Teller en andere reparaties volvo 850

 
 
 
 
 
Kaneelschep
 
Avatar
 
Subject:

Teller en andere reparaties volvo 850

 · 
Posted: 29.04.2013 - 20:57  ·  #1
Hoi.

Zoals sommige misschien weten heb ik zeer onlangs een volvo 850 t5 2 liter gekocht waarvan de teller stil stond.
Ik moet trouwens nog steeds fotos posten.. Hmmm. Misschien maak ik morgen wel even een paar fotos. Kan ik meteen zien of iemand de auto herkent.

Aangezien ik er wel weer een betrouwbare auto van wilde maken, heb ik bij erich een teller reparatie setje met messing wieltje ipv plastic gekocht. Ook heb ik meteen wat dashlampjes erbij gekocht voor degene die stuk waren.
Om het compleet te maken heb ik er zaterdag een nieuwe distributie set in laten zetten met alle rollen en spanners, waterpomp, koelvloeistof, longlife olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter.
zij hebben ook meteen de airco op druk getest en weer gevuld. Druktest was ie erg positief over. Gezien de auto uit eind 95 is. Wel was ie praktisch leeg. Dus de vorige eigenaar heeft het zeker nooit echt koud gehad.
Airco doet het nu weer perfect! Heerlijk :) Mijn eerste met, trouwens!

het teller wieltje heb ik vandaag zelf gemonteerd en na net een rondje gereden te hebben blijkt hij het dus weer helemaal zoals het hoort te doen! :)
Het is allemaal redelijk makkelijk zelf te doen. Alles wat je nodig hebt is een torx setje en wat typische schroevendraaiers.
Op de site van erich staat ook nog best een goeie montagehandleiding.
Wat wat imponerend is, is dat de hele bovenkant van het dash los moet. En dat je daarbij aan de passagiersairbag moet komen. Waarvoor ik wel een beetje bang was.. Ik had nog nooit iets met airbags gedaan.
Gelukkig hebben meer mensen op internet dit al eens gedaan en is er eigenlijk niks om bang voor te zijn zolang je de accu maar loskoppelt en een goeie tijd wacht.
Ik heb de accu dus losgehaald en eerst maar het bagagenet gemonteerd zodat ik zeker wist dat er genoeg tijd voorbij was gegaan.

Toen ik de teller eindelijk op tafel had om open te schroeven bleek dat er al iemand eens aan had gehobbybobt. :)
Blijkbaar vond diegene het te moeilijk om een ABS probleem op te lossen en was het goedkoper om het abs lampje aan het olielampje te solderen.
Dan gaat ie namelijk gewoon mee uit na de startcontrole lampjes.
Dit is een bekend truucje en had ik ook al eens eerder in een andere auto gehad. Toen was het alleen een zekering. Bij deze lijkt het daar niet op.
Er zal wel een ring niet goed zijn, of misschien een probleem in de abscomputer
Dat maak ik nog wel. Abs is nogal belangrijk met zware autos. ;)
Die andere is mijn ouwe 500sec en die was zonder abs niet te remmen in de regen.

Vandaag dus ook het honden\bagagenet ingebouwd. Dat was echt zo gedaan.
Alleen heb ik een tijd zitten vogelen om de ogen voor voor aan de handgreep vast te maken.
Die voor als de bank plat ligt zeg maar.
Het setje zou helemaal compleet moeten zijn. Maar ik heb het nog niet uitgevogeld. achter zit ie iig prima.
Misschien gaat de verkoper me nog het verlossende antwoord geven.
Maar anders kom ik er vanzelf wel achter. Of ik ga naar de sloop en trek er 1 die die ogen heeft uit elkaar.
De sloop is beter dan elke vraagbaak dan ook! Je kan er heerlijk oefenen zonder dat het wat kost of dat je op krasjes etc moet letten. Dan weet je meteen hoe het op je eigen auto terug moet. En ondertussen stop je al die schroefjes die in je eigen auto ontrbreken lekker in je zak. Want die gaan ze daar toch nooit meer gebruiken.

Goed! als ik aan de ABS ga klooien maak ik wel weer een topicje.
Nu eerst eens wat kilometers maken!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Teller en andere reparaties volvo 850

 · 
Posted: 29.04.2013 - 21:10  ·  #2
Nou, dat heb je mooi gefixed.
Overigens, lekker hé, zo'n oefenterrein.
Houd je je eigen auto in ieder geval in tact.
Kaneelschep
 
Avatar
 
Subject:

Re: Teller en andere reparaties volvo 850

 · 
Posted: 04.05.2013 - 17:15  ·  #3
Ja precies! :) Kan je nog eens wat slopen zonder dat het uitmaakt. Bijvoorbeeld als iets vast zit met klemmetjes die je niet ziet. schroevendraaier ertussen en trekken. En dan weet je precies hoe je het thuis loskrijgt zonder te slopen. :)

Ik zit nog steeds te wachten op mijn cruise control setje.. 21 april meteen overgemaakt en nog niks ontvangen. Hij verkoopt nog meer volvo en andere merk onderdelen op marktplaats onder de naam Chris.
Moet niet lang meer duren of ik ga er wat aan doen. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0