Subwoofer

Subwoofer zonder versterker PA200

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 09.10.2009 - 03:08  ·  #16
Ook voor een: 'Het lag er toch nog onder een laag stof' prijsje mag ik hopen voor je? Dan heb je het helemaal mooi geregeld. :)
Bounty
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 09.10.2009 - 09:11  ·  #17
Een heel dikke laag... stof prijsje :lol:
Bounty
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 09.10.2009 - 20:28  ·  #18
De subwoofer zit erin en alles werkt perfect. Het inbouwen stelt weinig voor. Ik ben er ook achter gekomen dat je de klep in de bagageruimte eruit kan klikken en niet de vier bouten hoef te verwijderen. Zo leer je nog eens wat 📖 . De kabel lag er al dus de subwoofer inbouwen, de stekker erin, kleed erover en klaar. De subwoofer gaf eerst wat weinig bas, maar na de software update was dat ook opgelost. Je kunt de hoeveelheid bas apart met een knop op de subwoofer regelen. Het ligt natuurlijk aan de soort muziek, maar als ik nu het volume wat opdraait met bijv dance of techno muziek weet je niet wat je hoort, wat een bas :shock:

De combinatie HU650, high performance speakers, PA 200 versterker en subwoofer geven een bijzonder mooi en vol geluid. De kwaliteit van het geluid is niet te vergelijken met het geluid zoals het eerst was met alleen de 6 performance speakers. Ook alleen het plaatsen van twee tweaters in de voorportieren geeft kwalitatief al een goede verbetering van het geluid. Als je vervolgens alleen de high performance speakers plaatst, vind ik niet dat het veel beter wordt. Dat gebeurt pas na het plaatsen van de extra versterker. Het plaatsen van de subwoofer maakt het helemaal af, maar dat is persoonlijk en het hoeft niet per se.

Al met al is het allemaal waard geweest en is het nu volop genieten.
:lol:
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 09.10.2009 - 20:51  ·  #19
Ja, mijn kinderen gaan ook helemaal 'los' in de volvo. Slam FM is favoriet. In de V70 zit een HU803 met 4x50watt versterker en 9 premium speakers (onderdeel van de mobility line). Zelf vind ik een volvo, of het nu een 140, 240 of 7 serie is, een oase van rust en daarbij hoort wat stemmiger muziek (maar dat zal de leeftijd wel zijn).
Bounty
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 09.10.2009 - 21:03  ·  #20
Helemaal mee eens, ik hou ook meer van rustige muziek. Maar ja om even die subwoofer uit te proberen gaat dat niet met stemmige italiaanse muziek. Dan heb je wat anders nodig :guns: ... en de kinderen hebben een iPod :wman:
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 10.10.2009 - 17:51  ·  #21
de subwoofer valt in de middenruimte van het reservewiel? is het dan ook mogelijk een subwoofer te installeren in combinatie met een LPG ringtank?
Bounty
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 10.10.2009 - 17:57  ·  #22
De subwoofer kan alleen worden geplaatst als er een klein reservewiel (thuiskomer) onder de vloer in de kofferbak ligt. Als de LPG ringtank niet groter is dan de thuiskomer zou het kunnen passen. Als de LPG tank net zo groot is als een normaal formaat reservewiel past het niet.

Ik denk overigens dat het niet gaat passen.
Silver Shadow
 
Avatar
 
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 11.10.2009 - 11:37  ·  #23
Quote door Folkert
de subwoofer valt in de middenruimte van het reservewiel? is het dan ook mogelijk een subwoofer te installeren in combinatie met een LPG ringtank?


Gaat niet passen denk ik omdat de ringtank dicht is in het midden. Anders kun je wel heel weinig LPG tanken. 😉 Ik ga binnenkort ook even kijken wat ik er allemaal aan audio inzitten heb, klinkt al wel goed standaard, maar kan beter volgens mij.
Folkert
 
Avatar
 
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 11.10.2009 - 12:16  ·  #24
mijn ringtank is in het midden open, maar het midden is natuurlijk niet zo groot als bij een reservewiel. Ik zag dat een subwoofer alleen past met een special spare reservewiel, zal dus met een ringtank wel niet passen.
randykl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 05.06.2011 - 11:35  ·  #25
heren,

binnenkort ga ik ook de subwoofer inbouwen. jullie hebben het steeds over een software update... hoe gaat dit in zn werk en hoe kom ik daar aan ?

groeten
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 05.06.2011 - 12:46  ·  #26
Dit moet de Volvo dealer doen.
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 03.12.2012 - 22:15  ·  #27
Ik sta op het punt een originele subwoofer aan te schaffen.
Volgens mij is de kabelboom reeds aanwezig en dan zou het deze connector moeten zijn:




Kan iemand dit bevestigen en is er ook een software-update nodig?
Huidige installatie is een HU-850

Alvast bedankt.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 03.12.2012 - 22:22  ·  #28
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 03.12.2012 - 22:27  ·  #29
Quote door maurits

Ja, software update is nodig. Kost je (maar liefst) € 16,50. En dan woeffe maar...


Bedankt voor je snelle reactie!! Is de connector de juiste? Ik moet de subwoofer namelijk nog ophalen...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Subwoofer

 · 
Posted: 04.12.2012 - 19:28  ·  #30
Kijk hier maar eens.
Ik denk dat je er wel iets mee kunt.
Succes en tril ze. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0