Telefoon connectie XC90 mj 2010

bluetoothmodule

 
 
 
 
 
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Telefoon connectie XC90 mj 2010

 · 
Posted: 15.04.2020 - 13:41  ·  #1
Dames en heren technici,

Ik word de trotse eigenaar van een XC90.

Nu zie ik bij diverse "onderdelen leveranciers" bluetooth modules voor een XC90, echter ik kan niet achterhalen wat voor radio en dergelijke je in de Volvo XC90 moet hebben.
En zit een zogenaamde premium sound systeem radio in en een telefoon module met een eigen simkaart.

Wie kan mij hier wellicht meer duidelijkheid over geven?

Alvast dank
Frank
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4065
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Telefoon connectie XC90 mj 2010

 · 
Posted: 15.04.2020 - 14:03  ·  #2
Mijn mj2009 V70 met High Performance audio (1 klasse lager dan premium) heeft ingebouwde telefoon (incl handsfree via bluetooth), het zou mij bevreemden dat iemand premium audio neemt en geen bluetooth telefoonverbinding. Zeker weten dat die er niet al in zit? Als je bij de 'pijltjes'knoppen van de radio kijkt (waar ook de enter toets zit) en je hebt 1 toets waar PHONE op staat, dan zit die al ingebouwd en heb je dus geen externe module nodig. Als ik mij niet vergis zou ik ook een simkaart ergens moeten kunnen indrukken in het dashboardkastje, maar dat heb je niet nodig als je de bluetooth met je telefoon verbindt.
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Telefoon connectie XC90 mj 2010

 · 
Posted: 15.04.2020 - 15:12  ·  #3
Hola seƱor Bolbo,

Como estas?

Hier houdt mijn spaans even op..
Ik weet dat er een simkaart slot in zit, maar ik wil juist zonder een extra simkaart werken.
Dus eigenlijk direct op de radio de optie van bluetooth verbinding gebruiken ipv de Parrot die er in zit.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4065
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Telefoon connectie XC90 mj 2010

 · 
Posted: 15.04.2020 - 23:16  ·  #4
Als hij nu een Parrot heeft zal de auto dus inderdaad niet over een af-fabriek Bluetooth handsfree beschikken, zoals de mijne heeft (gelukkig...al probeer ik weinig te bellen achter het stuur). Dan zal je inderdaad naar iets anders moeten uitkijken, maar daar weet ik weinig van... Ik ben al voorzien ;-)

Wellicht kan forumlid Doeke Dobma je verder helpen, hij is expert in de audio en weet ook met de telefonie wel raad. Hij verkoopt ook een Bluetooth module voor de P2 wagens, al weet ik niet of dat voor de jouwe ook werkt.
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Telefoon connectie XC90 mj 2010

 · 
Posted: 16.04.2020 - 11:07  ·  #5
Dank je!
De P2 module voor de XC90 is zover ik weet nog niet beschikbaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0