Tip: reinig je gasinjectoren!

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 19.04.2022 - 20:37  ·  #16
LPI is alleen Vialle. Mooie bolide trouwens die blauwe NN.
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 19.04.2022 - 21:52  ·  #17
Alleen Vialle.......JA, dat is natuurlijk ook zo! :)
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 23.04.2022 - 22:04  ·  #18
Sorry dat het even duurde allemaal!
Kwestie is dat ik het pulsen automatisch wil laten doen ipv. dat ik hele spastische bewegingen moet maken.
Echter; gasinjectoren trekken (in grote tegenstelling tot benzine injectoren) zomaar 10 ampère en zie daar maar eens een duty-cycle generator voor te vinden!
Die zijn er wel, maar hebben de power niet.
Nu heb ik wat, was een principe kwestie, maar dat is een schreeuwend duur verhaal geworden, vandaar dat ik er ff tijd voor nodig had; wilde in eerste instantie niet zoveel geld eraan uitgeven ;)


Nou; ik ben er klaar voor! Mooie setup, cleaner ernaast.
Nu heb ik wat berichtjes hier gehad en wat via pm. Wie eerst was, wie serieus was; ik weet het niet meer.
Wil je ze -zoals gezegd kosteloos voorlopig- laten reinigen; geef me maar even een pm als je wilt samen met wat suggesties wanneer je zou kunnen (weekeinde, avond, zoiets) en dan komen we er wel uit.
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 26.04.2022 - 22:43  ·  #19
Niemand dus?

Jammer dat er eerst wel aanloop is en als ik dan 300 euro uitgegeven heb om de zooi netjes aan te kunnen sturen, het volgens belofte wél gratis doe, er niemand meer hoeft.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 26.04.2022 - 23:00  ·  #20
Ik zou het wel willen en ben ervan overtuigd dat het een goede actie is.

Heb alleen een klein puntje….

Ik moet de lpg nog laten inbouwen 😬
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 27.04.2022 - 10:28  ·  #21
Tja, nieuwe injectoren zullen ook wel niet vuil zijn........
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 493
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 27.04.2022 - 11:14  ·  #22
Halo Veldhuis

Als ik het goed begrepen heb ben je al in het bezit van een puls generator om de injectoren aan te sturen .
Om dit uit te breiden naar 10A of meer zin enkele componenten nodig.

Een auto accu en een acculader om de accu tijdens het gebruik op te laden, dit geheel is een condensator die weer opgeladen wordt als de injectoren weer in rust zij.

Er moet een klein elektronische schakeling gemaakt worden tussen de puls generator en de accu als spanning en stroom bron.
De elektronische schakeling bestaat uit een power transistor en een kleinere transistor die door puls generator wordt aan gestuurd

kosten oude accu en een oude accu lader nihil.
kosten elektronica ongeveer 7,5 euro

succes


Groeten BUM
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 27.04.2022 - 12:14  ·  #23
Bedankt voor de tip Meijer.
Daar was ik mee bezig, maar uiteindelijk ging het nog niet zo makkelijk.
Sowieso: accu, acculader, pwm generator, voeding daarvoor, transistor, power transistor, weerstanden, schakelbordjes, draadjes........het hele huis lag vol en moest toch beter kunnen.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

OK, even recap

 · 
Posted: 27.04.2022 - 16:11  ·  #24
Je woont grofweg rond Amsterdam (da's overigens wel heel grof vanuit Delfzijl gezien..) en je hebt ets ontwikkeld/gekocht om LPG-injectoren te reinigen. Daarna ben ik de weg even kwijt geraakt.. Je hebt 300 euro uitgegeven en wilt het gratis doen?
Je bent kort lid van het forum, dus veel mensen zijn wat voorzichtig.,

Kortom: Wat wil je precies aanbieden en tegen welke prijs? Hoe goed versta je dit "ambacht" en kun je een beetje duidelijker dan "rond Amsterdam". Misschien heb je dan meer succes.

Dank
JP
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 27.04.2022 - 17:03  ·  #25
Nou.....ik hoef géén "succes" te hebben hoor.
Daarbij gaf ik al aan dat je mij een pm kunt geven en daar zal ik netjes zeggen waar je naartoe moet; ik heb mijn redenen om dat niet openbaar te doen.
Als ik dat wél "moet" voor een dienst die ik gratis aanbied; kan je er beter geen gebruik van maken. Het is niet verplicht........dat had ik er niet bij geschreven, maar het leek mij voorzich sprekend.

Ook hoef ik mijzelf -neem ik aan- niet te verantwoorden.
Ik schreef al dat ik wat doorgeschoten was met de aankoop en natuurlijk heb ik dat ding niet alleen maar gekocht om hier een reeks injectoren gratis te doen.
Ik heb nog een auto en -zoals ook gewoon te lezen was- ga ik op den duur wel een lichte vergoeding vragen. Daarbij heb ik ook nog wat benzine injectoren.

Maar als je per sé gebruik zou willen maken van deze gratis(!) service die ik aanbied, dan zal ik je via pm het exacte adres geven, mijn cv mee sturen, een kopie van mijn diploma's erbij doen en een motivatiebrief opstellen.
Als je mij dan uitnodigt voor een gesprek, kunnen we gelijk kijken of ik een testje kan doen waaruit blijkt dat ik een klus als deze mogelijk met goed gevolg zal kunnen klaren en nadat ik dan een verklaring teken voor het goed functioneren van jouw auto gedurende 8 jaar of 200.000km en garantie geef; heel misschien mag ik dan jouw injectoren doen? Alsjeblieft?


P.S.
Aanbod in z'n geheel terug getrokken natuurlijk.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 27.04.2022 - 19:26  ·  #26
Beste Veldweg, je aanbod word echt wel op prijs gesteld. Niet gelijk in de wiek schieten enzo 😉
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Sorry

 · 
Posted: 28.04.2022 - 08:00  ·  #27
Quote door Veldweg

Nou.....ik hoef géén "succes" te hebben hoor.

P.S.
Aanbod in z'n geheel terug getrokken natuurlijk.


Maar jij klaagde er over dat niemand verder gereageerd had terwijl er in het begin veel positieve reacties waren. Ik had niet gereageerd, was geinteresseerd of het voor mijn systeem zou werken en waar het ongeveer in de buurt was.
Gratis was voor mij dan weer niet nodig.

Los daarvan mijn excuses aan jou en aan de mensen die wel hun injectoren gereinigd wilden hebben.

JP
regiorunner
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Tip: reinig je gasinjectoren!

 · 
Posted: 28.01.2023 - 00:02  ·  #28
Hallo je hebt PB :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0