The.Saint stelt zich voor...

Als dat geen origineel bericht is

 
 
 
 
 
The.Saint
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Ault Frankrijk
Homepage: jessea.fr
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 01.09.2022 - 23:28  ·  #1
Bij dezen dan.
Mijn naam, The.Saint, kan ik wel uitleggen, die gebruik ik op het internet al sinds 1997! In die tijd kluste ik bij als prive detective bij een gerenomeerde detektei in Duitsland en, de ouderen zullen het nu helemaal snappen, had ik een Volvo p1800S.
Op meetings zal ik, als ze er al zijn niet veel komen omdat ik in Frankrijk woon. Waarom ik mij dan nu heb aangemeld? Mijn oude Peugeot op LPG kreeg er minder zin in en omdat er in Frankrijk veel op E85 wordt gereden ging ik op zoek naar een auto die daar af fabriek op kan rijden. De keuze is niet al te groot en het is een V70 2.0F uit 2009 geworden die vorig jaar door een bedrijf uit Zweden is gehaald en in Nederland op kenteken is gezet.
De Nederlandse eigenaar heeft er een jaar mee door Europa gereden hem daarna te koop gezet. In het service boekje staan naast vijftien Zweedse stempels het afgelopen jaar een stempel uit Estland, Griekenland en zelfs Turkije! De 'F' moet iedere tienduizend KM een beurt, vandaar.
De koper van deze auto ben ik geworden en nu gaat hij dus door naar Frankrijk.
Omdat ik wel aan autos heb gesleuteld heb ik genoeg kennis om te weten hoe dom en gevaarlijk het kan zijn om het 'maar even te proberen. Vandaar dus dat ik mij hier aanmeld, beter eerst vragen nietwaar? In Frankrijk rijden weinig Volvo's, alleen van gepensioneerde Nederlanders, en is dus daar is geen goed forum te vinden. En na vele internationale omzwervingen blijf ik toch Nederlands (een makkelijke taal vinden).
Ik hoop veel technische kennis op te doen, maar ook zo nu en dan wat social talk tussendoor natuurlijk. Zo dacht ik bijvoorbeeld door een 'Summum' te hebben gekozen alle luxe aan boord te hebben, maar eerlijk gezegd valt dat nog wel mee, dus wat heeft welke uitvoering standaard en wat is optie is iets wat ik hier ga uitvinden. En, tot nu toe spreekt hij alleen maar Zweeds. In grote lijnen is dat geen bezwaar, maar om het menu helemaal te doorgronden heb ik meer kennis nodig dus......
Zo, nu eerst eens flink browsen en .....Tot snel.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 02.09.2022 - 08:20  ·  #2
Welkom vanuit Oostenrijk!

En we zijn gek op plaatjes.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 02.09.2022 - 08:47  ·  #3
Groet vanuit Spanje :-) Hier ook weinig Volvo's, behalve XC70, die zie ik wel af en toe.
Er zijn meer Franse Volvisten hier, tenminste 1 die regelmatig bezoekt, en Frankrijk is tenslotte maar een klein landje, dus je kan zo bij elkaar op bezoek voor een bakkie cafe au lait ;-)
Ook wel een enkele FlexiFuel rijder, Brinkie is een actieve gebruiker van Franse E85.
Technische kennis genoeg hier, al zijn de F-jes niet zo dik gezaaid.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 02.09.2022 - 17:26  ·  #4
Hallo Maarten,

Welkom op dit internationale forum.
Met een internationale auto zit je hier goed.
Kennis en kennisdeling, staan hier, net als gemoedelijkheid, hoog in het vaandel.
Veel plezier alhier en uiteraard ook met je Volvo.

Overigens, foto’s zijn toegestaan.
The.Saint
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Ault Frankrijk
Homepage: jessea.fr
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

eh... zo gaat dat dus.

 · 
Posted: 02.09.2022 - 22:21  ·  #5








ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 02.09.2022 - 23:04  ·  #6
Welkom op dit informatieve en erg gezellige forum.
Veel plezier met je Volvo gewenst.
Staar je bij een import auto niet blind op de naam van de uitvoering. Mijn ervaring is dat origineel in Nederland geleverde Volvo’s vaak veel luxer zijn uitgevoerd dan import exemplaren.
Waar in NL bijvoorbeeld Cruise Controle op iedere uitvoering, ook de kaalste uitvoering, gewoon standaard is is dit bij buitenlandse versies zelfs op de meest luxe uitvoering een optie.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 02.09.2022 - 23:15  ·  #7
Mooie auto !👍🏻
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 03.09.2022 - 08:53  ·  #8
Quote door The.Saint

Bij dezen dan.
Mijn naam, The.Saint, kan ik wel uitleggen, die gebruik ik op het internet al sinds 1997! In die tijd kluste ik bij als prive detective bij een gerenomeerde detektei in Duitsland en, de ouderen zullen het nu helemaal snappen, had ik een Volvo p1800S.
Op meetings zal ik, als ze er al zijn niet veel komen omdat ik in Frankrijk woon. Waarom ik mij dan nu heb aangemeld? Mijn oude Peugeot op LPG kreeg er minder zin in en omdat er in Frankrijk veel op E85 wordt gereden ging ik op zoek naar een auto die daar af fabriek op kan rijden. De keuze is niet al te groot en het is een V70 2.0F uit 2009 geworden die vorig jaar door een bedrijf uit Zweden is gehaald en in Nederland op kenteken is gezet.
De Nederlandse eigenaar heeft er een jaar mee door Europa gereden hem daarna te koop gezet. In het service boekje staan naast vijftien Zweedse stempels het afgelopen jaar een stempel uit Estland, Griekenland en zelfs Turkije! De 'F' moet iedere tienduizend KM een beurt, vandaar.
De koper van deze auto ben ik geworden en nu gaat hij dus door naar Frankrijk.
Omdat ik wel aan autos heb gesleuteld heb ik genoeg kennis om te weten hoe dom en gevaarlijk het kan zijn om het 'maar even te proberen. Vandaar dus dat ik mij hier aanmeld, beter eerst vragen nietwaar? In Frankrijk rijden weinig Volvo's, alleen van gepensioneerde Nederlanders, en is dus daar is geen goed forum te vinden. En na vele internationale omzwervingen blijf ik toch Nederlands (een makkelijke taal vinden).
Ik hoop veel technische kennis op te doen, maar ook zo nu en dan wat social talk tussendoor natuurlijk. Zo dacht ik bijvoorbeeld door een 'Summum' te hebben gekozen alle luxe aan boord te hebben, maar eerlijk gezegd valt dat nog wel mee, dus wat heeft welke uitvoering standaard en wat is optie is iets wat ik hier ga uitvinden. En, tot nu toe spreekt hij alleen maar Zweeds. In grote lijnen is dat geen bezwaar, maar om het menu helemaal te doorgronden heb ik meer kennis nodig dus......
Zo, nu eerst eens flink browsen en .....Tot snel.


Welkom!

Wat een bekende naam maar kan er even geen forum meer bij plaatsen…
Deusjevo is ook al minstens 25 jaar m’n internet fora naam geloof ik.

Ook Volvo 240/245 gereden in een vorig leven misschien?
The.Saint
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Ault Frankrijk
Homepage: jessea.fr
Berichten: 5
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 03.09.2022 - 13:39  ·  #9
Misschien Bertone forum (262) of Volvovoniacs in Duitsland?
Maar ook mijn laatste 'iets andere' auto, een in 2009 zelf geïmporteerde 07 Mustang cabrio heeft mij wat uurtjes internet fora opgeleverd.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: The.Saint stelt zich voor...

 · 
Posted: 03.09.2022 - 14:12  ·  #10
Quote door The.Saint

Misschien Bertone forum (262) of Volvovoniacs in Duitsland?
Maar ook mijn laatste 'iets andere' auto, een in 2009 zelf geïmporteerde 07 Mustang cabrio heeft mij wat uurtjes internet fora opgeleverd.


Volvolvo forum?

https://volvolvo.nl/index.php
 
Selected quotes for multi-quoting:   0