Tijd voor reg. service

 
 
 
 
 
volvos60cik
 
Avatar
 
Subject:

Tijd voor reg. service

 · 
Posted: 17.02.2010 - 01:02  ·  #1
Tijdens het uitrijden van een uitrit stond mijn versnelling in zijn 3 , waardoor de motor natuurlijk afsloeg. Na het opnieuw starten van de auto verscheen de melding tijd voor reg. service. Nou is dit naar mijn weten een waarschuwing voor een beurt. Nou heeft de auto 2/3 maanden een grote beurt waardoor alles is vervangen (distributie riem enz) Na verder te rijden heb ik de auto aan de kant gezet en opnieuw gestart. Ik had nog steeds dezelfde melding. Eenmaal thuis aangekomen was de melding verdwenen.

Nou is mijn vraag: moet ik de auto weer een beurt geven? of komt dit door het afslaan van de motor? Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat er elektronisch niks klopt om enkele voorbeelden te noemen: groot licht lampje, gordel lampje en handrem lampje branden maar af en toe. En krijg 1x in de week een melding van motor service vereist en deze verdwijnt naar 2sec. Nou hebben veel mensen hier naar gekeken alleen niemand weet wat het is. De auto is ook getuned. Ik heb de auto een jaar geleden gekocht en bij aankoop was deze al getuned. Alleen heb ik daar geen papieren van.

Volvo S60 Bj. 2002 D5
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Tijd voor reg. service

 · 
Posted: 18.02.2010 - 10:36  ·  #2
Ik kocht mijn auto bij 237.000km met nieuwe apk, en bij 249.000 begon hij ook met tijd voor reguliere service. Bij de apk zijn ze vergeten om de auto te vertellen dat hij een beurt gehad heeft. Ik heb de melding zelf weg gehaald, hij hoeft pas heen bij 260.000. Ik maak me er niet druk om in ieder geval.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0