Tijd voor reguliere service

Wat valt daar precies onder?

 
 
 
 
 
Jvlaerhoven
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 53
Homepage: van-laerhoven.nl
Berichten: 29
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Tijd voor reguliere service

 · 
Posted: 01.10.2018 - 16:50  ·  #1
Hallo allemaal,

Na een paar maanden mijn 14 jaar oude V70N benzine (zonder turbo - 140Pk) gereden te hebben komt er een melding dat de auto reguliere service nodig heeft.

Ik ga er vanuit dat het om een kleine beurt gaat. Is er iemand die me kan vertellen wat daar precies onder valt?

Ben een nieuwe Volvo-rijder en daarom nog niet precies op de hoogte van de gewoonten en ik heb weinig tot geen historie van het onderhoud van de auto.
Ik heb recentelijk wel bevestigd gekregen dat de auto visueel wel goed onderhoud gehad heeft. Bepaalde onderdelen die volgens Volvo vervangen hadden moeten worden, zijn ook vervangen. Dat stelt dus gerust :-)

Bij voorbaat hartelijk bedankt
Johan
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tijd voor reguliere service

 · 
Posted: 01.10.2018 - 17:22  ·  #2
[ oeps, vraag niet goed gelezen, sorry ]
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1465
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tijd voor reguliere service

 · 
Posted: 01.10.2018 - 22:56  ·  #3
Bij de D5 uit 2007 krijgt men hem op 15.000km voor een korte controle. Bij sommige dealers is deze zelfs gratis. Na 30.000km krijg je opnieuw een waarschuwing, dan moet je de kleine beurt laten uitvoeren.
Voor de benzine zal het (neem ik aan) vergelijkbaar zijn.

MAAR de mening van de frequente posters hier op het forum is dat je beter de olie iedere 15.000 km (max 20.000km) kan wisselen. Dat kost wel wat extra, maar verkleint de kans op ernstige motorschade ook weer. Niet dat die ernstige motorschades vaak voorkomen, maar de enkeling die het overkomt moet toch diep in de buidel tasten om weer te kunnen rijden.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Tijd voor reguliere service

 · 
Posted: 01.10.2018 - 23:45  ·  #4
service gegevens
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jvlaerhoven
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 53
Homepage: van-laerhoven.nl
Berichten: 29
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Tijd voor reguliere service

 · 
Posted: 03.10.2018 - 22:41  ·  #5
Hartelijk dank voor de reacties. Fijn @GRUNNS60 dat je dit document beschikbaar hebt gesteld. Daar kan ik wat mee.

Mooi om een onderdeel uit te mogen maken van dit forum. Hopelijk kan ik in de toekomst ook iets bijdragen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0