Tellerunit vervangen V70 (Cockpit)

V 70 Classic

 
 
 
 
 
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Tellerunit vervangen V70 (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 08:58  ·  #1
8-) Vraagje, kan je een tellerunit zonder problemen vervangen door een andere ?
Bij mij tellerunit werken een paar lampjes niet, deze lampjes kan ik natuurlijk vervangen.
Maar nu kan ik een tellerunit kopen voor een paar tientjes met slechts 275.000 km dus de helft van wat ik nu op de klok heb. Zou ik deze zonder problemen kunnen plaatsen ?
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen ? (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 09:07  ·  #2
Quote door Robbar

8-) Vraagje, kan je een tellerunit zonder problemen vervangen door een andere ?
Bij mij tellerunit werken een paar lampjes niet, deze lampjes kan ik natuurlijk vervangen.
Maar nu kan ik een tellerunit kopen voor een paar tientjes met slechts 275.000 km dus de helft van wat ik nu op de klok heb. Zou ik deze zonder problemen kunnen plaatsen ?


Het schijnt zo te zijn als met orgaandonatie bij de mensch. Het is niet zeker dat de auto werkt met een nieuwe unit, hij kan hem zeg maar afstoten. Maar grote kans dat ie het wel doet. Je km stand verhuisd inderdaad niet mee en hij geeft de km stand van de nieuwe unit aan. In je Ecu komt wel een foutmelding te staan die bij uitlezen aangeeft dat de afstand niet oké is.

Dit vertel ik allemaal uit ervaring, pas zelf ook gewisseld en uiteindelijk wel mn eigen moederbord er weer onder gezet want ik wilde dat het klopte.
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen ? (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 09:13  ·  #3
8-) Bedankt voor je antwoord Jeroen, dan vervang ik wel de lampjes een keer. Ben ik ook voor een paar euri klaar. Dash moet ik dan toch verwijderen.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen ? (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 09:32  ·  #4
Quote door Robbar

8-) Bedankt voor je antwoord Jeroen, dan vervang ik wel de lampjes een keer. Ben ik ook voor een paar euri klaar. Dash moet ik dan toch verwijderen.


Tellerunit verwijderen bij een v70 / s60 /xc70 is erg makkelijk. Eerst de kunststof binnenrand bij de tellerunit eruit klikken, die klik je met een ontbijtmes zo los, de bovenkant van de kap achter je stuur komt dan ook mee, die zit vast aan het leren flapje.

Dan tellerunit met 4 torx boutjes op de hoeken losdraaien en dan pak je de hele unit er zo uit. Zit 1 stekkertje achterop. Ook de unit zelf haal je heel gemakkelijk dmv klik systeem uit elkaar.

Bij dit alles wel sleutel in contact en contact uit. Daaraan niets wijzigen tot unit weer terug zit anders onstaat er een storing die je later moet laten resetten
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen ? (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 10:05  ·  #5
Super Jeroen,
Vond op Youtube een duidelijk filmpje hoe dit te fixen.
www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen V70 (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 10:16  ·  #6
Quote door Robbar

Super Jeroen,
Vond op Youtube een duidelijk filmpje hoe dit te fixen.
www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE


oh wacht ff jij hebt de classic, sorry, al the above was voor de 2000 / 2009
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Tellerunit vervangen V70 (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 11:16  ·  #7
Quote door Robbar

8-) Vraagje, kan je een tellerunit zonder problemen vervangen door een andere ?
Bij mij tellerunit werken een paar lampjes niet, deze lampjes kan ik natuurlijk vervangen.
Maar nu kan ik een tellerunit kopen voor een paar tientjes met slechts 275.000 km dus de helft van wat ik nu op de klok heb. Zou ik deze zonder problemen kunnen plaatsen ?


Kilometer teller fraude... is jammer genoeg nog niet strafbaar in Nederland... :bandit: :alien:
:police: :devil:
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Tellerunit vervangen V70 (Cockpit)

 · 
Posted: 14.06.2013 - 11:30  ·  #8
O-) laat lekker de originele teller er in zitten. Staat wel stoer 557329 km :D Volvo waardig :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0