Testrijden met verlaagde volvo

 
 
 
 
 
volvorule
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 15.05.2013 - 23:09  ·  #1
Omdat ik van plan ben mijn volvo te verlagen, maar niet teveel rijcomfort in te leveren, ben ik op zoek naar iemand in de regio van Nijmegen, waarbij ik ff een keer met een verlaagde (tussen de 30 en 50 mm) volvo kan meerijden om te voelen of het nog prettig rijdt. Voelt iemand zich geroepen?

Alvast bedankt!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 15.05.2013 - 23:12  ·  #2
Hij wordt stugger hoor dat sowieso. Ik heb een Sportsline en daar zit een verlaagd onderstel op. Qua zicht scheelt het niet heel veel maar het voelt tamelijk stugger dan een origineel niet verlaagd onderstel. En wanneer je een schroefset besteld word de wagen wel knalhard!
In principe mag je anders van PVL's sleutelparty in Groessen wel even een stukje met die T5 rijden hoor. Daar doe ik niet heel moeilijk over. ;) Dat is overigens in Groessen bij Duiven! ;)
volvorule
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 15.05.2013 - 23:16  ·  #3
Ok, wanneer is die PVL (waar staat dit voor??) in Groessen? Das namelijk goed te karren qua afstand.
Wil het wel eens voelen (ik ben voornamelijk zwaar verlaagde kevers gewend en daar zat de vering in de stoelen en de banden...... :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 15.05.2013 - 23:35  ·  #4
PVL is de forumnaam van Pieter. Die stelt zijn loods ter beschikking voor onderhoud en sleutelen aan de auto's! :love: Hij heeft daar zijn bedrijf en grote loods! Dit event wordt gehouden op zaterdag in juni! Er komen daar meer mensen met verlaagde Volvo's en je zou op die manier misschien wel bij meerdere mensen even mogen proeven. ;)
volvorule
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 42
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 16.05.2013 - 07:09  ·  #5
Al bekend welke zaterdag in juni?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 16.05.2013 - 09:48  ·  #6
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Testrijden met verlaagde volvo

 · 
Posted: 16.05.2013 - 09:53  ·  #7
Verlagen die je bij voorkeur met schokdempers die bedoeld zijn om mee te verlagen.

Verlaag je alleen om de optiek (theoretisch gesproken) dan kan het zo maar zijn dat je wegligging zelfs slechter wordt als je ook niet je schokdempers mee vervangt.

Ik ben wel op de sleutelparty stammtisch. Auto is en verlaagd en voorzien van ingekorte Bilstein Sport Schokdempers (Upside down). De vraag welk restcomfort blijft er dan nog over? Als je met 17 of grotere wielen gaat rijden niet veel. Maar met 16 inch blijft er nog een comfort aanwezig welke dragelijk is voor zowel de bestuurder als de inzittenden. Het grote voordeel is de veel strakker rijdende auto, significant minder last van aquaplaning (sowieso een Bilstein+ punt) en je voelt in nagenoeg alle situaties wat er onder je wielen gebeurt. Dat kan in sommige gevallen erg prettig zijn. Soms echter ook totaal onwenselijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0