Taillight update maar dan voor na 2008

 
 
 
 
 
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 10:29  ·  #1
De eigenaars van de V/XC70 tot 2008 kunnen hun achterlichten met een eenvoudige module aanpassen naar de uitvoering van na 2008. Zie het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=wfV309P-Sfg

Mooie aanvulling op de prachtige achterkant van onze 70-ers. Echter diegene die een uitvoering van na 2008 heeft mist de remlichtwerking in de verticale lichtstrips. Dat vind ik een groot gemis. Bij de serie voor 2008 branden die namelijk wel bij het remmen gelijk met het 3de remlicht. Echt veilig een bak rood licht in rem situaties.

Iemand hier iets gezien hoe je de rem functie in die lichtstrips terug kunt krijgen bij de serie na 2008? De leds zullen er vast wel inzitten. Ik zou dat graag weer geactiveerd willen hebben.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 17:23  ·  #2
Google maar eens. Er worden setjes daarvoor aangeboden voor een klein bedrag. Zal ook wel op youtube staan.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 17:47  ·  #3
Quote door FritsXC70

De eigenaars van de V/XC70 tot 2008 kunnen hun achterlichten met een eenvoudige module aanpassen naar de uitvoering van na 2008. Zie het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=wfV309P-Sfg

Mooie aanvulling op de prachtige achterkant van onze 70-ers. Echter diegene die een uitvoering van na 2008 heeft mist de remlichtwerking in de verticale lichtstrips. Dat vind ik een groot gemis. Bij de serie voor 2008 branden die namelijk wel bij het remmen gelijk met het 3de remlicht. Echt veilig een bak rood licht in rem situaties.

Iemand hier iets gezien hoe je de rem functie in die lichtstrips terug kunt krijgen bij de serie na 2008? De leds zullen er vast wel inzitten. Ik zou dat graag weer geactiveerd willen hebben.


Binnen dit forum kan @rossi deze leveren.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 17:56  ·  #4
Ik begrijp dat vraag niet helemaal denk ik.. deze achterlichtmodule heb ik ook waardoor nu de verticale unit al achterlicht mee branden.
Tot zover.
Maar dat van het remmen snap ik niet echt. Als je remt gaat het 3e remlicht branden en volgens mij (maar dat heb ik eigenlijk nog nooit getest) gaan de verticale delen dan feller branden. Zal het eens in het donker bekijken bij mn eigen V.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 17:56  ·  #5
Ik heb onlangs 20 euro betaald voor deze 'upgrade', uiterst simpel te monteren.
Je hebt dan ook gewone verlichting in de bovenste licht-units. Daar zitten alleen geen remlichten in, deze blijven standaard in de onderste units.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 17:58  ·  #6
Quote door Marc-B

Ik heb onlangs 20 euro betaald voor deze 'upgrade', uiterst simpel te monteren.
Je hebt dan ook gewone verlichting in de bovenste licht-units. Daar zitten alleen geen remlichten in, deze blijven standaard in de onderste units.


Kijk al typend heb ik al een antwoord. De remlichten zitten dus in de onderste units. Duidelijk.
Nu snap ik de oorspronkelijk vraag ook gelijk.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 18:25  ·  #7
Quote door joriz

Quote door Marc-B

Ik heb onlangs 20 euro betaald voor deze 'upgrade', uiterst simpel te monteren.
Je hebt dan ook gewone verlichting in de bovenste licht-units. Daar zitten alleen geen remlichten in, deze blijven standaard in de onderste units.


Kijk al typend heb ik al een antwoord. De remlichten zitten dus in de onderste units. Duidelijk.
Nu snap ik de oorspronkelijk vraag ook gelijk.


Ik hoop dat ik het nu duidelijker uitleg:

- In de versies voor 2008 zitten de remlichten standaard is de verticale leds, maar is er geen gewone verlichting. De module zet deze aan. Mooi.

- In de versies na 2008 zit de verlichting standaard in de verticale leds, maar de remlichten juist weer niet. Daar zou ik nu graag een module voor willen hebben. Zodat in de verticale leds de remlichten ook weer actief worden.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 18:36  ·  #8
Quote door FritsXC70

Ik hoop dat ik het nu duidelijker uitleg:

- In de versies voor 2008 zitten de remlichten standaard is de verticale leds, maar is er geen gewone verlichting. De module zet deze aan. Mooi.

- In de versies na 2008 zit de verlichting standaard in de verticale leds, maar de remlichten juist weer niet. Daar zou ik nu graag een module voor willen hebben. Zodat in de verticale leds de remlichten ook weer actief worden.


Wat bedoel je met 'verticale LED's'. Op de V70NN achterverlichting zijn zowel de bovenste als de onderste units verticaal...
Het enige wat kan, is de normale verlichting van de bovenste units mee laten branden.
Je remlichten zitten in de onderste unit. Zover ik weet kun je in de bovenste unit GEEN remlichten laten branden...
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 18:51  ·  #9
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 19:00  ·  #10
Maar in dat filmpje branden dan de remlichten in de onderste unit weer niet. Vindt dat persoonlijk geen fraai gezicht.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 720
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 19:12  ·  #11
Quote door Marc-B

Quote door FritsXC70

Ik hoop dat ik het nu duidelijker uitleg:

- In de versies voor 2008 zitten de remlichten standaard is de verticale leds, maar is er geen gewone verlichting. De module zet deze aan. Mooi.

- In de versies na 2008 zit de verlichting standaard in de verticale leds, maar de remlichten juist weer niet. Daar zou ik nu graag een module voor willen hebben. Zodat in de verticale leds de remlichten ook weer actief worden.


Wat bedoel je met 'verticale LED's'. Op de V70NN achterverlichting zijn zowel de bovenste als de onderste units verticaal...
Het enige wat kan, is de normale verlichting van de bovenste units mee laten branden.
Je remlichten zitten in de onderste unit. Zover ik weet kun je in de bovenste unit GEEN remlichten laten branden...


Om de verwarring compleet te maken:

Ik heb een MY10 V70 met module.
De units in de achterklep branden nu als gewone verlichting mee én fungeren nog steeds als remlicht samen met het 3e remlicht.
Mocht je met de klep open moeten rijden, dan gaan de onderste units werken als remlicht.

Het is dus denkbaar dat zowel de bovenste als de onderste units tegelijk als remlicht werken, alleen moet er dan iemand iets handigs voor bedenken. Ik kan dat in ieder geval niet. Wellicht module 2.0?
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 21:02  ·  #12
Quote door dbs1

Quote door Marc-B

Quote door FritsXC70

Ik hoop dat ik het nu duidelijker uitleg:

- In de versies voor 2008 zitten de remlichten standaard is de verticale leds, maar is er geen gewone verlichting. De module zet deze aan. Mooi.

- In de versies na 2008 zit de verlichting standaard in de verticale leds, maar de remlichten juist weer niet. Daar zou ik nu graag een module voor willen hebben. Zodat in de verticale leds de remlichten ook weer actief worden.


Wat bedoel je met 'verticale LED's'. Op de V70NN achterverlichting zijn zowel de bovenste als de onderste units verticaal...
Het enige wat kan, is de normale verlichting van de bovenste units mee laten branden.
Je remlichten zitten in de onderste unit. Zover ik weet kun je in de bovenste unit GEEN remlichten laten branden...


Om de verwarring compleet te maken:

Ik heb een MY10 V70 met module.
De units in de achterklep branden nu als gewone verlichting mee én fungeren nog steeds als remlicht samen met het 3e remlicht.
Mocht je met de klep open moeten rijden, dan gaan de onderste units werken als remlicht.

Het is dus denkbaar dat zowel de bovenste als de onderste units tegelijk als remlicht werken, alleen moet er dan iemand iets handigs voor bedenken. Ik kan dat in ieder geval niet. Wellicht module 2.0?


Module 2.0 is dus inderdaad mijn vraag voor de na 2008 modellen, zodat de bovenste units ook weer als remlicht gaan werken.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 06.10.2022 - 21:59  ·  #13
Huh even hoor... Je had toch 2 varianten in achterlichten bij de NN?
Pre facelift met de half gebogen stadslichten onder en de remlichten boven (die met deze uitbreiding dus ook als stadslicht branden), en na de facelift die 2 smalle 'neonbuisjes' van onder tot boven? Heeft de facelift dan het remlicht op de plek van het pre facelift mistlicht?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 07.10.2022 - 22:05  ·  #14
Goed, dan beperken we ons tot de remlichten.

De serie voor 2008 heeft remlichten in de verticale leds. De serie na 2008 heeft dat niet meer. Dat vind ik minder zichtbaar dan die van de 2008 serie.

Dus bij de serie na 2008 zoek ik een oplossing / module om die remlicht functie terug te krijgen.

Hoop dat het nu wel duidelijk is.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Taillight update maar dan voor na 2008

 · 
Posted: 08.10.2022 - 14:24  ·  #15
Quote door FritsXC70

Goed, dan beperken we ons tot de remlichten.

De serie voor 2008 heeft remlichten in de verticale leds. De serie na 2008 heeft dat niet meer. Dat vind ik minder zichtbaar dan die van de 2008 serie.

Dus bij de serie na 2008 zoek ik een oplossing / module om die remlicht functie terug te krijgen.

Hoop dat het nu wel duidelijk is.


Jij bent in de war denk ik.

In de modeljaren van 2008 tot 2012 zit het remlicht in de hoog geplaatste units en brand het achterlicht niet standaard mee.

Pas na de facelift in 2013 tot 2016 zijn de hoog geplaatste remlichten komen te vervallen maar brand het achterlicht wel mee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0