Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 
 
 
 
 
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 31.08.2016 - 12:14  ·  #1
Ik wil graag mijn auto wat moderniseren. Ik ga sowieso aluminium teller ringen installeren, dat scheelt m.i. echt enorm in de looks.

Maar tóch vind ik de tellers/meters wat ouderwets aandoen. Op zich geen ramp, maar kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken in de algehele look & feel van de cockpit. Toch? :yes:

Welnu, na lang zoeken heb ik een Poolse webshop gevonden waar je voor 7 tientjes zelf je tellerplaten kunt customizen. Ik heb een volledig donker interieur en ik heb zwart met rode details altijd een mooie combinatie gevonden. Chique en toch sportief, zeg maar.

Heeft iemand al eens eerder iets dergelijks gedaan? Wat zijn de ervaringen?

Hoe dan ook - zo ziet mijn design er voorlopig uit (ben er nog niet helemaal over uit), wat vinden jullie?



Voor de geïnteresseerden; hier is de website: http://moman.pl/eu/konfigurator.php?item=383
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 31.08.2016 - 17:57  ·  #2
Smaken verschillen. Ondanks dat je de styling mijns inziens erg netjes hebt gehouden blijf ik bij de originele tellers.
Maar laat je niet beïnvloeden, ik rijd per slot van rekening niet in jouw auto en vice versa, dus als je het mooi vind zou ik het gewoon doen.
De site is trouwens wel mooi opgezet. Je kunt van een grote kleurenpallet tot aan origineel invullen.
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 31.08.2016 - 19:06  ·  #3
Wat een gaaf idee zeg
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39724
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 31.08.2016 - 19:22  ·  #4
Meestal worden de tellers in zijn geheel vervangen (dus niet het klokkenstel, maar de inhoud hiervan).
Dan kon bij b.v. de 850 ook al.
Voor deze moet je de wijzers eraf halen.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 10:39  ·  #5
Klopt, voor deze cosmetische upgrade moeten de wijzers er af en vervang je de tellerplaten voor nieuwe.

Ik weet dat het niet voor iedereen is, maar hoewel ik het dashboard absoluut netjes en strak vind, vind ik wel dat het de leeftijd van de auto meer verraadt dan de buitenkant. Ik weet niet waarom, maar dat gevoel krijg ik steeds.

Dit is eigenlijk mijn droom setje, maar zie ze maar eens te vinden, zeker voor een normaal budget:
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 11:19  ·  #6
De tellerunit moet toch te vinden zijn uit een sloopversie van de Edition Sport? Lijkt mij.
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 11:35  ·  #7
Gaat zo'n tellerunit van het nieuwere type zoals hierboven te zien plug and play passen in de oudere bouwjaten zoals 2001?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 11:44  ·  #8
Bijna. Je moet iets doen met de verlichting van vooraf/bovenaf.
En de oude tellers er af, nieuwe er op.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 11:57  ·  #9
Voor zover ik heb gelezen zijn deze zwarte tellers behoorlijk zeldzaam. De meeste sportieve modellen (m.n. R) werden met blauwe tellerplaten geleverd. Zie je ook als je bijv. op Ebay kijkt, je ziet standaard of R Blauw:
http://www.ebay.com/bhp/volvo-v70-instrument-cluster

Voor het inbouwen van originele R platen in een 'gewoon' dashboard:
https://translate.google.com/t…ttarit.htm

Maar goed, bij gebrek aan een alternatief voor de blauwe platen, welke m.i. enkel op een echte R thuis horen, en witte faces die je goedkoper aan kunt schaffen, vond ik deze custom plates wel een mooie optie :D
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 16:06  ·  #10
Quote door musje83
Voor zover ik heb gelezen zijn deze zwarte tellers behoorlijk zeldzaam. De meeste sportieve modellen (m.n. R) werden met blauwe tellerplaten geleverd.

Valt mee hoor. Vanaf MY07 (of eerder?) kon je deze watch dial platen gewoon krijgen. Genoeg auto's vanaf dat bouwjaar die ze hebben. Zowel benzine als diesel.
De blauwe versie is dan juist wel weer zeldzaam, want die zaten alleen in de R.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 21:45  ·  #11
Als je een beetje zoekt zijn ze wel te vinden. Ik heb voor de mijne €25 betaald, en dat was het geld zeker waard.

Met een setje aluminium ringen wordt het best een chique geheel. Bij mij had iemand in het verleden blauwe ringen er in gezet en het lijkt nu ongeveer zo bij mij in mijn 2001 S60:

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 22:19  ·  #12
Mooiste tellers ooit gemaakt door Volvo :)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 23:12  ·  #13
Quote door Arnoud_

Als je een beetje zoekt zijn ze wel te vinden. Ik heb voor de mijne €25 betaald, en dat was het geld zeker waard.

Met een setje aluminium ringen wordt het best een chique geheel. Bij mij had iemand in het verleden blauwe ringen er in gezet en het lijkt nu ongeveer zo bij mij in mijn 2001 S60:



Dat ziet er netjes uit ja. Ik heb bij mij toen een setje mat alu tellerringen erin gezet, daar knapte de boel al behoorlijk van op. Helaas zijn ze amper te vinden, ik had toen geluk met een laatste setje bij een scandinavische webshop, waar ik nog specifiek voor gemaild heb. De rest is bijna allemaal van dat shiny chroom, helaas.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 01.09.2016 - 23:34  ·  #14
Ik heb in 2008 ook een S60 gehad en heb inderdaad het idee dat de ringen toen een stuk beter verkrijgbaar waren dan nu.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Tellerplaten vervangen (moderniseren)

 · 
Posted: 02.09.2016 - 07:59  ·  #15
Jep. Ook wel begrijpelijk. Toen was het model nog volop op de markt; inmiddels in veel landen rijden er toch echt niet meer zo veel van rond. Dan is je afzetmarkt niet meer groot genoeg. Dat NL nog een behoorlijk Volvo-land is, is volgens mij wel een uitzondering. In het buitenland zie je er niet zo veel (behalve in het hoogseizoen, met NL platen en een caravan :D).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0