BT + Stuurwielbediening

 
 
 
 
 
VictorZevenNul
 
Avatar
 
Subject:

BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 01.04.2022 - 11:42  ·  #1
Ik zoek voor mijn v70 MY2008 een oplossing voor bluetooth audio met stuurwielbediening. Ik ben al verschillende oplossingen tegengekomen m.b.t het voorzien van bluetooth maar ik kan bij geen enkele oplossing vinden of ik dan ook 'volgende' en 'terug' kan selecteren met de knoppen op het stuur. Auto heeft reeds al Bluetooth telefonie maar dit is alleen geschikt voor bellen. Ik heb al meerdere malen het forum afgespeurd maar heb niets gevonden dat stuurwielbediening garandeert.

CD of navi mag er voor worden opgeofferd.

Hoop dat iemand hier mij duidelijkheid kan geven
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 01.04.2022 - 21:26  ·  #2
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 02.04.2022 - 14:00  ·  #3
Haha, geweldige reactie die van Doeke! En gelijk heeft ie, ik heb al meerdere positieve ervaringen gezien met dat Mr. 12V hier op het forum.

Een fijn werkende BT is wel relaxed inderdaad, ik ben zo blij dat meneer Volvo in die laatste series V70 karren Sensus incl Bluetooth audio streaming heeft ingebouwd!
Bij mijn karretje was het ook plug and play. Bij wegrijden start ik Spotify en gaan met de banaan, bediening via het stuurwiel, wie doet je wat? :-)
DJ
newinvolvocars
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gouda
Leeftijd: 34
Berichten: 51
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 02.04.2022 - 16:38  ·  #4
Als je een originele werkende volvo carkit hebt met privacy telefoon werkend, zou de Bluetooth module P2V2 pro PHM - aptX standaard van D5T5 iets kunnen zijn. Ik heb hem er nu 4 maanden inzitten. Audio is echt wel goed. Als je echt super kwaliteit bellen wilt, dan moet je een andere kiezen. Daar is deze unit niet optimaal voor.
VictorZevenNul
 
Avatar
 
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 03.04.2022 - 23:53  ·  #5
Quote door newinvolvocars

Als je een originele werkende volvo carkit hebt met privacy telefoon werkend, zou de Bluetooth module P2V2 pro PHM - aptX standaard van D5T5 iets kunnen zijn. Ik heb hem er nu 4 maanden inzitten. Audio is echt wel goed. Als je echt super kwaliteit bellen wilt, dan moet je een andere kiezen. Daar is deze unit niet optimaal voor.



Hoe was de inbouw daarvan? beetje te doen?
newinvolvocars
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gouda
Leeftijd: 34
Berichten: 51
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 04.04.2022 - 06:59  ·  #6
Quote door VictorZevenNul

Quote door newinvolvocars

Als je een originele werkende volvo carkit hebt met privacy telefoon werkend, zou de Bluetooth module P2V2 pro PHM - aptX standaard van D5T5 iets kunnen zijn. Ik heb hem er nu 4 maanden inzitten. Audio is echt wel goed. Als je echt super kwaliteit bellen wilt, dan moet je een andere kiezen. Daar is deze unit niet optimaal voor.



Hoe was de inbouw daarvan? beetje te doen?


Denk dat ik al met al 2 uur bezig ben geweest. Was voor mij de eerste keer überhaupt dat ik een autoradio demonteerden dus wellicht kan het sneller. De telefoonmodule zit aardig ingebouwd, dus je moet echt alles loshalen. Handleiding van D5T5 is ook een prima handout moet ik zeggen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3760
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 04.04.2022 - 08:15  ·  #7
Ja, die handleiding is erg duidelijk. Ik ben geen ster in elektronica, maar het is goed te doen
NielsGijsbers
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 / 2022
Subject:

Re: BT + Stuurwielbediening

 · 
Posted: 04.04.2022 - 08:40  ·  #8
Beste victor70, Ik heb een 1din radio ingebouwd met bluetooth en deze aan kunnen sluiten op mijn stuurwiel knopjes. ik heb bijna alles gekocht op Carmedio.de hier is het naar mijn zeggen het goedkoopst. (Artikelnummers die ik toen heb aangeschaft 42cx401 / 42arc107 / 42cx33) de radio die ik gebruik is Sony- bol.com Met bluetooth en plugje voor stuurwiel interface.

deze producten heb ik gekocht v70 2001 dus ik zou even speuren op carmedio.de naar jou model.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Niels
 
Selected quotes for multi-quoting:   0