Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 
 
 
 
 
RenƩ
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 28.11.2021 - 21:39  ·  #16
Quote door MTE


Welk konijn van een ontwerper heeft bedacht dat het brede deel van de deelbare achterbank achter de bestuurders stoel zit 😡


:lol: :lol:
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 28.11.2021 - 21:44  ·  #17
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 28.11.2021 - 22:17  ·  #18
Quote door flevodirk

Wel leuk, op zoek naar een andere auto! Ik vind dat wel een aardige tijd maar ook wel stressvol, maar dat ligt aan mij, ik ben direct serieus aan het onderhandelen met autobedrijven ipv ā€œalleen maar kijkenā€.

Ik rij dezelfde afstanden per dag als jij en ook ongeveer 25.000/jaar dus nog niet het omslagpunt voor een V70 diesel.

Ik denk ook dat de BMW het meest geschikt is. Ze rijden fantastisch die modellen van de 5 serie,
Kan je helaas wel vrij pittige rekeningen van de garage krijgen, bv bij het Vanos kleppen systeem. In mijn budget zat de V90 niet, nou ja, alleen paar diesels maar die wou ik niet.

Is een late (2016) V70 T4 misschien nog wat voor je Bart? Dan blijf je Volvo nog trouw. Ik heb dus die T4 met automaat en het rijdt echt zalig moet ik zeggen. Of zoek je jonger? Dan valt dat af idd. suc6 met de zoektocht hoor.
DJ
P.S. Op mijn verlanglijstje stond ook de nieuwe Toyota Corolla high power hybrid vanaf 2019 (180pk).

Ja dit is een auto uit het C segment, ipv D zoals een V70. Maar de laadruimte is groter, ruimte op de stoelen heb ik niet kunnen testen. Is dat wellicht nog iets? Met die dingen haal je zeker 1:20!


Bedankt allemaal voor de reacties.
Franse auto's vallen af...
De V70 recent heb ik ook bekeken, maar wat zijn die duur!! Voor een 2-3k meer een 5 serie of V90. En recenter. Maar ja niet de looks van de V70, want die ga ik wel missen dan.

Franse auto's vallen af.

Eerst maar eens proefritten maken met het e.e.a.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 28.11.2021 - 22:31  ·  #19
We worden door de overheid geforceerd naar de elektrisch aangedreven auto gedwongen, o.a. door de fiscale maatregelen. Maar over een paar jaar zijn veel financiƫle voordelen hiervan achterhaald o.a. duurder wegenbelastingen en nog andere dingen.
Ik rij nu ruim een jaar met mijn XC70 T6, beslist geen zuinige wagen, maar heb daar bewust voor gekozen omdat ik nog maar max. 15k per jaar rijdt. Bewust voor de XC70 gekozen (V70NN had ook gekund) ivm de enorme laadruimte van dit model, anders was een V60 of V40 Cross Country ook een optie geweest in dezelfde prijsklasse.
Mijn broer heeft een lease XC40 hybride maar met dat beperkte bereik waarbij je max. 35 a 40 km elektrisch kunt rijden vraag ik me af hoe praktisch zo iets is. Volledig elektrisch is dan ook een optie. En dat paste niet binnen mijn budget.
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 29.11.2021 - 11:57  ·  #20
5 serie G31... wat een auto ;-) wel moet goede stoelen (comfort seat of sport?). Zelf jaren 520d 2007 E61 gereden, dijk van een auto!
V90 is natuurlijk ook niks mis mee, persoonlijk vind ik het uiterlijk niet zo geslaagd als de BMW 5-er...
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 29.11.2021 - 13:33  ·  #21
Quote door bartv70

De V70 recent heb ik ook bekeken, maar wat zijn die duur!! Voor een 2-3k meer een 5 serie of V90. En recenter. Maar ja niet de looks van de V70, want die ga ik wel missen dan.

Collega van me bij sales die autobedrijven bezoekt heeft onlangs een V70 gekocht. V90 viel af, hij hoorde van autobedrijven dat deze een veel hogere afschrijving hebben dan een V70 en dat blijkt.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 29.11.2021 - 20:09  ·  #22
Zoā€™n 5-serie is wel echt een hele mooie wagen om te zien hoor!!
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 29.11.2021 - 20:53  ·  #23
Quote door flevodirk

Wel leuk, op zoek naar een andere auto! Ik vind dat wel een aardige tijd maar ook wel stressvol, maar dat ligt aan mijā€¦



Vind er ook niks aanā€¦
Wil graag van mijn achterwiel aandrijving af, budget mankeert met 10ā€“13k niet direct iets aan.

Alleenā€¦

Het wemelt van de poetsers en zelfs dat si sommigen vandaag nog teveel.

En ik heb gewoon geen zin om een te fors bedrag te betalen voor iets wat gewoon niet goed isā€¦
Ibanez
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogstraten (B) - net iets onder Breda
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 05.12.2021 - 20:24  ·  #24
Quote door brinkie

Quote door bartv70

De V70 recent heb ik ook bekeken, maar wat zijn die duur!! Voor een 2-3k meer een 5 serie of V90. En recenter. Maar ja niet de looks van de V70, want die ga ik wel missen dan.

Collega van me bij sales die autobedrijven bezoekt heeft onlangs een V70 gekocht. V90 viel af, hij hoorde van autobedrijven dat deze een veel hogere afschrijving hebben dan een V70 en dat blijkt.


Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Dat was ook telkens het manco van de S80. Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ik denk dat ik me bij mijn keuze uiteindelijk toch vooral zou laten leiden door de 'looks' en dan voor een V90 zou kiezen (of zelfs voor een S90). :-)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 05.12.2021 - 21:57  ·  #25
Als het om volume in laadruimte gaat ben ik heel blij met mijn XC70 met zijn lekker rechte achterkant. Ik zit in het kantoormeubilair en leg zo 2 standaard bureaustoelen in de kofferruimte zonder de achterbank neer te klappen. Bij een klant moest de achterbank van zijn V90 geheel platgelegd worden omdat de achterklep anders niet dicht ging. Looks in relatie tot volume :-/
Ibanez
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogstraten (B) - net iets onder Breda
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 06.12.2021 - 17:18  ·  #26
Helemaal mee eens: looks en echt ruimte combineren zijn vandaag de dag in de praktijk nog een hele uitdaging. In jouw geval snap ik dus ook heel goed waarom je dan uitkomt bij een XC70/V70. Ik heb immers makkelijk praten met slechts een kratje boodschappen of maximaal 2 koffers in de praktijk. Dan zit de achterbak van mijn hok ook gelijk vol. ;-)
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 06.12.2021 - 17:43  ·  #27
Blijft lastig.
Heb nog even berekend en de Outlander zou toch 100 euro per maand voordeliger zijn als de V90 en de 5-serie. Hoop geld en niet geheel onbelangrijk, bijna nieuw. De Zweed en Duitser zijn dan toch al 3-4 jaar oud (alles rond zelfde budget).
Roberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 187
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 06.12.2021 - 17:55  ·  #28
Wanneer budget leidend is dan is dat zo. Wanneer er ook ruimte voor emotie (of een beetje ā€˜leukā€™) is dan kom je wellicht tot een andere conclusie. Succes met de afwegingen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 06.12.2021 - 19:28  ·  #29
Quote door bartv70

Blijft lastig.
Heb nog even berekend en de Outlander zou toch 100 euro per maand voordeliger zijn als de V90 en de 5-serie. Hoop geld en niet geheel onbelangrijk, bijna nieuw. De Zweed en Duitser zijn dan toch al 3-4 jaar oud (alles rond zelfde budget).

Jammer dat het een station moet zijn, anders had je de Lexus GS (hybride) in overweging kunnen nemen.
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Tja, oriƫnteren naar een opvolger

 · 
Posted: 07.12.2021 - 10:18  ·  #30
Van te voren altijd erg moeilijk , je weet natuurlijk nooit wat het onderhoud gaat zijn. Je kan een goed exemplaar treffen (ongeacht merk/type) of een probleem auto waar duizenden euro's extra onderhoud aan gepleegd moet worden (zonder de standaard slijtage onderhoudsbeurten). Ook is de restwaarde natuurlijk een dingetje, TCO is vooraf lastig in te schatten. De 100 euro extra vaste lasten per maand kunnen hoger of bij nietig uitvallen in het totaal plaatje over meerdere jaren... succes!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0