Tectyleren nog aan te raden?

 
 
 
 
 
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 01.03.2015 - 10:57  ·  #16
zinkbehandelingen zijn toch het antwoord en technische innovatie van tectyl behandelingen. Dus alles met zink behoeft geen tectyl meer dat lijkt me voor de hand liggend. :yes:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 01.03.2015 - 11:01  ·  #17
Mee eens.
Echter, er zijn ook andere zaken onder de auto welke aandacht verdienen.
Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de remleidingen e.d.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 01.03.2015 - 11:25  ·  #18
Ja en nee .
Probleem met alle behandelingen die hard zijn zink lak etc , die kunnen beschadigd raken en dus roesten .
Denk aan steenslag etc .
Nu is tectyl een merknaam en zij er veel betere producten te krijgen .
Maar denk dat het bij oudere volvo's en denk een 15 jaar en ouder zeker meerwaarde kan hebben .
Maar als eerder al genoemd gewoon over roest en viezigheid aanbrengen is vragen om ellende , pas je het juist toe dan kan het een hoop ellende besparen .
En het is een goede oplossing als de oude bescherm laag is aangetast door ouderdom schade of wat dan ook , dan alleen beschadigde plekken behandelen .
Maar inspecteren en indien niet nodig lekker afblijven , want weer moeten verwijderen is geen pretje .
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 02.03.2015 - 01:01  ·  #19
Bij mijn Amazon uit '69 zou het topic roestbehandeling inderdaad in de 'belangrijke preventieve reparaties' komen te staan (natuurlijk niet met Tectyl, maar met rx5 / rx10 of soortgelijken...).

Maar bij een V70... jemig.... Zelfs bij mijn voorgaande 850 uit 1996 geen spoortje van roest te bekennen. Graag uit het lijstje met 'BELANGRIJKE preventieve reparaties' dus...

Mijn enige commentaar is dat ik deze rubriek graag met -aangetoond- belangrijke preventieve reparaties gevuld zou zien.
Zou ik nu een nieuwe V70 eigenaar zijn, en graag willen weten wat ik moet doen om deze auto de komende jaren goed te houden... dan zou ik mij bekocht voelen als ik een Tectyl behandeling zou laten doen op basis van dit forum...
Beetje een vreemde eend in de bijt. De adviezen over bijvoorbeeld het verversen van de automaat olie, of de stuurbekrachtiging om iets te noemen, vind ik meer voor de hand liggend.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 02.03.2015 - 09:13  ·  #20
Quote door Mekstra

Mijn enige commentaar is dat ik deze rubriek graag met -aangetoond- belangrijke preventieve reparaties gevuld zou zien.

Zou ik nu een nieuwe V70 eigenaar zijn, en graag willen weten wat ik moet doen om deze auto de komende jaren goed te houden... dan zou ik mij bekocht voelen als ik een Tectyl behandeling zou laten doen op basis van dit forum...
Beetje een vreemde eend in de bijt. De adviezen over bijvoorbeeld het verversen van de automaat olie, of de stuurbekrachtiging om iets te noemen, vind ik meer voor de hand liggend.


Met deze onderbouwing wordt je standpunt toch verduidelijkt ! Waarvoor dank. :thumb:
Ik snap je punt hierin nu wel, en volgens mij is dat wat jij zegt ook de conclusie die je kunt trekken uit bovenstaande. Het is niet nodig, mits er geen schade e.d. heeft voorgedaan. :yes:
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tectyleren nog aan te raden?

 · 
Posted: 04.03.2015 - 01:06  ·  #21
Klopt! Bedankt voor je feedback!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0