tankdopje motor

ontbrekend veertje?

 
 
 
 
 
graageenp1800es
 
Avatar
 
Subject:

tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 17:44  ·  #1
Hallo forumbezoeker!

Bij mijn S80 van het vorige model - de versie met metaalkleurige klinken - reageert het pinnetje dat het tankdopje afsluit niet meer. Je kan het wel manueel vooruitschuiven - wat het tankdopje afsluit - en dan met de afstandsbediening openen, maar elektronisch terug sluiten gaat niet. Ik heb uit de afbraak een 'nieuw' motortje besteld, maar daar doet het mechanisme het evengoed niet. (Bij beide motortje werkt het motortje zelf wél). Heeft iemand een idee hoe dat komt. Ik denk dat er een soort veertje aan het mechanisme hoort te zitten, maar dat is er niet meer.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 19:21  ·  #2
Let wel, er zit een vertraging op dit mechanisme.
Het duurt 5 tot 10 minuten, eer hij afsluit (vertagingstijd is afhankelijk van model en uitvoering).
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 19:25  ·  #3
ja klopt, kun je de auto gewoon afsluiten en vervolgens gaan tanken.
gr ed.
graageenp1800es
 
Avatar
 
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 20:15  ·  #4
Bedankt voor de reacties. Maar wat hoort er dan precies te gebeuren? Draait het motortje dan plots in de omgekeerde richting - wat me bij dat eenvoudige type niet waarschijnlijk lijkt - of hoe komt dat pinnetje dan terug in de gesloten stand?

Ik heb er ook een filmpje bij gemaakt van -10 MB, maar om God weet welke reden kan ik het niet als attachment uppen...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 22:03  ·  #5
Je sluit je auto af en dan duurt het vervolgens een minuut of 5 eer de tankklep ook afsluit.
Als je dit irritant vindt, dan kun je dit ook softwarematig laten wijzigen.
Als je dan de auto op slot doet, dan gaat de tankklep ook op slot.
graageenp1800es
 
Avatar
 
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 13.01.2013 - 22:34  ·  #6
Ik heb voor alle zekerheid een uurtje gewacht, en nu blijkt dat het nieuwe motortje de zaak inderdaad afsluit. Maar je oplossing om de software te wijzigen lijkt me een prima idee, want in de huidige toestand merk je natuurlijk totaal niet of het systeem kapot is, want bij het begin zit de hele handel dus sowieso los...
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: tankdopje motor

 · 
Posted: 14.01.2013 - 09:17  ·  #7
Quote door graageenp1800es

Ik heb voor alle zekerheid een uurtje gewacht, en nu blijkt dat het nieuwe motortje de zaak inderdaad afsluit. Maar je oplossing om de software te wijzigen lijkt me een prima idee, want in de huidige toestand merk je natuurlijk totaal niet of het systeem kapot is, want bij het begin zit de hele handel dus sowieso los...

Volgens mij is de standaard afsluittijd 10-15 minuten.
Dus gewoon even bij blijven staan met de klok en dan hoor je klikkerdeklik en hij is dicht.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0