppen ook los te krijgen zijn ergens? Bij Elferink hadden ze alleen de 4 spaak sturen liggen.
Munckhof
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 88
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 04.06.2020 - 17:35  ·  #53
Is de axxess unit ook ergens in nederland of europa te bestellen?
Ik vind ze alleen via amerikaanse sites.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 04.06.2020 - 17:57  ·  #54
Quote door koennie

Weet iemand of die knoppen ook los te krijgen zijn?


Ja, die zijn los te krijgen. Let op het verschil grijs vs zwart. En misschien heb jij zo’n zilveren randje op de knoppen?
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 10:56  ·  #55
Quote door Doeke Dobma


Ja, die zijn los te krijgen. Let op het verschil grijs vs zwart. En misschien heb jij zo’n zilveren randje op de knoppen?


Ik heb inderdaad een zilveren randje en volgens mij is mijn stuur zwart. Elferink had toch een stuur liggen met de knoppen die ik moet hebben, maar kan pas dinsdag zien of die ook dat zilveren randje heeft.

Zo niet, waar zijn die knoppen nog meer te verkrijgen?

Werken die knoppen ook direct? Mijn auto had geen carkit toe ik hem kocht.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 12:15  ·  #56
Als je dezelfde bediening plaatst, als die er in heeft gezeten, dan werkt het direct.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 12:29  ·  #57
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 13:32  ·  #58
Quote door Bigdog

Als je dezelfde bediening plaatst, als die er in heeft gezeten, dan werkt het direct.


Ik heb nu een bediening met alleen de volume en fwd en rwd knoppen. Ik wil dus de telefoon knoppen daarbij hebben, zodat ik mijn carkit kan bedienen.

Quote door Doeke Dobma

Misschien heb ik de juiste knoppen wel liggen. Stuur me maar even pb


Done!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 16:53  ·  #59
Die telefoonknoppen werken alleen bij een originele telefoon, niet met aftermarket.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Stuurwiel Bediening

 · 
Posted: 06.06.2020 - 17:59  ·  #60
Quote door Bigdog

Die telefoonknoppen werken alleen bij een originele telefoon, niet met aftermarket.


Is het signaal van de telefoon knoppen geen canbus signaal dan? Als dit andere draden zijn dan die ik nu aan de aswc-1 heb aangesloten, dan zal het niet werken idd, maar als ze via de dezelfde draden lopen zou de aswc-1 ze wel moeten oppikken lijkt me. Volgens de v70 specifieke handleiding kan hij de knoppen wel lezen en er een functie aan toekennen. Dat is ook gelijk het mooie van de aswc-1, dat je andere en dubbele functies kan toekennen aan knoppen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0