Temperatuur V70

 
 
 
 
 
Pleply
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Overijssel
Leeftijd: 57
Berichten: 47
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Temperatuur V70

 · 
Posted: 13.05.2014 - 17:27  ·  #1
Ik ben al een tijdje bezig met een automaat, welke als de motor warm is de raarste schakelingen doet.

Nu kom ik er achter dat de koel fan nooit aanslaat, heb vanmorgen de auto een hele tijd stationair laten lopen ( eerst even een stuk gereden ) en de fan gaat niet aan.

Dus de Dice er aan en een test gedaan of de fan wel werkt, en deze werkt gewoon ik kan hem op alle standen gewoon laten draaien.

na nog een test middels Vida van het koelsysteem kom ik niet verder.

Het zal wellicht aan de temp sensor liggen maar deze kan ik niet testen in Vida ( of ik kan het niet vinden ).

Iemand van jullie wellicht bekend met dit probleem.

P.s. ik heb met de laptop in de auto de koel fan aangezet op 16% van de snelheid, en de temp blijft rond de 80 graden ook bij stilstaan, en de automaat schakelt als nieuw geen gekke dingen meer geen geslip of gebonk, je kent de auto niet meer terug.
Pleply
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Overijssel
Leeftijd: 57
Berichten: 47
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Temperatuur V70

 · 
Posted: 13.05.2014 - 20:52  ·  #2
Net de stekker van de temperatuur sensor er uit gehaald in het thermostaathuis,

Dan gaat de fan lopen en de temp meter geeft dan niets meer aan, ook wel raar hij meet dan niks meer maar de fan gaat aan.

vervolgens de stekker er weer op, en de fan blijft lopen en de meter geeft nog niets aan, bij uitzetten van de auto blijft hij ook lopen en gaat nooit meer uit ( waarschijnlijk tot de accu leeg is )

Moest er eerst vida op los laten om alle storingen te resetten toen pas ging de meter weer omhoog en de fan uit.

Vervolgens gaat dus de fan weer nooit aan en loopt de temp op tot een graad of 104 en heb de auto toen maar weer uitgezet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0