Tikken bij zacht remmen linksachter

naturalbb

Subject:

Tikken bij zacht remmen linksachter

· 
Posted: 12.05.2018 - 20:57  ·  #1
Hallo,

Bij mijn S60 2007 heb ik bij zacht en wat langduriger aanremmen een continue tik, dus echt tik, tik, tik, tik. (links achter)
Soort van aanlopend geluid dus, als ik de rem los laat is het geluid ook meteen weg. Als ik harder moet remmen dan hoor ik het geluid overigens niet....
De auto heeft toen die te koop stond bij de handelaar langere tijd (binnen) stilgestaan. Mijn monteur gaf aan dat het klonk als kunststof op metaal, dus dacht dat de remblokken gewoon hard geworden waren. Remblokken laten vervangen maar het geluid is er nog steeds.
Iemand enig idee?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Tikken bij zacht remmen linksachter

· 
Posted: 12.05.2018 - 21:51  ·  #2
welke remblokken heb je laten vervangen de zichtbare in de remklauw of die binnen in de trommel tbv de handremmen. Met die laatste gaat wel vaker wat mis.
naturalbb

Subject:

· 
Posted: 12.05.2018 - 22:03  ·  #3
Quote door GRUNNS60

welke remblokken heb je laten vervangen de zichtbare in de remklauw of die binnen in de trommel tbv de handremmen. Met die laatste gaat wel vaker wat mis.

De zichtbare, waren ook niet heel dik meer.
Rij er overigens al sinds juli mee maar omdat die altijd zei, is dat hard geworden blokje, heb ik ze gewoon opgereden en had eigenlijk verwacht van die tik af te zijn :-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 12.05.2018 - 22:09  ·  #4
Gewoon alles ff loshalen inspecteren en weer netjes monteren. Ook de handremschoenen controleren. Als alles weer netjes zit, heel grote kans dat de bijgeluiden weg zijn.
naturalbb

Subject:

· 
Posted: 12.05.2018 - 22:29  ·  #5
Quote door Walterj

Gewoon alles ff loshalen inspecteren en weer netjes monteren. Ook de handremschoenen controleren. Als alles weer netjes zit, heel grote kans dat de bijgeluiden weg zijn.

Ik las idd ook al over die handremschoenen.
Soms is t net als je niet moet googlen op een plekje op je huid, want dan heb je nog maar enkele weken te gaan...
Als je hier op t forum alles leest, durf je die auto nooit meer te pakken hahaha
Thx voor de tip!
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 12.05.2018 - 23:48  ·  #6
Als het alleen tijdens het remmen is, dan is de handrem dus zeker niet de eerste verdachte. Ik zou eerder denken aan een beschadiging op de schijf. (Die zijn overigens verrassend goedkoop) Misschien zit er dermate veel roest op de rand dat bij het remmen de roest langs het blok schuurt? Of misschien is alleen een remblok-afdruk op de schijf.

Selected quotes for multi-quoting:   0